Nooit meer waxen....

Ben benieuwd, wordt gepromoot tijdens de ISPO dit seizoen:

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik vraag me altijd af wat de natuurkunde is achter dit soort producten. Door wrijving en aanraking met zaken die krasjes kunnen veroorzaken in het belag is er toch altijd een mate van slijtage? En dan denk ik: als dit spul kan doordringen in het hele belag, dan kan het er ook weer uit? Hoe breng je het aan? Wat voor spul is het?

Een leuk filmpje hoor, maar het is een teaser die bij mij meer vragen oproept dan inspireert om het te gaan proberen.

En wat is er trouwens tegen (lekker) waxen dat iedereen dit soort producten probeert te ontwikkelen die het allemaal net niet zijn

Persoonlijk breng ik ze altijd aan het begin van een nieuw seizoen weg voor een goede beurt, controleren van de bindingen etc.
Heb je weer even contact met je lokale shop, kijken naar de nieuwe dingen, lekker bakkie doen en slap ouwehoeren.
En de rest van het seizoen lekker zelf in de tuin onder de overkapping strijken.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk ook nog wel lekker ontspannend om op zondag middag een paar paren skies onderhanden te nemen.

Ook op locatie halverwege de vakantie week. Lekker buiten op het balkon of in de tuin, biertje erbij met een worstje of kaasje….

Hier een review:

Het lijkt vooral voor huurmateriaal of echte beginners ski’s/snowboards een oplossing maar daarbuiten maar matig.

En wat is er trouwens tegen (lekker) waxen dat iedereen dit soort producten probeert te ontwikkelen die het allemaal net niet zijn

Persoonlijk breng ik ze altijd aan het begin van een nieuw seizoen weg voor een goede beurt, controleren van de bindingen etc.
Heb je weer even contact met je lokale shop, kijken naar de nieuwe dingen, lekker bakkie doen en slap ouwehoeren.
En de rest van het seizoen lekker zelf in de tuin onder de overkapping strijken.
Persoonlijk vind ik het eigenlijk ook nog wel lekker ontspannend om op zondag middag een paar paren skies onderhanden te nemen.

Ook op locatie halverwege de vakantie week. Lekker buiten op het balkon of in de tuin, biertje erbij met een worstje of kaasje….

Togi op 12 jun 2018 10:01

@Togi je kan ze beter aan het eind van het seizoen naar de shop brengen voor een goede (wax)beurt. Als ze goed gewaxt de opslag in gaan blijft je belag veel beter beschermd. Als je ze ongewaxt eind van het seizoen de opslag in doet kan je belag behoorlijk uitdrogen waardoor het veel kwetsbaarder wordt.

Born to Ride

@Matthias123 klopt helemaal, alleen die einde seizoen beurt die doe ik ook zelf. Dus ze gaan met een niet afgeschraapte laag de zolder op.
Meestal is dat ook van korte duur want halverwege augustus kriebelt het weer en “moeten” we toch weer naar Zoetermeer of Den Haag.

Plaats een reactie