Ski’s testen op de Stubaier Gletscher 8 t/m 11 november

Wie gaat er mee ski’s testen (of gewoon lekker skiën/boarden) op de Stubaier Gletscher? Vorig jaar waren we met een groep van 8 personen, en het mag zeker een succes worden genoemd. Het Sportscheck Gletscher Testival vindt plaats van donderdag 8 t/m zondag 11 november: https://www.stubaier-gletscher.com/stubai-live/events/verans…. Vier dagen ski’s testen (geen snowborads), in wat mij betreft het meest veelzijdige gletsjer-skigebied in de Alpen.
Voordelen van deze testmogelijkheid ten opzichte van de vele andere mogelijkheden zijn onder andere:

  • veelzijdig gletsjer-skigebied, ideaal voor testen van materiaal
  • efficiënt opgezet evenement, ski-in/ski-out testpark
  • geen vaste arrangementen waar je aan vast zit
  • je kan het goedkoop houden en flexibel (bijvoorbeeld niet alle dagen)
  • makkelijk bereikbaar vanaf Innsbruck (dus ook ideaal voor vlieg- of treinreis)

Praktisch
De testdagen zijn donderdag t/m zondag. Een testkaart kost ongeveer 35 euro voor die vier dagen (of datzelfde bedrag voor minder dagen); een skipas moet je zelf kopen en kost rond 170 euro.
Op woensdag reizen we naar het Stubaital en checken in in een nog te boeken appartement. Dit kunnen we vrij last-minute boeken; er is doorgaans meer dan genoeg keus in die periode en voor zeer goede prijzen. We kunnen dan zelf koken of uit eten gaan, wat we willen. Op zondag in de middag reizen we weer terug. Op een andere dag reizen is uiteraard ook mogelijk, maar dan is het waarschijnlijk duurder en zeker minder gezellig.

Dus: wie gaat er mee? Bij serieuze interesse, stuur me een berichtje.
Vragen: stel ze hieronder.

Helaas, ben daar al een weekje eerder :)

Edwin van Riel

Ik heb interesse🙂.

Even kijken of ik 2 dagen vrij kan krijgen, kan ik 4 dagen volop testen/skiën.

Er zijn al vier geïnteresseerden (inclusief ikzelf). Dat gaat lekker. En de zomervakantie moet nog beginnen!

Interesse,

afhankelijk van vrije dagen:)

keep me posten

gr Peter

Peter G. Blom

algemene vraag: zat net al op pistekaartje te kijken, maar tot waar is het gebied open in die periode?

Dat is helemaal afhankelijk van de condities. Vorig jaar was boven Gamsgarten en het bergstation van de Eisgrat alles open (maar niet de skiroutes). Aan de linker kant op de kaart waren alleen de blauwe pistes open (de rode 2, 3 en 11 en de skiroutes waren dicht).
In november 2016 was alles boven het Middenstation van de Eisgratbahn open, dus ook de rode pistes en de skiroutes.

Het test-gebeuren is bij het bergstation van de Eisgratbahn.

null

^november 2016

null

^november 2017

*bericht bewerkt door GiGi op 23 jun 2018 18:38

November 2016 was great Gigi ! Nice snow nice people 👍🏻

Ik heb in November toch ook al ferm kunnen skien. Van de 4d wel 1 dagje dicht door fohnwind. Kan altijd! Dan maar eens naar innsbruck getrokken. Best nog leuk stadje!

9 geïnteresseerden alweer…

Als het zo doorgaat kun je een wintersport(ers).nl bus charteren… ;)

Mr. Slow

Haha. Met de nieuw gevonden partners en sponsoren (in de samenwerking met de NSkiV) is dat een eitje natuurlijk. Als iedereen die interesse heeft getoond ook daadwerkelijk mee gaat, krijgen we dat ding vast gevuld.
Tegen de tijd dat we echt concreet op zoek moeten naar onderkomen moet iedereen die interesse heeft getoond (via PB of in reactie hier) maar even laten weten of hij/zij echt mee wil. Tot die tijd is het niet meer dan interesse; je zit ook nergens aan vast.

I’m in! Ik ben heel benieuwd :), nog nooit zo vroeg geweest in 't jaar.

Ik heb ook zeker interesse!

Dat is al nummer 13 op de geïnteresseerden-lijst (zie PB’s). Binnenkort zal ik even een whatsapp-groep aanmaken met de nummers die ik heb. Als je toch geen interesse (meer) hebt, kan je dat gewoon laten weten en dan verwijder ik je gegevens weer. Mag ook via PB.

Cool

Hallo gigi,

Ik heb ook interesse.
Zal dagen vast vrij proberen te plannen op mijn werk.

Gr Pauline

Hallo gigi,

Ik heb ook interesse.
Zal dagen vast vrij proberen te plannen op mijn werk.

Gr Pauline

paulinedebruijn op 20 aug 2018 20:29

Leuk. Ik heb je een PB gestuurd.

Weet iemand of je bij zo’n testevent (beter) ook je eigen skies moet meenemen, of kun je hele dagen gebruik maken van testmateriaal?

Je kan van 9 tot 16 uur gebruik maken van testski’s (maximaal 2 uur per ski). Eigen ski’s hoeven dus niet mee.

Is sneeuw zekeheid ?

Natuursneeuw is nooit een 100% zekerheid natuurlijk. Maar het ligt hoog en men doet er alles aan om zo veel mogelijk pistes open te hebben. Ik ben er in die periode nog niet geweest in een situatie dat minder dan 80% van de pistes boven de Dresdner Hütte open was.

Aan alle geïnteresseerden: de deadline om aan te geven of je meegaat zet ik bij deze op zondag 14 oktober om 21.00 uur.

Als ik geen positieve bevestiging van je heb gehad voor die tijd, ga ik er vanuit dan je NIET meegaat.

Je moet dus actie ondernemen om je ervan te verzekeren dat we rekening met je houden bij het vinden van accommodatie.
@Clein @Peter36 @Tristan96 @DerkdB

*bericht bewerkt door GiGi op 27 aug 2018 17:42

@Gigi Hallo Gijs, weet jij of er in november skibussen rijden richting de gletsjer? Vanaf fulpmes bv.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Wel vanaf Neustift. Fulpmes durf ik niet te zeggen. Kan je dat niet vinden op de site van de Stubaier Gletscher? Daar staan dacht ik de dienstregelingen van de skibussen.

Dat is t m juist, het schema is nog niet bekend. Aangezien jij er al eens bent geweest in november dacht ik … 😉

Uitrusten doe je maar in de lift.

De reguliere bus (590a) rijdt wel, zie ik nu. Dikke kans dat je daar met je skipas zo in kunt stappen.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Twee jaar gelden elke dag met de bus gegaan. Maar toen zaten we in Schaller (tussen Neustift en de gletsjer). Daar rijdt ie wel en kan je gewoon gratis mee als je een skipas hebt.

Hallo GiGi,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en nu kwam ik jouw post weer tegen. Ik heb e.v.t. ook interesse.
Gaat de reis nog door en heb je meer informatie over de reis?

Gr. Richard

De reis gaat zeker door. Met hoeveel exact weten we nog niet. Je hebt ook nog even. 14 oktober is de deadline. Daarna gaan we boeken.
Stuur me even een pb met je telefoonnummer, dat contact wat makkelijker.

Ha GiGi ik heb ook belangstelling. Ik zag dat er ook snowboards te testen zijn… Hoe gaat eea met vervoer, want daar ontbreekt het me helaas aan. (Regio Utrecht).

Verslaafd aan sneeuw

Plaats een reactie