Wintersport Inside (deel 2)

In de klas bij mijn kleinkinderen zitten 3 “lieve” kindjes met donkere huidskleur.
Hun ouders hebben een actie op touw gezet omdat ze zich gediscrimineerd voelen omdat er bij de Witte Pieten géén quota worden gehanteerd .🙄

dan58 op 25 nov 2020 15:10

Het maakt niet uit hoe of je iets doet, het is toch nooit goed.

Born to Ride

Gelukkig weer twee Corona topics erbij.

Zal ik alvast Ctrl-c ctrl-v doen?

Gelukkig weer twee Corona topics erbij.

DrPhil op 25 nov 2020 18:30

Ik tel vandaag 4 nieuwe corona-topics. Dat is er 1 meer dan gisteren. Gisteren waren het er 2 meer dan eergisteren, dus de stijging vlakt wel af, maar het is nog steeds een stijging. Als dit zo door gaat hebben we eind van de maand 7 nieuwe corona-topics per dag en is begin december de voorpagina van het forum overbelast.

Annoying skiers since 2003

Misschien kunnen we dan ter verlichting topics overgehevelen naar het buitenland. België bij voorbeeld.

O wacht 😉

Let maar op want we zetten je in quarantaine.😀

Born to run. B.S.

Is die frikandel niet over de datum?

Hen48

Is die frikandel niet over de datum?

Hulst op 25 nov 2020 20:39

Geen idee in België eet men liever een Cevela ;-) ook lekker ken het van TML 2015, '16, '17, '18 en '19 met Andalouse saus.
Dan doe je als NL-er echt mee in België enne, lekker! Vandaar ook het jaarlijkse succes echter nu mis ik al sinds de zomer 2019 een Cevela. TML '20 wordt '21 of nog verder.

De Andalouse saus is verkrijgbaar bij de Jumbo dus ik eet soms mijn…Friet of Patat <- discussiewaardig, als een halve Vlaming.
Ik integreer leuk.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 26 nov 2020 10:33

Gelukkig weer twee Corona topics erbij.

DrPhil op 25 nov 2020 18:30

Ik tel vandaag 4 nieuwe corona-topics. Dat is er 1 meer dan gisteren. Gisteren waren het er 2 meer dan eergisteren, dus de stijging vlakt wel af, maar het is nog steeds een stijging. Als dit zo door gaat hebben we eind van de maand 7 nieuwe corona-topics per dag en is begin december de voorpagina van het forum overbelast.

sterko op 25 nov 2020 18:49

Berekenen jullie ook een “reproductiewaarde” voor corona-topics.
Volgens mij zitten we nog volop in de 2de golf.

Glide on!

Friet of Patat <- discussiewaardig, als een halve Vlaming.
Ik integreer leuk.

Ninormaal op 26 nov 2020 10:31

Sorry, als Vlaming moet ik toch ingrijpen omdat dit echt niet kan!
fritten of frietjes zijn toegelaten
met 1 friet blijf ik met honger zitten (zelfs als het een grote friet is) en patat zeggen we hier als je met je ergens tegenaan knalt (patatten dat kan je wel frietjes mee maken, maar alleen als het de juiste soort is).

just is just!

*bericht bewerkt door Vivace op 26 nov 2020 11:12

Glide on!

Friet of Patat <- discussiewaardig, als een halve Vlaming.
Ik integreer leuk.

Ninormaal op 26 nov 2020 10:31

Sorry, als Vlaming moet ik toch ingrijpen omdat dit echt niet kan!
fritten of frietjes zijn toegelaten
met 1 friet blijf ik met honger zitten (zelfs als het een grote friet is) en patat zeggen we hier als je met je ergens tegenaan knalt (patatten dat kan je wel frietjes mee maken, maar alleen als het de juiste soort is).

just is just!

Vivace op 26 nov 2020 11:11

Excuseer! ;-)
De serie Undercover heb ik ook met ondertiteling bekeken anders begreep ik het niet.

Maar toegegeven de frietjes, lekker.

Ook Belgen, fri(e)t(en) kenners, laat dan maar eens zien dat jullie by far de beste patatten bakkers zijn: hoe maak ik dat nou het beste? In de oven het liefst hé, moet niet te ongezond :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gelukkig. Het gaat weer ergens over. 😉

Goede serie toch, Undercover! Seizoen 1 & 2 een tijd geleden afgerond, ik was fan.
Net ook De Twaalf (The Twelve op Netflix) gekeken, ook een aanrader uit onze catalogus van Vlaamse fictie!

Het is o zo hard genieten.

Undercover zeker leuk, maar wel een wat vreemd eind. Maar ik wil natuurlijk verder geen spoilers weggeven. De Twaalf was ook best de moeite waard inderdaad.

Moeten dit soort series in België ook ondertiteld worden? In Nederland was jaren geleden ook een serie met een accent, die werd ook ondertiteld (van jonge leu en oale grond ofzo).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Berekenen jullie ook een “reproductiewaarde” voor corona-topics.

Vivace op 26 nov 2020 11:07

Die is op dit moment 1,5. Voor elk corona-topic dat van de eerste pagina verdwijnt, komen er 1,5 terug. We moeten echt weer onder de 1 uitkomen om deze website wintersport.nl te mogen blijven noemen.

P.S. Gefrituurde aardappelreepjes worden in het grootste deel van het Nederlandse taalgebied patat genoemd. Vernoemd naar het hoofdingrediënt. Een gerecht vernoemen naar de bereidingswijze (frituren) is ongebruikelijk. Een gekookt ei noem je toch ook niet een “gekookt”? Je zegt niet “Wil je een gekookt bij je ontbijt?”, maar je zegt “Wil je een ei bij je ontbijt?”.
Een warme drank gemaakt van gebrande koffiebonen noem je ook niet een kopje gebrand. Enzovoort.

Annoying skiers since 2003

Berekenen jullie ook een “reproductiewaarde” voor corona-topics.

Vivace op 26 nov 2020 11:07

Die is op dit moment 1,5. Voor elk corona-topic dat van de eerste pagina verdwijnt, komen er 1,5 terug. We moeten echt weer onder de 1 uitkomen om deze website wintersport.nl te mogen blijven noemen.

P.S. Gefrituurde aardappelreepjes worden in het grootste deel van het Nederlandse taalgebied patat genoemd. Vernoemd naar het hoofdingrediënt. Een gerecht vernoemen naar de bereidingswijze (frituren) is ongebruikelijk. Een gekookt ei noem je toch ook niet een “gekookt”? Je zegt niet “Wil je een gekookt bij je ontbijt?”, maar je zegt “Wil je een ei bij je ontbijt?”.
Een warme drank gemaakt van gebrande koffiebonen noem je ook niet een kopje gebrand. Enzovoort.

sterko op 26 nov 2020 15:12

Een patat is gewoon een aardappel, je noemt een zak chips toch ook niet patat. Net als dat ze in een supermarkt gewoon fritessaus verkopen en geen patatsaus. Dat ze in sommige delen ten noorden van de grote rivieren het patat noemen wil niet zeggen dat dat in het grootste deel van Nederland zo is. Sommige delen ten noorden van de grote rivieren noemen het ook friet, net als alles ten zuiden van de grote rivieren. Als jij om bruine basterd suiker moet in de supermarkt en je word gevraagd om suiker te kopen komt iedereen met een zak kristalsuiker thuis. Daarom noem je de bewerking…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 26 nov 2020 16:48

Born to Ride

P.S. Gefrituurde aardappelreepjes worden in het grootste deel van het Nederlandse taalgebied patat genoemd. Vernoemd naar het hoofdingrediënt. Een gerecht vernoemen naar de bereidingswijze (frituren) is ongebruikelijk. Een gekookt ei noem je toch ook niet een “gekookt”? Je zegt niet “Wil je een gekookt bij je ontbijt?”, maar je zegt “Wil je een ei bij je ontbijt?”.
Een warme drank gemaakt van gebrande koffiebonen noem je ook niet een kopje gebrand. Enzovoort.

sterko op 26 nov 2020 15:12

In Vlaanderen heb je ook:
preparé
stoemp
gehakt

Wat er in NL gezegd en gedaan wordt, moeten “jullie” maar weten, maar voor een halve Vlaming zoals @Ninormaal beweert te zijn wordt de lat hoger gelegd.

Glide on!

Net als dat ze in een supermarkt gewoon fritessaus verkopen en geen patatsaus.

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Als je hier fritessaus vraagt, krijg je een vraag terug: welke saus wil je op je frieten?
Mayonaise hebben we wel in meerdere varianten (standaard, met extra citroen of extra gesuikerd)

Glide on!

Net als dat ze in een supermarkt gewoon fritessaus verkopen en geen patatsaus.

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Als je hier fritessaus vraagt, krijg je een vraag terug: welke saus wil je op je frieten?
Mayonaise hebben we wel in meerdere varianten (standaard, met extra citroen of extra gesuikerd)

Vivace op 26 nov 2020 17:18

Fritessaus is een saus die verkocht word onder die naam. Het is een soort plantaardige mayo.

Born to Ride

Een patat is gewoon een aardappel

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Dat zeg ik toch ook? Daarom worden gefrituurde aardappelreepjes door de meerderheid van de Nederlandstalige mensen patat genoemd.

je noemt een zak chips toch ook niet patat.

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Chips is een afkorting van aardappelchips. “Chips” zegt niets over de bereidingswijze, maar over de vorm. Daarom is het een logische naam voor dit product.

Als jij om bruine basterd suiker moet in de supermarkt en je word gevraagd om suiker te kopen komt iedereen met een zak kristalsuiker thuis. Daarom noem je de bewerking…

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Basterdsuiker is een soort suiker waarvan de naam niet voortkomt uit de bewerking, maar uit de toevoeging van andere ingrediënten (basterd komt van bastaard). Wanneer je alleen suiker zegt, is het logisch dat je de meest voorkomende soort krijgt. Wil je een speciale soort, moet je om die speciale soort vragen. Zo heb je ook speciale soorten patat, zoals Raspatat (niet te vreten, trouwens). Als je dat wil, moet je daar om vragen. Wil je normale patat, hoef je niet te zeggen dat je normale patat wil.

Net als dat ze in een supermarkt gewoon fritessaus verkopen en geen patatsaus.

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Fritessaus is saus die naast patat ook op en bij andere gefrituurde producten wordt gegeten. Het is trouwens maar goed dat al die gefrituurde producten niet vernoemd zijn naar de bereidingswijze, want dan zou een bestelling van 2 patat, 2 frikandellen en 1 kroket besteld worden als 2 friet, 2 friet en 1 friet.

Dat ze in sommige delen ten noorden van de grote rivieren het patat noemen wil niet zeggen dat dat in het grootste deel van Nederland zo is. Sommige delen ten noorden van de grote rivieren noemen het ook friet, net als alles ten zuiden van de grote rivieren.

Matthias123 op 26 nov 2020 16:28

Ik zei het grootste deel van het Nederlandse taalgebied, dus inclusief Vlaanderen, maar dat is dus ook zeker het grootste deel van Nederland.

null

Annoying skiers since 2003

😵😵 wunderkammer een ban🥺
Ik heb hem altijd gezegd dat hij het bij zijn haat tegen snowboarders moest houden🥶

LA NORMA😍☃️

Gaat lekker hier…
Na de ban van vriend Wunderkammer blijkt @Shane niet tot 1000 te kunnen tellen🤦‍♂️🥶

LA NORMA😍☃️

Gaat lekker hier…
Na de ban van vriend Wunderkammer blijkt @Shane niet tot 1000 te kunnen tellen🤦‍♂️🥶

Piefke op 05 dec 2020 11:10

Straks ga jij nog voor een ander skigebied kiezen, dan wordt het helemaal een bizar jaar😁

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gaat lekker hier…
Na de ban van vriend Wunderkammer blijkt @Shane niet tot 1000 te kunnen tellen🤦‍♂️🥶

Piefke op 05 dec 2020 11:10

Straks ga jij nog voor een ander skigebied kiezen, dan wordt het helemaal een bizar jaar😁

Shane op 05 dec 2020 11:42

Whahahaha, Dit jaar jaar is idd al bizar genoeg…

LA NORMA😍☃️

LA NORMA😍☃️

Gaat lekker hier…
Na de ban van vriend Wunderkammer blijkt @Shane niet tot 1000 te kunnen tellen🤦‍♂️🥶

Piefke op 05 dec 2020 11:10

Straks ga jij nog voor een ander skigebied kiezen, dan wordt het helemaal een bizar jaar😁

Shane op 05 dec 2020 11:42

Denk dat Corona eerder de wereld uit is, dan dat @piefke een gebied probeert, anders dan la norma 😂😂

Edwin van Riel

Gaat lekker hier…
Na de ban van vriend Wunderkammer blijkt @Shane niet tot 1000 te kunnen tellen🤦‍♂️🥶

Piefke op 05 dec 2020 11:10

Straks ga jij nog voor een ander skigebied kiezen, dan wordt het helemaal een bizar jaar😁

Shane op 05 dec 2020 11:42

Denk dat Corona eerder de wereld uit is, dan dat @piefke een gebied probeert, anders dan la norma 😂😂

evr66 op 05 dec 2020 14:25

Ho ho! Onderschat hem en zijn liefde voor ‘de overkant’ a ka Kitzbühel niet!

*bericht bewerkt door Svennoo op 05 dec 2020 15:31

Carnas on Tour

Denk dat Corona eerder de wereld uit is, dan dat @piefke een gebied probeert, anders dan la norma 😂😂

evr66 op 05 dec 2020 14:25

Dat zou wel eens heel goed kunnen als je nadenkt over hetgeen je zelf schrijft.
Ik beschouw corona als voorbij (of ten minste voldoende onder controle) als ieder van ons eindelijk eens andere skigebieden kan uitproberen (in de Alpen).

Glide on!

Gaat lekker hier…
Na de ban van vriend Wunderkammer blijkt @Shane niet tot 1000 te kunnen tellen🤦‍♂️🥶

Piefke op 05 dec 2020 11:10

Straks ga jij nog voor een ander skigebied kiezen, dan wordt het helemaal een bizar jaar😁

Shane op 05 dec 2020 11:42

Denk dat Corona eerder de wereld uit is, dan dat @piefke een gebied probeert, anders dan la norma 😂😂

evr66 op 05 dec 2020 14:25

Ho ho! Onderschat hem en zijn liefde voor ‘de overkant’ a ka Kitzbühel niet!

Svennoo op 05 dec 2020 15:31

Dat klopt Svennoo💪☃️ daar aan de overkant heb ik mijn eerste meters mogen maken op de ski’s en sindsdien ben ik verslaafd aan het skiën en alles wat met wintersport te maken heeft☃️
Dan is dat ook nog gewoon een geweldig gebied met zeer moderne infrastructuur wat naast LA NORMA😍☃️ ook mijn hart heeft veroverd😍☃️ De altijd gezellige EISBAR😍☃️ Maar daar hebben we nu ook niks aan in deze tijd…

Dus voor wie LA NORMA😍☃️ (nu nog) een stap te hoog gegrepen is is er altijd nog de overkant😍☃️

*bericht bewerkt door Piefke op 05 dec 2020 17:53

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie