Wintersport Inside (deel 2)

Onze @Gigi heeft zelfs in de Ardennen fans zitten. 😜

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190517_04405974

Born to run. B.S.

De organisatoren van de grootste en meest toegankelijke test-events in november hebben de data bevestigd. Ze overlappen elkaar komende najaar:

Sportscheck Gletscher Testival, Stubaier Gletscher: donderdag 7 t/m zondag 10 november 2019 (https://www.stubaier-gletscher.com/stubai-live/events/verans…)

Double Dutch Winter Opening, Sölden: zaterdag 9 t/m dinsdag 12 november 2019

null

Het test-event in Sölden was altijd (tot afgelopen seizoen) in het eerste weekend van november, maar is nu dus verschoven. Daardoor is er de overlap van de beide events.

GiGi op 30 apr 2019 09:40

Lekker vroeg bij @GiGi. En welke gaat het worden?

*bericht bewerkt door MiVe op 21 mei 2019 20:08

Beiden waarschijnlijk. Twee dagen Stubaien dan 4 dagen Sölden

Even iets anders… Mount Everest, ter hoogte van de Hillary Step. En wij maar klagen over een liftrij 🤣

null

@Rogier zijn er ook toerski routes die zo immens populair zijn (laagdrempelig bijvoorbeeld) dat op elke zonnige dag na een dump(je) het gewoon druk is op zo'n helling?

*bericht bewerkt door GiGi op 24 mei 2019 08:33

En dan de top bereiken en zeggen "wat is 't toch rustig hier, hé!"😜😁

Born to run. B.S.

Het wrange is dat er twee doden zijn gevallen vanwege ‘te lang in de death zone’, dus deze rij is verre van onschuldig.

@Gigi dit is zo’n rij omdat de Hillarystep en de graat als een soort trechter werkt. Met toerskien heb je daar niet zo’n last van. Maar er zijn toppen, zeker nabij Grenoble waar op een goede dag meer dan 300 toerskiërs komen, zeker wel. Ook zijn er routes in de Alpen die erg druk zijn. (Mont Blanc normaalroute, Gran Paradiso, dat soort toppen…)

Click. Click. Peace

Beiden waarschijnlijk. Twee dagen Stubaien dan 4 dagen Sölden

GiGi op 21 mei 2019 20:16

Hmm, ook een optie. Eens even bekijken nog ;)

Edwin van Riel

Die Mount Everest is meer een toeristische attractie geworden, tegenwoordig heeft iedereen hem afgevinkt staan🥶

LA NORMA😍☃️

Die Mount Everest is meer een toeristische attractie geworden, tegenwoordig heeft iedereen hem afgevinkt staan🥶

Piefke op 24 mei 2019 09:41

Gezien de drukte toch nog niet iedereen. Wat een ellende en inderdaad een behoorlijke verhogiong van het toch al flinke risico aan dit soort avonturen. Staat hier nog een beetje uitgelegd https://www.quora.com/How-long-can-you-survive-in-the-Death-…

Edwin van Riel

Het wrange is dat er twee doden zijn gevallen vanwege ‘te lang in de death zone’, dus deze rij is verre van onschuldig.

Ik dacht dat die foto gefotoshopt was…
Doe je al die (levensgevaarlijke) moeite en sta je zo aan te schuiven.
En eigenlijk is dit toch alleen maar nog gevaarlijker?
Enerzijds dat wachten en anderzijds elkaar voor de voeten lopen op een plaats waar dat nogal onwenselijk is…
Als je dit als bergbeklimmer ziet dan haak je toch af en kies je een andere berg, er zijn er genoeg. :)

Bla, bla, bla.

@bartvwg: ik wist het ook niet, maar blijkbaar is alleen al verblijven op dit soort hoogtes schadelijk en uiteindelijk zelfs dodelijk.

Edwin van Riel

En tegelijkertijd zijn er twee jongens bezig een echte nieuwe route te openen op deze berg. Dat is pas mooi! En dat verdient aandacht!

https://www.instagram.com/p/Bx1SG2lgznA/?utm_source=ig_web_c…

Wie ziet de klimmers:

null

Click. Click. Peace

Nog eens drie doden ‘vanwege opstoppingen’ op de berg.

Click. Click. Peace

dit is zo’n rij omdat de Hillarystep en de graat als een soort trechter werkt.

Nou, dit is eerder zo’n rij omdat men er de hoogste klettersteig ter wereld van heeft gemaakt. De touwen worden aan het begin van het seizoen alvast opgehangen en op de hillary step is/was een ladder geplaatst. Het is gewoon big business geworden. Als je genoeg geld hebt, een goede conditie en geluk met het weer is het bijna gegarandeerd dat je bovenkomt. Ze moeten weer terug naar de basis van het klimmen. Zelf je zooi meenemen en de route zien te vinden. Leestip in dit kader: De Everst Boys van Clint Willis.

En tegelijkertijd zijn er twee jongens bezig een echte nieuwe route te openen op deze berg. Dat is pas mooi! En dat verdient aandacht!

https://www.instagram.com/p/Bx1SG2lgznA/?utm_source=ig_web_c…

Wie ziet de klimmers:

null

Rogier op 24 mei 2019 12:07

Leuk zoekplaatje 😀 heb ze gevonden. Maar konden deze niet net zo fleurig gekleed gaan als die mount everst rij mensen?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

dit is zo’n rij omdat de Hillarystep en de graat als een soort trechter werkt.

Nou, dit is eerder zo’n rij omdat men er de hoogste klettersteig ter wereld van heeft gemaakt. De touwen worden aan het begin van het seizoen alvast opgehangen en op de hillary step is/was een ladder geplaatst. Het is gewoon big business geworden. Als je genoeg geld hebt, een goede conditie en geluk met het weer is het bijna gegarandeerd dat je bovenkomt. Ze moeten weer terug naar de basis van het klimmen. Zelf je zooi meenemen en de route zien te vinden. Leestip in dit kader: De Everst Boys van Clint Willis.

Jodeldodel op 24 mei 2019 14:35

Wat ik hiermee bedoelde te zeggen is, is dat je op deze plek niet zo eenvoudig om andere plekken kunt klimmen, en dat de Hillerystep toch best wel een lastigere passage is. Ds automatisch krijg je rijen. Hier heb je altijd rijen, ook als er maar 10 personen naar de top gaan.

Ik ben het met je eens dat we dit niet moeten willen. En dat een meer alpiene-stijl benadering veel beter zou zijn. Aan de andere kant weet ik uit ervaring tot goed boven de 6000 meter nooit eenvoudig is, en dat je daar nooit iets kunt garanderen. En dit een klettersteig noemen gaat natuurlijk ook wat ver. Maar in de basis zijn we het wel eens denk ik :-)

Click. Click. Peace

En tegelijkertijd zijn er twee jongens bezig een echte nieuwe route te openen op deze berg. Dat is pas mooi! En dat verdient aandacht!

https://www.instagram.com/p/Bx1SG2lgznA/?utm_source=ig_web_c…

Wie ziet de klimmers:

null

Rogier op 24 mei 2019 12:07

Leuk zoekplaatje 😀 heb ze gevonden. Maar konden deze niet net zo fleurig gekleed gaan als die mount everst rij mensen?

Birdheart op 24 mei 2019 14:49

Of een rood-wit gestreepte trui en muts.

Annoying skiers since 2003

Ach sommige mensen denken er wel heel licht over. Alsof ze een heuveltje beklimmen: https://www.pzc.nl/bevelanden/anton-nootenboom-uit-goes-op-b…

Born to Ride

Snowfarming in Nauders. Precies een leuk pakje verzameld daar. 🤔

null
null

Bla, bla, bla.

Ach sommige mensen denken er wel heel licht over. Alsof ze een heuveltje beklimmen: https://www.pzc.nl/bevelanden/anton-nootenboom-uit-goes-op-b…

Matthias123 op 24 mei 2019 18:24

Ik lees dat ie alleen op blote voeten naar basiskamp loopt? En niet naar de top gaat… (Zoals veel sherpa’s? Ook op blote voeten)

Click. Click. Peace

Ach sommige mensen denken er wel heel licht over. Alsof ze een heuveltje beklimmen: https://www.pzc.nl/bevelanden/anton-nootenboom-uit-goes-op-b…

Matthias123 op 24 mei 2019 18:24

Ik lees dat ie alleen op blote voeten naar basiskamp loopt? En niet naar de top gaat… (Zoals veel sherpa’s? Ook op blote voeten)

Rogier op 24 mei 2019 20:35

Zoals hij zelf zegt voorbereiden hoeft hij het niet. Hij redt het wel op doorzettingsvermogen. Even op blote voeten naar het basiskamp met alle risico’s op bevroren ledematen van dien… Als je denk de mt Everest even zonder voorbereiding te doen dan sla je volgens mij wel een beetje de plank mis.

Born to Ride

Hij doet de trek naar BC op blote voeten.
Hij gaat niet naar de summit @Matthias123.

mama on a mission in the snow

Het wordt de hoogste tijd dat er minder permits worden afgegeven.

mama on a mission in the snow

Hij doet de trek naar BC op blote voeten.
Hij gaat niet naar de summit @Matthias123.

Skimams op 24 mei 2019 23:10

Ja en hij gaat daarna op schoenen door naar de top. Maar verder alles zonder voorbereiding zoals hij zelf zegt in dat artikel. Als je denkt de mt Everest te beklimmen met alleen een beetje doorzettingsvermogen en verder geen voorbereiding dan lijdt je gewoon aan enorme zelfoverschatting en denk je er veel te licht over. Zoiets vergt gewoon een hoop voorbereiding en training.

Born to Ride

Het is te hopen dat hij extreem snel moet opgeven. Nog voor basiskamp als het even kan.
Je moet niet willen dat er mensen gaan zeggen “hij redde het zonder schoenen en voorbereiding, dan moet het mij ook wel lukken met schoenen en een wandelingetje door de heuvels in Limburg”

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart

wat is er mis met onze heuvels hier in Limburg? 😉

Born to run. B.S.

Ja eens qua voorbereiding hoor @matthias123.
Een vriend van me heeft de 7 summits gedaan en is nu onderweg naar BC voor de 60 km Everest Marathon. Doettie ook niet zonder voorbereiding🤣
Maar dat op blote voeten naar BC ben ik niet zo van onder de indruk.
Dragers genoeg gezien op blote voeten of teenslippers.
Het doel waaròm hij dit doet vind ik heel mooi. Dus laten we hopen dat hij nog flink wat donaties krijgt.

mama on a mission in the snow

@dan58 helemaal niets, het Belgisch Nederlands equivalent van de mount everest 😋

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het - al even absurde, zoals die file - gerucht doet de ronde dat de everestfile veroorzaakt zou zijn omdat een klimmer zich op de top aan het afrukken was. 🙄😆

Bla, bla, bla.

Maar het is fake nieuws. 😉
't zou wat in die kou. 😛

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie