Wintersport Inside (deel 2)

6 keer 2 x 800 meter.

DrPhil op 15 nov 2018 15:08

Dan wordt het zeker geen 300. Lekkere ochtend wandeling is een prima start. Dacht eigenlijk 10km per wandeltrip

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Op skischoenen, he. Geen snowboardschoenen.

Op skischoenen, he. Geen snowboardschoenen.

DrPhil op 15 nov 2018 15:52

En steil omhoog natuurlijk, kun je gelijk lekker doorweekt het gondeltje in 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

En de ondergrond? Ijs/sneeuw veronderstel ik? Of toch gewone beton? En hellend of vlak? En als het hellend is, hoeveel? Kan je een stukje op de ski’s? Is er druk verkeer? Verlicht? 🤔🤔🤔

Bla, bla, bla.

En de ondergrond? Ijs/sneeuw veronderstel ik? Of toch gewone beton? En hellend of vlak? En als het hellend is, hoeveel? Kan je een stukje op de ski’s? Is er druk verkeer? Verlicht? 🤔🤔🤔

bartvwg op 15 nov 2018 15:57

Dit klinkt als Snowworld

Op skischoenen, he. Geen snowboardschoenen.

DrPhil op 15 nov 2018 15:52

Als ik ze nu skischoenen voor invaliden noem?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

En de ondergrond? Ijs/sneeuw veronderstel ik? Of toch gewone beton? En hellend of vlak? En als het hellend is, hoeveel? Kan je een stukje op de ski’s? Is er druk verkeer? Verlicht? 🤔🤔🤔

bartvwg op 15 nov 2018 15:57

Geen idee, ik zit altijd naast de lift 😜

Geld maakt niet gelukkig maar in dit geval wel.

En de ondergrond? Ijs/sneeuw veronderstel ik? Of toch gewone beton? En hellend of vlak? En als het hellend is, hoeveel? Kan je een stukje op de ski’s? Is er druk verkeer? Verlicht? 🤔🤔🤔

bartvwg op 15 nov 2018 15:57

Geen idee, ik zit altijd naast de lift 😜

DrPhil op 15 nov 2018 16:41

Behalve met sleepliften heb ik er niet zoveel moeite mee. 😂😛

Bla, bla, bla.

Ik zit te kijken voor eind volgende week 3 dagen Saas Fee+3 dagen Zermatt, maar van halfpension hebben ze daar nog niet echt gehoord. Dan moet ik naar BUITEN en LOPEN naar een restaurant. #lopeniskoud

Ik heb weleens in Damulser Hof gezeten. Ik denk zo’n 200, misschien 300 meter lopen naar de piste over een omhooglopende weg. Mevrouw Shane was niet blij kan ik je vertellen 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zit te kijken voor eind volgende week 3 dagen Saas Fee+3 dagen Zermatt, maar van halfpension hebben ze daar nog niet echt gehoord. Dan moet ik naar BUITEN en LOPEN naar een restaurant. #lopeniskoud

DrPhil op 15 nov 2018 16:47

GRU-WE-LIJK 😯

Wie gaat daar nu naar toe? 🤔🙄

Bla, bla, bla.

Ik heb weleens in Damulser Hof gezeten. Ik denk zo’n 200, misschien 300 meter lopen naar de piste over een omhooglopende weg. Mevrouw Shane was niet blij kan ik je vertellen 😜.

Shane op 15 nov 2018 16:50

Ik hou van omhoog lopen maar in dit geval leef ik mee met mevrouw Shane🙈

mama on a mission in the snow

Ik heb weleens in Damulser Hof gezeten. Ik denk zo’n 200, misschien 300 meter lopen naar de piste over een omhooglopende weg. Mevrouw Shane was niet blij kan ik je vertellen 😜.

Shane op 15 nov 2018 16:50

Ik heb ook wel medelijden als je met meneer Shane de berg op moet op moet lopen :p

Born to Ride

Ik zit te kijken voor eind volgende week 3 dagen Saas Fee+3 dagen Zermatt, maar van halfpension hebben ze daar nog niet echt gehoord. Dan moet ik naar BUITEN en LOPEN naar een restaurant. #lopeniskoud

DrPhil op 15 nov 2018 16:47

Dan ga je naar de verkeerde tent in Zermatt. Alhowel: die waar ik zat had wel HP als je wilde, maar het lopen van de lift terug naar de acco was wel echt een flinke klim (hemelsbreed nog geen 100 meter geloof ik).

Welke was dat, @tiny-m?
Als je ski’s wilt testen in Zermatt (kan tot 2-12) ben je verplicht één van hun - absurd dure - pakketten (hotel, test en pas) te kopen. Waarbij ze alleen ontbijt aanbieden.

http://sonnmatten.ch

Deze was dat.

Thx. Is helaas niet te boeken icm de skitest.

Maar ik heb m bewaard voor een andere keer. Best weinig hotels in de buurt van de lift naar KMH.

Even de meningen peilen:

10km lopen op skischoenen naar de lift of € 300 extra betalen en het hotel vlakbij de lift?

DrPhil op 15 nov 2018 00:16

Altijd zo dicht mogelijk bij de lift, of nog beter, hoger gelegen en direct aan de piste, zodat je 's ochtends kan beginnen met een afdaling zonder eerst in de lift te moeten.
En als er toch gelopen moet worden, dan met snowboardschoenen i.p.v. met skischoenen. ;)

sterko op 15 nov 2018 13:59

Ja echt heerlijk. Ga je op vakantie naar Valtho. Sta je om 8:30 buiten. Ga je naar de eerste lift. Kun je in f#cking -25 tot 9:00 gaan staan te wachten tot de 1e lift gaat draaien.
En dan voor de zekerheid nog ff 5 minuten wachten zodat je zeker weet dat je niet te vroeg bent opengegaan. ☹️

Übung macht den meister!!!

Mevrouw Shane had het snel gezien @Matthias123 en @Skimams en pakte de skibus :P. Soms net te laat voor de 200 meter omhoog, dus dan nam ze hem maar de andere kant op. Minuutje of 7 in de bus, richting een veel onhandiger opstappunt… Ach ja, wat doe je er aan.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Scheiden?

Expres vergeten je telefoon op te laden?

Haha, nee Phil. Ze heeft d’r nukken, maar ik heb verder weinig te klagen. Ik krijg altijd lekker eten en er staat altijd bier koud :P.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@DrPhil zitten inderdaad maar een paar hotels daar. Toen we er waren, was ook veel volgeboekt voor de skiteams. Hier zaten ze gelukkig niet. Ook top eten daar.

Maar ik begrijp die vrouw van jou helemaal hoor @Shane . Ben er voor mn vakantie, niet om te werken.

Altijd zo dicht mogelijk bij de lift, of nog beter, hoger gelegen en direct aan de piste, zodat je 's ochtends kan beginnen met een afdaling zonder eerst in de lift te moeten.

sterko op 15 nov 2018 13:59

Ja echt heerlijk. Ga je op vakantie naar Valtho. Sta je om 8:30 buiten. Ga je naar de eerste lift. Kun je in f#cking -25 tot 9:00 gaan staan te wachten tot de 1e lift gaat draaien.
En dan voor de zekerheid nog ff 5 minuten wachten zodat je zeker weet dat je niet te vroeg bent opengegaan. ☹️

RFKANGOO op 15 nov 2018 20:37

Volgens mij spreek jij uit ervaring :)

Je moet natuurlijk wel even nagaan hoe laat de liften open gaan en zorgen dat je precies op tijd beneden bent. Maar dat is bij ons ook wel eens misgegaan. Toevallig ook in Val Thorens. We wisten dat de liften pas om 9:00 uur open gingen en gingen net voor 9:00 uur alvast een stukje naar beneden naar een stoeltjeslift. Daar aangekomen bleek die lift pas om 9:30 uur open te gaan. :(

*bericht bewerkt door sterko op 15 nov 2018 21:30

Annoying skiers since 2003

Altijd zo dicht mogelijk bij de lift, of nog beter, hoger gelegen en direct aan de piste, zodat je 's ochtends kan beginnen met een afdaling zonder eerst in de lift te moeten.

sterko op 15 nov 2018 13:59

Ja echt heerlijk. Ga je op vakantie naar Valtho. Sta je om 8:30 buiten. Ga je naar de eerste lift. Kun je in f#cking -25 tot 9:00 gaan staan te wachten tot de 1e lift gaat draaien.
En dan voor de zekerheid nog ff 5 minuten wachten zodat je zeker weet dat je niet te vroeg bent opengegaan. ☹️

RFKANGOO op 15 nov 2018 20:37

Volgens mij spreek jij uit ervaring :)

Je moet natuurlijk wel even nagaan hoe laat de liften open gaan en zorgen dat je precies op tijd beneden bent. Maar dat is bij ons ook wel eens misgegaan. Toevallig ook in Val Thorens. We wisten dat de liften pas om 9:00 uur open gingen en gingen net voor 9:00 uur alvast een stukje naar beneden naar een stoeltjeslift. Daar aangekomen bleek die lift pas om 9:30 uur open te gaan. :(

sterko op 15 nov 2018 21:30

Het blijft Frankrijk natuurlijk. Hahaha

Übung macht den meister!!!

@sterko. Had je natuurlijk gewoon kunnen doorskien tot in Les Menuires en van daaruit weer hogerop.

Hen48

@sterko. Had je natuurlijk gewoon kunnen doorskien tot in Les Menuires en van daaruit weer hogerop.

Hulst op 15 nov 2018 21:54

Het liep dood. De enige optie was een stuk terug omhoog lopen naar de splitsing naar Les Menuires, maar daar hadden we ook geen zin in. We wisten ook niet precies hoe ver terug dat was en we hoopten dat de liftbediende hem wel wat eerder open zou doen, omdat wij er stonden. Dat laatste was natuurlijk niet het geval.

*bericht bewerkt door sterko op 15 nov 2018 22:08

Annoying skiers since 2003

Als je vanuit het dorp Val Thorens naar beneden skiet kom je vanzelf in Les Menuires terecht, zij het dat die piste, de Bd Cumin niet de prettigste piste is.

Hen48

Plaats een reactie