A61 bij Mönchengladbach voor 15-20 jaar dicht

Heb ik dat stuk van Hockenheim tot Venlo over de A61 niet gewoon nog gereden begin november? Ik geloof het wel.

@GiGi nee hoor, toen was het al afgesloten. Afgelopen zomer al…

*Edit: @Patje gewoon de 61 nemen, het rijdt vanzelf.

*bericht bewerkt door Arjen5 op 27 nov 2018 20:21

It's all about the turns duuuuuude!

Gister nog gereden en gaat prima

@GiGi nee hoor, toen was het al afgesloten. Afgelopen zomer al…

*Edit: @Patje gewoon de 61 nemen, het rijdt vanzelf.

Arjen5 op 27 nov 2018 20:20

Dat vermoeden had ik ook al, in ieder geval bedankt!

Silvretta Montafon Liefhebber

Gewoon het bordje ‘Koblenz’ volgen en terug het bordje ‘Venlo’. Kost maar een paar minuten extra.

Het ommetje is aanmerkelijk korter dan je verwacht afgaande op het topic hier. En je krijgt een mooie blik op de bruinkoolwinnende reuzenschoepenwielgraafmachines :p

*bericht bewerkt door Bennie op 27 nov 2018 22:04

De weg naar naar Nederland gaat redelijk automatisch…kan eigenlijk niet mis gaan.

De weg naar het Zuiden heb ik zelf zitten blunderen op de motor.
Mijn motormaatje en ik waren te veel aan het kleppen.
Daar moet je toch iets opletten. (wat wij overduidelijk niet deden).

It is an amazing world

Het ommetje is aanmerkelijk korter dan je verwacht afgaande op het topic hier. En je krijgt een mooie blik op de bruinkoolwinnende reuzenschoepenwielgraafmachines :p

Bennie op 27 nov 2018 22:03

Wat een verschrikking zeg

May the ski force be with you !!

Het ommetje is aanmerkelijk korter dan je verwacht afgaande op het topic hier. En je krijgt een mooie blik op de bruinkoolwinnende reuzenschoepenwielgraafmachines :p

Bennie op 27 nov 2018 22:03

Wat een verschrikking zeg

CJAHulskamp op 28 nov 2018 08:35

Een verschrikking om te zien hoe jouw tesla aan z’n stroom komt? ;)

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 28 nov 2018 09:04

Übung macht den meister!!!

Het ommetje is aanmerkelijk korter dan je verwacht afgaande op het topic hier. En je krijgt een mooie blik op de bruinkoolwinnende reuzenschoepenwielgraafmachines :p

Bennie op 27 nov 2018 22:03

Wat een verschrikking zeg

CJAHulskamp op 28 nov 2018 08:35

Een verschrikking om te zien hoe jouw tesla aan z’n stroom komt? ;)

RFKANGOO op 28 nov 2018 09:04

Dat is het voordeel dat ik mijn eigen stroom heb en niet afhankelijk ben van dit soort maffe ideeen.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 28 nov 2018 12:46

May the ski force be with you !!

Dat is het voordeel dat ik mijn eigen stroom heb en niet afhankelijk ben van dit soort maffe ideeen.

CJAHulskamp op 28 nov 2018 12:46

Dus je bent in de bevoorrechte positie dat je (1) 100% Zonne/Wind/Water stroom hebt en (2) ook 100% zeker weet dat het ook echt uit die bronnen komt…

Rob

Het ommetje is aanmerkelijk korter dan je verwacht afgaande op het topic hier. En je krijgt een mooie blik op de bruinkoolwinnende reuzenschoepenwielgraafmachines :p

Bennie op 27 nov 2018 22:03

Wat een verschrikking zeg

CJAHulskamp op 28 nov 2018 08:35

Een verschrikking om te zien hoe jouw tesla aan z’n stroom komt? ;)

RFKANGOO op 28 nov 2018 09:04

Dat is het voordeel dat ik mijn eigen stroom heb en niet afhankelijk ben van dit soort maffe ideeen.

CJAHulskamp op 28 nov 2018 12:46

1 Van de weinige mensen in Nederland die blijkbaar geen netaansluiting hebben?

Born to Ride

Winter duurt net te lang in NL. Maar in de toekomst met betere opslag kan ik een heel eind komen.

May the ski force be with you !!

Dat is het voordeel dat ik mijn eigen stroom heb en niet afhankelijk ben van dit soort maffe ideeen.

CJAHulskamp op 28 nov 2018 12:46

Dus je bent in de bevoorrechte positie dat je (1) 100% Zonne/Wind/Water stroom hebt en (2) ook 100% zeker weet dat het ook echt uit die bronnen komt…

RCGrootveld op 28 nov 2018 13:05

Niet bevoorrecht maar beter geïnformeerde als de consument

May the ski force be with you !!

Ondertussen zijn we ruim een jaar verder en heb ik deze route al meerdere keren gereden. Het viel me iedere keer wel op dat het wat ‘gekunstelde’ knooppunten zijn. Ik bedoel smalle stroken en lange scherpe bochten van 270 graden.
Als deze omleiding voor de komende 20 jaar blijft liggen vraag ik me af of er nog een iets definitievere oplossing komt, of andere aanpassingen die het iets vloeiender maken.

Toch vind ik het geen vervelende of lange omweg. Kom er toch twee keer per maand over en file staat er nooit.

Toch vind ik het geen vervelende of lange omweg. Kom er toch twee keer per maand over en file staat er nooit.

Bennie op 19 nov 2019 12:49

Ik volg altijd trouw de TomTom (met actuele verkeersinformatie). Deze stuurt me nooit over de A46, maar over een B-weg (L277) die parallel aan de oude 61 ligt. Ik zal de volgende keer eens proberen om over A46 te rijden.

Op google maps zijn de afgravingen trouwens mooi te zien. De rode lijn is de afgesloten A61, de blauwe de omleiding over de A46 en daar tussenin de afgravingen.

null

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

@lve … interessant… Bedoel je deze?
Dat betekent dat je nog een stukje door moet over het oude tracé. Dat kan blijkbaar nog?

null

Verder zie je op jouw foto heel duidelijk de enorme S-bochten die je van zuid naar noord maakt (andersom niet). Verder valt de omweg reuze mee (2 kilometer), maar ik ga over 2 weken jouw alternatief eens proberen. Lijkt me dat die L-weg uiteindelijk ook verdwijnt, maar nu het nog kan…

*bericht bewerkt door Jay op 19 nov 2019 14:33

@lve … interessant… Bedoel je deze?
Dat betekent dat je nog een stukje door moet over het oude tracé. Dat kan blijkbaar nog?
Ja, dat kan inderdaad.

Overigens heb ik net nog even gekeken in de TomTom app. Ik zie dat ze daar nu de A61 helemaal verwijderd hebben. En nu stuurt TomTom me wel via de A44. Waarschijnlijk is het de keren dat ik er voorbij kwam dan druk geweest op A44 omdat TomTom rekening houdt met files/vertragingen.

null

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Het kost inderdaad 2 minuten, om 2 km te besparen. Gaat nergens over in normale omstandigheden.

Sterk, zich zorgen maken om een omleiding. Ik denk dat we ons eerder de vraag moeten stellen of dit soort van landschaps en natuur vernietiging nog verantwoord is. Mensen die hun dorp moeten verlaten om de energie verslaving van anderen, honderden kilometer verderop te voeden. En dan spreek ik nog niet over de gezondheidsrisico’s voor diegenen die rond deze zeer vervuilende centrales wonen.

https://www.euronews.com/2015/12/30/germany-and-poland-have-…

Plaats een reactie