Polsbeschermers met 1 spalk?

Beste forumleden,

Ik ben wat aan het zoeken naar nieuwe polsbeschermers voor het boarden. Nu kwam ik de beschermers van Dakine tegen waarbij er 1 spalk aan de binnenkant van de hand zit:

null
Ik snap echter het nut van dergelijke beschermers niet. Is het niet de bedoeling van een beschermer dat deze voorkomt dat de pols naar buiten toe breekt? Dus door te steunen met de hand bij een val. Dit is toch enkel te voorkomen met een spalk aan de bovenkant van de hand en onderarm?

Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door Crocky op 21 mei 2018 21:53

Heb deze zelf veel gebruikt, op aanraden van arts. Het idee is dat je met snowboarden je handen voor je of achter je neer zet, waardoor je pols kan doorzwikken. Als je deze om hebt, vangt de spalk die ‘klap’ op en daarbij kun je je hand niet plat neerzetten met opvangen/opduwen, eigenlijk hetzelfde als met bekende skeelerbescherming. Grote verschil en voordeel; als je toch heel hard/raar valt, breekt je arm niet boven de spalk, zoals bij beschermers die wel een bovenkant hebben.

Als ik nu snowboard, heb ik ze nog steeds vaak om, ben er blij mee. Nog nooit wat gehad aan mijn polsen, maar probeer ook wel ‘bewust’ te vallen, als ik val.

Plaats een reactie