Wintersport Inside (deel 2)

En dat is doorgegeven, en we gaan ermee aan de slag!

Ik heb trouwens wel trek in wat ijskoude poeder!

null

Click. Click. Peace

Of ga je ook wandelen en fietsen? Wel prachtig daar.

https://www.matterhornparadise.ch/de/sommer/panoramalive…

DrPhil op 1 aug 2018 21:42

Heb al gekeken naar wat er dan open moet zijn. Is sowieso niet de bedoeling daar een week op de pistes te zijn hoor. Beetje onder het motto: beter dan de koelkast.

Eigenlijk zijn alleen de bovenste sleepliften open. Die drie naast elkaar zijn de belangrijkste. Best leuke stukjes om te skiën, maar wel héél kort. Ik vind de natuur daar wel echt heel mooi!

We gaan het zien. Sowieso een jaar of 20 geleden dat ik daar geweest ben voor het laatst. Paar jaar terug wel saas fee gedaan in september, was best te doen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/4e599dc3e2ac54dd638b1cec...

Click. Click. Peace

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/002f97b4f79c9038f9a4d111...

Met deze mooie nummerplaat rijden wij de komende 3 weken

May the ski force be with you !!

Vlug eraf schroeven😜

LA NORMA😍☃️

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/497e915f2b1354aeee79317f...

Ben vannacht maar eens op pad geweest en je advies op gevolgd @Piefke

May the ski force be with you !!

Goed bezig @CJAHulskamp!
September Zermatt is een feit. Appartementje met vol uitzicht op de Matterhorn, wordt sowieso genieten.

@CJAHulskamp, LoL💪

Maar krijgen die ieder jaar een nieuwe plaat of alleen het jaarstickertje?

LA NORMA😍☃️

Vermoed sticker is voor de verzekering.
@Tiny-M veel plezier daar 🏂

May the ski force be with you !!

Al spijt van de keuze voor je aankomende USA wintersport-regio @CJAHulskamp, of zijn die nummerplaten ook weer niet zo overtuigend?

I can stick uphill ice, on my saucer...

In Colorado is veel meer keus. Nu daar nog een nummerplaat score

May the ski force be with you !!

Zo. Tot en met de kerstvakantie is de boel weer geregeld. 8 dagen ski’s testen op de Oostenrijkse gletsjers en 14 skidagen in Italië (van Livigno tot Paganella). De rest komt in de loop van het seizoen wel weer.

null

Vandaag met een Slingshot eens wezen kijken bij het skigebiedje Mount Charleston op een 60 min van Las Vegas. Kon niet helemaal doorrijden. Overal druk met wegwerkzaamheden.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 23 aug 2018 01:55

May the ski force be with you !!

Sjees das geil zeg!

Moet je daarin een helm op? Zoniet, is het dat heel erg lawaaierig en koud?

Hoe veel van die midlife-crisis speeltjes heb jij nou al @CJAHulskamp?

Very nice @CJAHulskamp living the good life👍🏼

mama on a mission in the snow

Moet je daarin een helm op? Zoniet, is het dat heel erg lawaaierig en koud?

DrPhil op 23 aug 2018 13:55

Geen Helm nodig in Nevada. En niet koud bij 36 graden

May the ski force be with you !!

Zo. Tot en met de kerstvakantie is de boel weer geregeld. 8 dagen ski’s testen op de Oostenrijkse gletsjers en 14 skidagen in Italië (van Livigno tot Paganella). De rest komt in de loop van het seizoen wel weer.

GiGi op 13 aug 2018 15:35

Hoop van die 14 skidagen in Italië weer een mooi verslagje voorbij te zien komen te zijner tijd! Zijn Menno en Siem weer je partners op de ski’s? ;)

Ik pak waarschijnlijk alleen Val di Sole, Pejo en Passo Tonale mee.

Mr. Slow

null

Vandaag met een Slingshot eens wezen kijken bij het skigebiedje Mount Charleston op een 60 min van Las Vegas. Kon niet helemaal doorrijden. Overal druk met wegwerkzaamheden.

CJAHulskamp op 23 aug 2018 01:29

En die berg is ook nog eens gewoon ruim 3600 meter hoog…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moet je daarin een helm op? Zoniet, is het dat heel erg lawaaierig en koud?

DrPhil op 23 aug 2018 13:55

Geen Helm nodig in Nevada. En niet koud bij 36 graden

CJAHulskamp op 23 aug 2018 15:14

A ja. Temperatuur vergeten 😁

Op de een of andere manier krijg ik de laatste dagen het gevoel dat mensen een beetje willen soebatten over techniek vs. materiaal. Aangezien ik, zoals menigeen wel weet, altijd te porren ben voor een vermakelijke discussie :D, dacht ik, laat ik Inside weer eens van stal halen ;). Wel zo gezellig!

Mijn mening is dat techniek zwaar overgewaardeerd wordt hier :P. De gemiddelde vakantieskier, zal amper in niveau stijgen, zelfs met een paar dagen les per jaar. Het juiste materiaal zal hen gemakkelijker, veiliger en met meer plezier laten wintersporten.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Skiers zijn te lui om echt te investeren in hun techniek! ;)

Als je niveau op korte termijn nog maar hele kleine beetjes zal verbeteren, dan is de zoektocht naar materiaal dat je in je huidige skiën optimaal ondersteunt een waardevolle. Lekker skiën op je huidige niveau gaat dan denk ik - met skiplezier als maatstaf - boven de drang om technisch te verbeteren.

Voor skiërs die nog in het steilere stuk van hun leercurve zitten is investeren in technische verbetering wel een erg goed plan. Dan zou ik juist even wachten met het kopen van materiaal tot je een beter beeld hebt van wat je voorkeuren zijn en je een ski vindt waar je ook qua niveau even op door kan.

Overigens denk ik dat tempo waarop je skiet, het soort terrein/pistes, je voorkeuren en je postuur doorslaggevender zijn voor het vinden van passend materiaal dan of je niveau 5 of 6 hebt bijvoorbeeld. Tussen niveau 5 en 8-9 zit wel een flink verschil, maar in dat grote middensegment van niveau 6-7 is dat technische skiniveau veel minder bepalend dan die andere factoren.

*bericht bewerkt door GiGi op 05 okt 2018 09:36

Op de een of andere manier krijg ik de laatste dagen het gevoel dat mensen een beetje willen soebatten over techniek vs. materiaal. Aangezien ik, zoals menigeen wel weet, altijd te porren ben voor een vermakelijke discussie :D, dacht ik, laat ik Inside weer eens van stal halen ;). Wel zo gezellig!

Mijn mening is dat techniek zwaar overgewaardeerd wordt hier :P. De gemiddelde vakantieskier, zal amper in niveau stijgen, zelfs met een paar dagen les per jaar. Het juiste materiaal zal hen gemakkelijker, veiliger en met meer plezier laten wintersporten.

Shane op 5 okt 2018 09:18

Geef mij een paar topskies en ik vlieg van de berg af!
Ben snowboarder, dus een skitechniek van niks :)

Als beginner maak je juist extreme sprongen in je groeicurve.
Daarna is het toch wel fijn als je materiaal enigszins past bij techniek. Maar materiaal kan ik kopen en de specs kan je vertellen en niemand twijfelt. Techniek is niet zo simpel uit te leggen laat staan dat iedereen er hetzelfde label aan hangt

*bericht bewerkt door Birdheart op 05 okt 2018 12:16

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Plaats een reactie