Wintersport Inside (deel 2)

https://nos.nl/artikel/2290502-winterspelen-2026-naar-milaan…

Winterspelen in 2026 naar Cortina.

Quick op 24 jun 2019 18:27

Yup, de Italianen halen het van de Zweden.🙄
Of wat had je gedacht?🧐
Veel te eerlijk die Zweden, kunnen ook nooit corrupt doen om iets binnen te halen. 🤓🥴😈

Bla, bla, bla.

Haha, van Milaan naar Cortina is 4,5 uur rijden. Dan kunnen we in 2030 ook Heerenveen en Winterberg inschrijven!

RoteHersentote op 24 jun 2019 21:14

Winterberg? Dat is een hobbel in het glijgedeelte van een afdalingspiste…

Haha, van Milaan naar Cortina is 4,5 uur rijden. Dan kunnen we in 2030 ook Heerenveen en Winterberg inschrijven!

RoteHersentote op 24 jun 2019 21:14

Winterberg? Dat is een hobbel in het glijgedeelte van een afdalingspiste…

GiGi op 24 jun 2019 21:31

Dan komen we toch weer bij die Hollandse berg in de Noordzee uit…

Born to Ride

Vind het eigenlijk wel schandalig
Paar jaar geleden nog Turijn gedaan en hebt is geloof ik al de 6de keer dat Zweden het niet geworden is.
Denk idd dat er een paar IOC leden weer wat horloges en centjes ontvangen hebben

*bericht bewerkt door Togi op 24 jun 2019 22:33

Ik vind die regelzucht, die eigenlijk altijd ten onrechte uitgaat van de complete imbeciliteit van “de rest”, best angstaanjagend. En ja, dat gaat om veel meer dan alleen deze stupide regeltjes.

Ik bedoel… je mag geen tent meer opzetten op je avontuurlijke (!!!) beklimming van de Mont Blanc, maar moet verplicht in een hut gaan zitten… manmanman. Reserveren kan in 2024… En dan is het kutweer en kun je niet naar de top…

Shane op 4 jun 2019 19:31

Wat doe je dan met die imbecielen? (En denk nu niet dat ik pro regeltjes ben hè?!)

Skimams op 4 jun 2019 19:36

Het begin van waar ik bang voor was. 2 poolse klimmers gevallen op de veel moeilijkere 3 monts traverse… Grote kans dat deze jongens deze kant beklommen vanwege de regulering aan de makkelijkere zijde…

http://www.lemessager.fr/faucigny/mont-blanc-2-alpinistes-mi…

Click. Click. Peace

Door het warme weer konden veel parapenters op de top van de Mont Blanc landen… bijzonder plaatje

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/60533c9165578cd5cf3a3505...

Click. Click. Peace

Leuke plek om te landen, was daar niet van de week ook een vliegtuigje geland?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nee die was lager geland (dat kan dan weer niet op de top) tussen de Mont Maudit en de Mont Blanc is een vlak stuk…

Click. Click. Peace

Door het warme weer konden veel parapenters op de top van de Mont Blanc landen… bijzonder plaatje

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/60533c9165578cd5cf3a3505...

Rogier op 26 jun 2019 18:53

Lijkt wel de everest… 🙄

Bla, bla, bla.

Met een groot verschil dat dit geen file is. Hier niemand in de weg staat. Deze mensen zo weer van de top af springen en er niemand hierdoor in groter gevaar komt dan dat ze zichzelf brengen…

Ook zijn ze allemaal geland op een moment dat het voor klimmers veel te laat was om op de top te zijn. Dus hebben ze geen klimmers in de weg gezeten.

Ik vind het wel een ludieke actie :-)

Click. Click. Peace

Nog een aardig plaatje. Een maatje van mij was er ook bij.

null

Click. Click. Peace

Heb er weleens wat filmpjes van gezien om omhoog te vliegen de Mont Blanc op. Dat is er 1 voor de bucketlist.

Mooie plaatjes, veel thermiek geweest die dag dus!

Sinds gisteren verboden… De Mont Blanc wordt zo echt de Montagne interdit.

Blij dat ik in de Ecrins woon. Waar als een berg extreem gevaarlijk is (vorig jaar de Dôme en de Meije) wordt er gezegd: ‘wees voorzichtig, maar we verbieden niets, en doe de berg alleen als je niveau hoog genoeg is’…

Click. Click. Peace

Sinds gisteren verboden… De Mont Blanc wordt zo echt de Montagne interdit.

Blij dat ik in de Ecrins woon. Waar als een berg extreem gevaarlijk is (vorig jaar de Dôme en de Meije) wordt er gezegd: ‘wees voorzichtig, maar we verbieden niets, en doe de berg alleen als je niveau hoog genoeg is’…

Rogier op 28 jun 2019 10:13

Tja, maar dat is niet de hoogste en één van de meest bekende bergen van de Alpen. Daar zal dat probleem drukte minder snel gaan spelen. Overigens, leuk dat ze het verboden hebben, maar wat willen ze er tegen doen? Ik neem aan dat ze geen politieagent op de top van de Mt Blanc neerzetten…

Mr. Slow

Het probleem is volgens mij, en vele gidsen die ik ken, niet zo groot als dat de burgemeester van Saint gervais wil doen geloven. Misschien moeten we gewoon accepteren dat er op een berg van bijna 5000 meter met duizenden gegadigden elk jaar er af en toe mensen verongelukken…

Maar inderdaad. Wat gaan ze er tegen doen ;-)

https://youtu.be/t6CAOM3XtpA

(Het scheen wel echt een circus te zijn, met veel parapenters die niet helemaal op hun plek waren zo hoog in de bergen… )

Click. Click. Peace

Als er iets gebeurd, is de standaard reactie, ow er is nog iets dat we kunnen verbieden. Kunnen we niet gewoon iets nieuws uitvinden voor dit probleem?

Zat zelf te denken aan het volgende:
Als je iets doet, maakt niet uit wat, moet je er eerst over nadenken.
Als er iets fout gaat, mag je alleen naar jezelf kijken.
Anderen mogen jou er dan ook op aanspreken, dat het jou schuld is, niet die van een ander.
Je bent zelf schuld aan je eigen daden.
Accepteren dat niet alles wat jezelf doet, goed gaat. En dit niet proberen een ander in de schoenen te schuiven.
Een man een man, en een woord een woord.
Verplicht opkomen/uitkomen voor je eigen fouten.

Voor dit nieuwe concept zat ik te denken om het als volgt te noemen.
eigen verantwoording of eigen verantwoordelijkheid

Laten we het de volgende keer eens een keertje proberen. Ipv gelijk met nieuwe regels en verboden te komen. Wie weet werkt het!

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

‘Eigen verantwoordelijkheid’ dan dus. ‘Verantwoording’ is iets dat je ‘aflegt aan’… (over resultaten bijvoorbeeld). ‘Verantwoordelijkheid’ is iets dat je hebt, krijgt, neemt, etc.

Puur semantisch gezien.

@GiGi even googlen op het woord semantisch, heeft me niet veel wijzer gemaakt. Behalve dat ik het niet begrijp. En niet snap wat je er mee bedoeld. Wat betekent het?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Semantiek wil zeggen ‘betekenis’ van woorden. Zo kan iets grammaticaal bijvoorbeeld wel kloppen, maar betekenis-gewijs niet (of andersom).

@GiGi bedankt, dit antwoord is tig keer duidelijker dan de antwoorden op google👍.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Overlijden Hans Horrevoets bij Andere tijden Sport.
Bizar, met zijn lijk aan boord moesten ze vervolgens een heel schip (van Bouwe Bekking) redden.

Nog een mooi voorbeeld waarom je niet zomaar blind een paar skisporen moet volgen:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1315308138645248…

Born to Ride

Nog een mooi voorbeeld waarom je niet zomaar blind een paar skisporen moet volgen:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1315308138645248…

Matthias123 op 2 jul 2019 17:04

🤫
🤪
😁

Bla, bla, bla.

Pfff, lekker filmpje!

Edwin van Riel

Je staat dan ook niet zomaar op de top van mt Blanc

Click. Click. Peace

Je staat dan ook niet zomaar op de top van mt Blanc

Rogier op 2 jul 2019 19:08

nee maar zulke geintjes doen ze ook rustig op andere bergen die wel goed bereikbaar zijn ;)

Born to Ride

Nog een mooi voorbeeld waarom je niet zomaar blind een paar skisporen moet volgen:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1315308138645248…

Matthias123 op 2 jul 2019 17:04

Zomaar iemand volgen is in Chamonix al tijden geen goed idee meer als je niet vliegen kunt 😄

Mooi staaltje sportmanschap 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Sinds gisteren verboden… De Mont Blanc wordt zo echt de Montagne interdit.

Blij dat ik in de Ecrins woon. Waar als een berg extreem gevaarlijk is (vorig jaar de Dôme en de Meije) wordt er gezegd: ‘wees voorzichtig, maar we verbieden niets, en doe de berg alleen als je niveau hoog genoeg is’…

Rogier op 28 jun 2019 10:13

Het omhoog vliegen of klimmen?
Eerste cursusweek vliegen is geboekt. Komende jaren nog aardig wat te leren :)

Plaats een reactie