Wintersport Inside (deel 2)

Net zoals @Bartvwg enkele dg geleden had ik deze nacht een nare droom.
Op 1feb ga ik 4 d skiën met een oud collega en vanmorgen werd ik wakker met vlg vragen.

Welke weg neem ik best?
Moet ik winterbanden?
Neem ik kettingen mee?
Welk weer wordt’t?
Ligt er genoeg sneeuw?
Zijn er resto’ s in de buurt?
Doe ik mij helm mee?
Welke verwisselbare lens zou goed zijn?
Is er après -ski?
Moet ik ergens een ticket?

Gelukkig is er het forum “Wintersport…”
😥😤

Born to run. B.S.

Vergeet niet: “Welke lengte van het verlengsnoer voor mijn Tesla heb ik nodig?”
;-)

Ik zal je de nodige antwoorden geven @dan58 dan krijg je je goede nachtrust terug. Mensen op leeftijd hebben dat nodig. ;)

Welke weg neem ik best? Ik zou via Madrid rijden. :)😈
Moet ik winterbanden? Nee jong.😈
Neem ik kettingen mee? Ook niet.
Welk weer wordt't? Soms bewolkt, soms ook niet.
Ligt er genoeg sneeuw? Hoog genoeg wel.
Zijn er resto' s in de buurt? Ja hoor.
Doe ik mij helm mee? Welnee, hoeft echt niet, jij hebt dat niet nodig. 😈
Welke verwisselbare lens zou goed zijn? Eentje met LVT 99,99% zo'n goed donkere.😈
Is er après -ski? Ja maar +60'ers zijn niet toegelaten🤗🥳😁
Moet ik ergens een ticket? Tuurlijk niet.

Slaap lekker! 😈

*bericht bewerkt door bartvwg op 24 jan 2020 13:45

Bla, bla, bla.

Of: “Is er wel een Nederlandse skileraar?”

@Bartvwg

Eeuuh Madrid…dan moet ik over de de Pyreneën en dan zonder winterbanden en sneeuwkettingen?

Born to run. B.S.

@Bartvwg
Eeuuh Madrid…dan moet ik over de de Pyreneën en dan zonder winterbanden en sneeuwkettingen?

dan58 op 24 jan 2020 14:24

Als je navigatiesysteem je bewust over de Pyreneën heen stuurt in plaats van errond heeft deze toch een grondige hekel aan jou.
In het vervolg dus aardiger zijn voor de dame achter het navigatieschermpje!

Glide on!

Op dit moment heb je in Madrid ook sneeuwkettingen nodig! Hahaha

Ik zie in de lange termijn planning dat het 7 februari gaat sneeuwen, moet ik dan nu alvast mijn sneeuwkettingen om doen?

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Vergeet niet: “Welke lengte van het verlengsnoer voor mijn Tesla heb ik nodig?”
;-)

Togi op 24 jan 2020 13:33

Geen !!!
Maak me eerder druk of er woensdag bier is in de Hofstadl of DampfKessel in Flachau 😉

May the ski force be with you !!

Ik zie in de lange termijn planning dat het 7 februari gaat sneeuwen, moet ik dan nu alvast mijn sneeuwkettingen om doen?

Jeffvdv op 26 jan 2020 20:15

Daar rij ik standaard heel de winter mee rond. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Übung macht den meister!!!

Vergeet niet: “Welke lengte van het verlengsnoer voor mijn Tesla heb ik nodig?”

;-)

Togi op 24 jan 2020 13:33

Geen !!!
Maak me eerder druk of er woensdag bier is in de Hofstadl of DampfKessel in Flachau 😉

CJAHulskamp op 26 jan 2020 20:41

Liever benzine in de tank dan bier in de pens. :P

Übung macht den meister!!!

Ik zie in de lange termijn planning dat het 7 februari gaat sneeuwen, moet ik dan nu alvast mijn sneeuwkettingen om doen?

Jeffvdv op 26 jan 2020 20:15

Daar rij ik standaard heel de winter mee rond. Beter mee verlegen dan om verlegen.

RFKANGOO op 27 jan 2020 07:41

Ik ook…maar wel IN de koffer.😆😅😄

Born to run. B.S.

Vergeet niet: “Welke lengte van het verlengsnoer voor mijn Tesla heb ik nodig?”

;-)

Togi op 24 jan 2020 13:33

Geen !!!

CJAHulskamp op 26 jan 2020 20:41

Nee toch! Echt? :p

Bla, bla, bla.

Liever benzine in de tank dan bier in de pens. :P

RFKANGOO op 27 jan 2020 07:42

Als niet Tesla rijder (en dus niet bevooroordeeld) ben ik het niet eens met deze stelling
(maar mijn auto rijdt ook op diesel ;-) )

Vergeet niet: “Welke lengte van het verlengsnoer voor mijn Tesla heb ik nodig?”

;-)

Togi op 24 jan 2020 13:33

Geen !!!
Maak me eerder druk of er woensdag bier is in de Hofstadl of DampfKessel in Flachau 😉

CJAHulskamp op 26 jan 2020 20:41

Liever benzine in de tank dan bier in de pens. :P

RFKANGOO op 27 jan 2020 07:42

😂😂😂

May the ski force be with you !!

null
Hartslag van gister, in combinatie met hoogte. Verbazingwekkend hoog, zelfs 184 geweest. Mijn rusthartslag is 62, mijn max 189

@Dr Phil. Zal wel door het bier komen. Ik heb daar zelfs op 3.000 m. hoogte geen last van. Al die metertjes, onverstandig.

Hen48

Misschien eens wat aan je conditie doen @DrPhil. Of voortaan de lift gebruiken ipv naar boven rennen.

Übung macht den meister!!!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/618f19ab682f37e088929bd5...
Al een stuk beter vandaag. Zal wel (wennen aan) de hoogte zijn geweest.
47km vandaag, deels ongeprepareerd.

Waar zit je dan @DrPhil? De eerste dag op de gletsjer heb ik daar ook altijd flink last van hoor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Les3Vallees. De hoogte kun je ook in de grafiek zien (rechts).

Lekker! Waar verblijf je? Laag zo te zien…

I can stick uphill ice, on my saucer...

St. Martin de Belleville. 1450m denk ik

Ja, niet in Valtho 😉. Wel mooi!

*bericht bewerkt door Shane op 05 feb 2020 20:13

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vind st. Martin ideaal. Met vier liften zit in 3 dalen verder, in courchevel 1650. Helaas wordt het hotel waar ik nu zit in april gesloopt voor nieuwbouw. Daar zijn ze nu al mee bezig. Worden appartementen en een 4 sterren hotel. Dus dit zal vermoedelijk de laatste keer zijn dat ik St. Martin als uitvalsbasis heb. Wel jammer. Leuk dorpje.

Toch blijft Les Menuires het meest ideale uitgangspunt voor Trois Vallees. De sneeuwgrens wil zich ook nog weleens tussen Saint Martin en LM ophouden. Was begin van de week ook zo ongeveer het geval ik heb dat in het verleden meer meegemaakt. En bij slecht weer is LM ook een goede slechtweer voorziening.

Hen48

Ik vind st. Martin ideaal. Met vier liften zit in 3 dalen verder, in courchevel 1650. Helaas wordt het hotel waar ik nu zit in april gesloopt voor nieuwbouw. Daar zijn ze nu al mee bezig. Worden appartementen en een 4 sterren hotel. Dus dit zal vermoedelijk de laatste keer zijn dat ik St. Martin als uitvalsbasis heb. Wel jammer. Leuk dorpje.

DrPhil op 5 feb 2020 20:20

Zeker een leuk dorp! Veel authentieker dan de meeste skioorden in die regio.

Ik vind st. Martin ideaal. Met vier liften zit in 3 dalen verder, in courchevel 1650. Helaas wordt het hotel waar ik nu zit in april gesloopt voor nieuwbouw. Daar zijn ze nu al mee bezig. Worden appartementen en een 4 sterren hotel. Dus dit zal vermoedelijk de laatste keer zijn dat ik St. Martin als uitvalsbasis heb. Wel jammer. Leuk dorpje.

DrPhil op 5 feb 2020 20:20

Zeker een leuk dorp! Veel authentieker dan de meeste skioorden in die regio.

mukkie op 5 feb 2020 20:32

@Hulst ga je echt niet op andere gedachten brengen hoor @Mukkie. 😉

*bericht bewerkt door Shane op 05 feb 2020 20:34

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vind st. Martin ideaal. Met vier liften zit in 3 dalen verder, in courchevel 1650. Helaas wordt het hotel waar ik nu zit in april gesloopt voor nieuwbouw. Daar zijn ze nu al mee bezig. Worden appartementen en een 4 sterren hotel. Dus dit zal vermoedelijk de laatste keer zijn dat ik St. Martin als uitvalsbasis heb. Wel jammer. Leuk dorpje.

DrPhil op 5 feb 2020 20:20

Zeker een leuk dorp! Veel authentieker dan de meeste skioorden in die regio.

mukkie op 5 feb 2020 20:32

@Hulst ga je echt niet op andere gedachten brengen hoor @Mukkie. 😉

Shane op 5 feb 2020 20:34

Voor mij blijft maar één land bovenaan staan…en dat is uiteraard Italië 😉 Maar 3 Vallee is qua skiën en boarden echt top!

Nu we het toch over L3V hebben; Iedereen heeft het er altijd over dat rode pistes in Frankrijk zoveel moeilijker zijn dan in Oostenrijk. Maar als ik dan bijvoorbeeld L3V met een Ischgl vergelijk kan ik nou niet zeggen dat ik het rood in Frankrijk zo veel anders vind dan in Oostenrijk. Wat vinden jullie er van?

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie