Aantal km piste

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dachstein-West

Weer iemand hoeveel “vallijn” kilometers piste Dachstein West heeft. Op Wintersport.nl staat 51km, maar op alle andere sites wordt 140/160/166 km vermeld.

Volgens mij gaat dit om het verschil tussen het gebied zelf een het skipas verbond. Met de skipas kun je in veel omliggende gebiedjes terecht zie ik.

Klopt, maar dat maakt echter volgens mij alleen het verschil tussen de 140 en 160 km
De omliggende gebiedjes zijn samen 20km

‘Groot’ Dachstein-West (Skischaukel Dachstein-West en Abtenau) komen gezamenlijk volgens eigen zeggen op 76km. Als je Alleen Dachstein-West (Gosau-Annaberg) neemt zou die 51km aardig kunnen kloppen als je de vallijn neemt. Ook Bergfex houdt 51km aan pistes aan. De eerder genoemde 76km stond tot vorig seizoen verstopt op de site vermeld, maar nu lopen ze alleen nog te koop met het totaal van de skiregio (zie

null

Jammer alleen dat ook dan nog het totaal van 140-160km wat overdreven is. Abtenau en Obertraun zijn nog een keer aan te rijden, de andere gebieden zit je al snel 45 minuten in de auto.

*bericht bewerkt door Bennie op 14 jun 2018 22:13

http://www.plandespistes.nl/ komt tot een kleine 40km.
Dit is berekend op basis van de gegevens zoals die zich in Openstreetmap data bevinden.

Overigens blijkt hier dat bijna alle skigebieden fors minder kilometers hebben dan dat ze zelf opgeven.

Aantal kilometers piste is mij niet geheel bekend, maar al met al is het een leuk gebied. Helaas is het laatste jaar wel een aantal (niet al te drukke) slepers gesloten. Dit maakt dat het gebied eerder kleiner dan groter wordt. Onder andere de Angerlift en onderaan bij de Edtalm de Gletscherblicklift: dit is erg jammer, want hierdoor zijn mooie rustige gedeelten van het gebied afgesneden. Met name de laatste gaf dat je als beginnende skier ook goed van de Russbach/Gosau kant naar de Annaberg kant kon komen: nu moet dat via een relatief stijle verbindingspiste, of moet je gelijk in Gosau doorrijden naar achter naar de Zwieselalm. Wel heb ik het altijd ervaren als een mooi gebied, waar het ook in de vakanties rustig is en de Oostenrijkse gemutlichkeit nog echt aanwezig is. (Geheimtip is de Rottenhofhutte en haar huisgemaakte gebak!!)

Plaats een reactie