Wintersport Inside (deel 2)

In NL: Voor brevet 2 (zelfstandig vliegen) heb je minimaal 40 vluchten nodig, waarin je van bepaalde oefeningen hebt laten zien dat je die kunt uitvoeren (de instructeur moet je luchtwaardig verklaren) en slagen voor je theorieexamen.
Verschilt per persoon hoe snel het allemaal gaat, de meeste hebben wat meer dan 40 vluchten nodig.
Hoe snel je het een beetje kunt: na 1 of 2 dagen grondoefenen kun je de berg af en vlieg je zelf (instructie via portofoon) en na een vluchtje of 5 kun je al best redelijk vliegen. Daarna alle oefeningen doorlopen zodat je ook leert wat je moet doen als het wat hobbeliger wordt in de lucht 😄

We gaan de eerste week voor brevet 1 (moet meestal haalbaar zijn) en dan de komende 2 jaar hoop ik met veel weken en weekenden in de Alpen 2 te kunnen halen. Wintersport en vliegen moet dan afgewisseld worden, maar dat is uiteindelijk ook het plan. Gewoon eens wat vaker tot niet te laat door gaan met snowboarden en dan nog even een stukje gaan vliegen. En hier in de duinen soaren natuurlijk, maar dan is een 2e scherm wel handig.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 04 jul 2019 14:32

Hier in NL ook gaan vliegen aan de lier @Tiny-M dan gaat het met je brevet ook een stuk sneller

Ik twijfel nog, mijn schuur staat al vol met speelgoed, maar ik zou het wel willen leren…

Click. Click. Peace

Ik twijfel nog, mijn schuur staat al vol met speelgoed, maar ik zou het wel willen leren…

Rogier op 4 jul 2019 15:36

Ik herken dat wel een beetje. Naast een snowboard, bodyboard, surfboard een paar setjes hengels zou ik hier ook nog graag een kitesurf en duikuitrusting willen. Het ontbreekt alleen nog aan wat geld, ruimte en vrije tijd ;)

Born to Ride

Ik twijfel nog, mijn schuur staat al vol met speelgoed, maar ik zou het wel willen leren…

Rogier op 4 jul 2019 15:36

Lijkt me heel mooi te combineren met het skitouren.

Übung macht den meister!!!

Probleem in de winter kom je bijna niet onhoog… en de afdaling op ski’s is ook geen straf… ;-)

Click. Click. Peace

Dat wordt het eerder snowkiten op de Lautaret. Maar dat is weer een andere tak van sport…

Hier in NL ook gaan vliegen aan de lier @Tiny-M dan gaat het met je brevet ook een stuk sneller

Hessel op 4 jul 2019 15:23

Even kijken hoe dat gecombineerd mag worden voor 2. Wil wel berg brevet. Voor 1 maakt het niet uit weet ik, maar met een week in Oostenrijk moet je 1 ook al wel redden.

Ik twijfel nog, mijn schuur staat al vol met speelgoed, maar ik zou het wel willen leren…

Rogier op 4 jul 2019 15:36

Lijkt me heel mooi te combineren met het skitouren.

RFKANGOO op 4 jul 2019 17:40

Of je doet de versie die Xavier de le Rue en Sam Anhamatten deden. Motortje achterop en dan omhoog vliegen en naar beneden boarden/skiën

Hier in NL ook gaan vliegen aan de lier @Tiny-M dan gaat het met je brevet ook een stuk sneller

Hessel op 4 jul 2019 15:23

Even kijken hoe dat gecombineerd mag worden voor 2. Wil wel berg brevet. Voor 1 maakt het niet uit weet ik, maar met een week in Oostenrijk moet je 1 ook al wel redden.

Tiny-M op 4 jul 2019 20:20

Combinatie gaat prima. Brevet 1 is eigenlijk vrij nutteloos…
Doe je bergbrevet dan hoef je voor lier 2 nog maar 20 vluchten. Of andersom, haal je L2 dan hoef je voor berg nog maar 20. Veel mensen doen die combi en kunnen dan brevet 2 voor lier en berg tegelijk aanvragen als het zover is. Voordeel: de meeste oefeningen zijn voor lier en berg gelijk. Oefeningen die je in je bergweek niet kon doen kun je dan mee verder op het lierveld. Ga je dan later weer naar de bergen dan ben je al een heel stuk verder. Alleen achterwaarts starten is makkelijker te leren in de bergen (achterwaarts opzetten lukt wel prima in Nederland, alleen dan wegstarten aan de kabel is iets gecompliceerder dan in de bergen).

Man vraagt aan echtgenote : (wegens intieme relatie op 'n laag pitje)

En hebben wij nu nog eigenlijk een seksuele relatie?

Tuurlijk!!! : zegt vrouwtje-lief

Waarom nodigen we die dan niet uit? vraagt mannetje.

Born to run. B.S.

Goed verhaal, lekker kort!

Freeride = Life

Het is inderdaad niet zonder gevaar…

Het is inderdaad niet zonder gevaar…

Tiny-M op 23 jul 2019 17:30

tsja, blijft ook een risicosport natuurlijk. Maar goed, van de verdrinkt er 3 man in de Noordzee. Het is ook altijd wat natuurlijk. Niet te lang bij stilstaan. Risico’s beoordelen en als je ze accepteert, gewoon lekker gaan genieten.

Edwin van Riel

Het is inderdaad niet zonder gevaar…

Tiny-M op 23 jul 2019 17:30

tsja, blijft ook een risicosport natuurlijk. Maar goed, van de verdrinkt er 3 man in de Noordzee. Het is ook altijd wat natuurlijk. Niet te lang bij stilstaan. Risico’s beoordelen en als je ze accepteert, gewoon lekker gaan genieten.

evr66 op 23 jul 2019 18:38

De meeste mensen overlijden in bed. Daar stap je ook in zonder er bij na te denken. 🙈

Übung macht den meister!!!

Ja maar de risico’s van die mijten en wantsen is natuurlijk altijd aanwezig, net zoals die monsters onder je bed waar je echt overheen moet springen als je naar bed gaat. Misschien iets minder grote risico’s dan die van extreme sporten, maar toch!

Heeft iemand trouwens nog nieuwe ski’s nodig of zo? Ik maak wel een short-list voor je. Ik heb wat mentaal verkoelende afleiding nodig…

Je mag voor mij wel een lijstje maken @Gigi Ben wel benieuwd waarmee je gaat komen ;)

Freeride = Life

@gigi, ik kan wel goed advies gebruiken voor nieuwe stokken? Verkoelend genoeg? IJsstokjes of zo ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 23 jul 2019 21:00

Edwin van Riel

Heeft iemand trouwens nog nieuwe ski’s nodig of zo? Ik maak wel een short-list voor je. Ik heb wat mentaal verkoelende afleiding nodig…

GiGi op 23 jul 2019 20:25

haha na afgelopen zondag ben ik wel weer aan t twijfelen ja 😊, al heb ik al 2 mooie tips ontvangen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je mag voor mij wel een lijstje maken @Gigi Ben wel benieuwd waarmee je gaat komen ;)

Arnie777 op 23 jul 2019 20:58

moet je even wat info over jezelf geven en op zijn minst een gewenst inzetbereik voor de ski’s…

@gigi, ik kan wel goed advies gebruiken voor nieuwe stokken? Verkoelend genoeg? IJsstokjes of zo ;)

evr66 op 23 jul 2019 21:00

Ijspegels. Die worden steeds korter waardoor je steeds dieper gaat zitten.

Heeft iemand trouwens nog nieuwe ski’s nodig of zo? Ik maak wel een short-list voor je. Ik heb wat mentaal verkoelende afleiding nodig…

GiGi op 23 jul 2019 20:25

Nou doe dan maar een lijstje/opsomming van SL ski’s, geen Fis, van soepele ski naar niet vervormbare ski!😃
Heb op de rossignol van @evr66 gestaan 2 weken terug, makkelijk te skiën vond ik en neig naar een pittigere ski😉
Wel een voordeel van die Rossi’s, geen idee zo welk type het ook weer was😅, je kunt er eerste en laatste mee worden😂
Ik baseer mijn bevindingen ook op mijn X-Drives die ik prettiger vind skiën dan een soepeler model uit die serie🤗
Ik ben dus aan het kijken naar een Sl, geen haast😋, maar wil eerst wat onder m’n voetjes gehad hebben voor ik de knoop doorhak.
Had graag op die Völkl’s van jou gestaan om die te testen maar is me nog niet gelukt, je was er dan ook niet 2 weken geleden😎

Succes😊

LA NORMA😍☃️

Haha exact dat lijstje wat je wil staat gepland voor begin oktober. Als je iets pittiger wil dan de Rossi’s moet je eens kijken naar de Head i.SL, Fischer RC4 Worldcup SC, nieuwe Völkl Racetiger SL of Stöckli Laser SL.

Het mag wel wat moeilijker jongens 😎

@Piefke heb je de x drives of wil je die?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Piefke heb je de x drives of wil je die?

Roy83 op 23 jul 2019 21:33

Ha! Iemand heeft een en ander onder de voet gehad en wil nu van zijn huidige ski’s af. ;)
Let the games begin!

Heeft iemand trouwens nog nieuwe ski’s nodig of zo? Ik maak wel een short-list voor je. Ik heb wat mentaal verkoelende afleiding nodig…

GiGi op 23 jul 2019 20:25

Als je ervan moet, wil ik zelfs als snowboarder nog wel een kosteloze adoptie overwegen

Plaats een reactie