Ervaringen Revelstoke & Jasper (Canada) gevraagd

In verband met een voorgenomen trip met een groepje goede skiers naar de Canadese Rockies ben ik op zoek naar actuele ervaringen over de gebieden van Jasper en Revelstoke. In Jasper heb ik een dag geskied, onvoldoende om een goed beeld van het gebied te vormen. Revelstoke ken ik alleen uit de zomer. Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de uitdaging en kwaliteit van de moeilijkere delen van die gebieden. Dus de zwarte diamond en double diamond pistes. Hoe zijn die en hoeveel dagen kan je je vermaken zonder eindeloos in herhaling te vallen. Ik ben bekend met een groot aantal skigebieden in de Canadese en Amerikaanse skigebieden. Een vergelijking van Jasper en Revelstoke met een van de gebieden die ik ken zou behoorlijk helpen bij de beeldvorming. Het gaat echt om het skigebied zelf. Dat je in Revelstoke ook uitdagend kan heli-skiën is niet de informatie waar ik op dit moment naar op zoek ben.

Ik kwam in Revelstoke nadat ik in Kicking Horse ben geweest. Vond het tegenvallen. Heliskien in de buurt van Revelstoke was gaaf, let op niet de plaatselijke heli service gebruiken, maar qua gebied is het niet bijzonder. We hadden ook weinig poeder, was extreem koud en was leuk om er te zijn maar vond KH en Lake Louise leuker en uitdagender. Zat afgelopen winter te kijken naar Jasper. Maar nog niet in de winter geweest, alleen in de zomer. Staat nog wel op mijn lijst.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik denk dat je je wel een beeld kan vormen. Laat ik eens beginnen met Jasper.
Op zich best een aardig gebied. Ik moet je wel zeggen dat je er wel snel uitgekeken bent. Het is namelijk niet zo groot. Lake Louise is naar mijn schatting 3 maal groter. Daarnaast zijn de afdalingen zeker niet uitdagender dan Lake Louise. Een echt nadeel vond ik dat het skigebied wel een stukje van Jasper af ligt. In mijn herinnering zeker 20 minuten rijden… misschien wel langer.
Revelstoke is een gebied dat enorm aan het uitbreiden is (schijnt). Een behoorlijk aantal jaar geleden vond ik het een vrij beperkt gebied in grootte. Er zijn wel heerlijk lange afdalingen voor zoverre ik kan herinneren. Ik was toen zelf voornemens dit gebied 15 jaar later opnieuw aan te doen. Dit gebied is wel aan te raden voor snowcat skien. Ik vond het gebied vergelijkbaar met Berthound Pass in de jaren 90.

*bericht bewerkt door dokteruk op 11 mei 2018 08:22

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@Ronaldski Stel je vraag ook even bij de buren (Wepowder) denk dat je daar ook wat meer info kan krijgen. Zij organiseren ook jaarlijks een tripje die kant op.
Ps: de beelden moeten daarintegen wel hier geplaatst worden ;-)

Tot nu toe allemaal bedankt voor de informatie. Tenzij het de laatste jaren drastisch is veranderd, lijkt mij Revelstoke geen goede keus. De vergelijking met Kicking Horse waar ik ooit in 2 winters heb geskied is een goede indicatie. Jasper weet ik nog niet. Ik heb er een dag geskied en mij voornamelijk beperkt tot de familie-afdalingen. De vergelijking met Lake Louise zegt wel iets. Dat is zeker groter en kennelijk zijn de afdalingen in Jasper vergelijkbaar met LL. Omdat we een rondtrip willen maken is een kleiner aantal dagen voordat je uitgekeken bent niet zo’n probleem. Ook de afstand tot het skigebied, mits korter dan 3 kwartier rijden, is acceptabel. Ski-in/ski-out is niet gebruikelijk in Canada en de USA. Onder andere Kimberley, Sun Peaks, Nakiska en Panorama hebben die mogelijkheid, maar vaak voor een premium prijs. En eigenlijk geldt het ook voor Lake Louise. Het skigebied ligt maar een paar minuten rijden van de accommodaties, maar dan zit je wel in een plaats waar 's avonds weinig te beleven valt. Prima als je dat na een dag skiën of boarden wel lekker vindt. Maar wil je reuring, dan is Banff een betere keus, maar dan moet je iedere dag 2x60 km rijden.

Tot nu toe allemaal bedankt voor de informatie. Tenzij het de laatste jaren drastisch is veranderd, lijkt mij Revelstoke geen goede keus. De vergelijking met Kicking Horse waar ik ooit in 2 winters heb geskied is een goede indicatie. Jasper weet ik nog niet. Ik heb er een dag geskied en mij voornamelijk beperkt tot de familie-afdalingen. De vergelijking met Lake Louise zegt wel iets. Dat is zeker groter en kennelijk zijn de afdalingen in Jasper vergelijkbaar met LL. Omdat we een rondtrip willen maken is een kleiner aantal dagen voordat je uitgekeken bent niet zo’n probleem. Ook de afstand tot het skigebied, mits korter dan 3 kwartier rijden, is acceptabel. Ski-in/ski-out is niet gebruikelijk in Canada en de USA. Onder andere Kimberley, Sun Peaks, Nakiska en Panorama hebben die mogelijkheid, maar vaak voor een premium prijs. En eigenlijk geldt het ook voor Lake Louise. Het skigebied ligt maar een paar minuten rijden van de accommodaties, maar dan zit je wel in een plaats waar 's avonds weinig te beleven valt. Prima als je dat na een dag skiën of boarden wel lekker vindt. Maar wil je reuring, dan is Banff een betere keus, maar dan moet je iedere dag 2x60 km rijden.

Ronaldski op 11 mei 2018 19:46

Voor meer recentere ervaringen betreffende Jasper (Marmot Basin) kan je misschien met jeffvdv contact zoeken. Hij geeft op het forum ongebruikelijke bestemmingen aan dat hij daar in 2017 was.

*bericht bewerkt door dokteruk op 12 mei 2018 10:05

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie