Wil op zomerski maar is het waard

Wil deze zomer op zomerski naar LDA of Tignes , maar vraag mij af of het waard is en de piste goed zijn , sneeuw of ijs

Doorgaans kan je zeggen dat de pistes 's morgens tot een uur of 11 goed skibaar zijn, daarna echt behelpen, 's middags vaak gewoon dicht (vanaf 13 of 14 uur). Uiteraard afhankelijk van de weersomstandigheden.
Of het dat waard is: als je niet een heel specifiek doel hebt (trainen, testen), heb je het na 1 ochtend wel gezien. Ik althans. Wil je toch een weekendje gaan omdat er een temperatuurdipje is of wat verse sneeuw, dan zou ik eerder naar de Hintertux rijden (is een stuk minder ver dan Frankrijk). Vorig jaar hebben wij dat gedaan: https://www.wintersport.nl/forum/topic/358434

Alleen om te skiën? Nee, dat is het het niet waard, na een ochtendje heb je het inderdaad wel gezien. Als je er andere dingen bij wilt doen (MTBen, wandelen, racefietsen) is het wel leuk.

Denk ook aan Stelvio, gebiedje dat alleen 's zomers open is.

Click. Click. Peace

Vind het ook afhangen van de periode. Eind juni in Hintertux nog weleens een verse bak sneeuw gehad (hier ook op gelet) en begin september ook. Dan vind ik het zeker de moeite waard. In Saas-Fee ook eens begin september (zonder verse dump), daar zijn de tijden van 7 tot 13 uur. Dan werd het inderdaad ook erg papperig. Toch wel een leuke week gehad met combi snowboarden, wandelen, relaxen. Hoogzomer augustus lijkt me max een ochtendje wel genoeg.

LDA en Tignes geen ervaring meer, maar volgens mij ook een stuk kleiner qua aantal km piste in de zomer.

Of het het waard is…
Hangt van de tijd in het seizoen en de condities af.
Eind juni in Kaprun nog prima kunnen skiën (halve dagen) met alles open tot Alpincenter.
Half/eind september prima vermaakt op Hintertux, ook al flink wat open, tot Tuxer fernhaus.
Juli en zeker augustus is het aanbod vaak een stuk beperkter, soms zelfs maar 1 of twee hoogste pistes open. Dat is de moeite niet, tenzij je deelneemt aan een training (en dus niet zoveel keus hebt maar wel een afgezet parcours voor je club)
Dus check de condities op het moment en bepaal dan of je het waard is. L2A is bekend om zijn zomerpark, verder redelijk beperkt qua mogelijkheden (in vergelijk met Hintertux/Kaprun)
Kaprun is tegenwoordig ook niet altijd de hele zomer open. Tux nog wel.

Nog nooit in Oostenrijk geweest ,altijd Frankrijk
Gewoon aan het twijfelen , temperaturen gaan vanaf volgende week weer ferm omhoog 10 gr op 3000 m
Eigenlijk nog niet gedaan moutenbike in Alpen
Denk rond 15 augustus , anders gewoon zomervakantie en winter weer val thorens

Kaprun is momenteel de moeite niet meer. Alleen het bovenste slepertje draait.
Rond 15 augustus is sowieso geen optie daar. Dan zijn ze gesloten voor skiën/boarden.

*bericht bewerkt door Skimams op 15 jun 2018 18:52

mama on a mission in the snow

wie nog een leuke combi zoekt… eind september: oktoberfest munchen - wk wielrennen innsbruck - stubaigletscher?? weet wel niet of die dan al opnieuw opengaat
:)

wie nog een leuke combi zoekt… eind september: oktoberfest munchen - wk wielrennen innsbruck - stubaigletscher?? weet wel niet of die dan al opnieuw opengaat
:)

derjean op 15 jun 2018 19:18

klinkt heel leuk

ik zag dat kaprun maar 10 km geeft nu , en hintertuxer gletsjer 25 km piste geeft , sölden gaat dat open in de zomer en heeft dat veel pistes dan , zwitserland is duur zeker

In de zomer is denk ik alleen de Hintertux en Zermatt open en de Stelvio. Stubai zal het derde weekend van september weer openen denk ik.

En de Molltaler gletscher blijft meestal ook open.

En de Molltaler gletscher blijft meestal ook open.

Arjen2 op 15 jun 2018 22:29

Maar die is zeker niet de moeite, behalve als je toevallig eens in de buurt bent. Zoetermeer is nog interessanter.

In de zomer is denk ik alleen de Hintertux en Zermatt open en de Stelvio. Stubai zal het derde weekend van september weer openen denk ik.

GiGi op 15 jun 2018 20:05

Saas fee is ook de hele zomer zo’n beetje open.
Qua km zijn hinterux en saas fee wel het meest interessant. Saas fee kost wel echt een bak geld. Skipas in de zomer was gewoon ruim 300 euro voor een week. Accommodatie was nog wel goed te doen, maar ook parkeren erbij voor een week kost wat. Hinterux heeft wel mijn voorkeur.

Sölden opent ergens in oktober meestal een stubai inderdaad eind september.

Wanneer je voor Hintertux kiest, eerst even checken welke teams er trainen in de periode dat je zelf wil gaan. Er trainen nogal wat landenteams en skiclubs daar…

Skiën. What else.

het gaat waarschijnlijk tussen Tignes en Les Deux Alpes gaan , zo kunnen we doorrijden naar Menton ( 6 u) , 2 dagen skien ,alles hangt af van de pistes, ik hoop dat ze beter gaan liggen dan vorig jaar ,waar ze vervroegd gesloten zijn geweest
kun je eigenlijk skies huren dan ,zou enkel mijn skischoenen meenemen

mocht zomerski wegvallen door het smelten van de gletsjer zouden de skistations dat voelen of is het geen must voor hen

Hangt van het skigebied af. Een L2A of Tignes zou daar waarschijnlijk minder last van hebben dan een Stubaier Gletscher… maar het feit dat er genoeg skigebieden zijn die geen gletsjer hebben, zegt genoeg. Zomerski is marginaal vergeleken met winters.

*bericht bewerkt door Quick op 18 jun 2018 23:47

Mr. Slow

geboekt voor 2 dagen LDA ,zomerski en dan door naar Menton ,wel afhankelijk van de sneeuw kwaliteit

Plaats een reactie