Lawine in Val d'Isere

Ik kwam dit filmpje tegen op youtube.
Off-piste zonder materiaal (ik zie geen rugzakken), met z’n allen tegelijk de helling in, duidelijke windsporen…

Let ook op hoe ‘langzaam’ de sneeuw begint te glijden, en op de breukzone, erg indrukwekkend

Click. Click. Peace

Hm ja, de onwetendheid spat er vanaf.

En dat alles voor ‘erg matige’ sneeuw… dan ski je toch lekkerder op de piste zou ik zeggen…

Click. Click. Peace

In de comments onder deze versie van het filmpje

, schrijft de maker dat ze <strong>met een gids</strong> op stap waren, die ervoor had gezorgd dat iedereen een pieper had en de helft van de groep een sonde en schep…

*bericht bewerkt door Shane op 28 jun 2018 15:40

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Ik zie dat nu ook…
Maar… ik heb heel erg veel moeite om dat te geloven…

  • We zien die gids niet skien in de video (ik geloof niet dat dat de man met zwarte jas is onder in beeld)
  • Hij laat zijn klanten zo op en onder elkaar een steile helling in skiën? (hele slechte groepsplanning, gids onwaardig)
  • Ik zie niemand met rugzak… (dus waar is de andere helft)
  • En de helft met rugzak uitrrusten en de andere helft niet. Dat heb ik nog nooit een echte gids zien doen…

Een echte berggids geloof ik echt niet, heel misschien een skileraar, en zelfs dat durf ik te betwijfelen… Een gids die zo op stap gaat die kan/zal heel snel z’n baan kwijt zijn…

*bericht bewerkt door Rogier op 28 jun 2018 15:47

Click. Click. Peace

Ik geloof er inderdaad ook niets van… Misschien hadden ze iemand in de kroeg ontmoet de avond ervoor :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Of het was de ‘gids’ van Husk… je weet wel, dat papieren vod waar de aanbiedingen in staan.

Op 3:07 zie je wel dat de filmer iets in zijn handen heeft, maar is dat een pieper?

Op 3:07 zie je wel dat de filmer iets in zijn handen heeft, maar is dat een pieper?

Laurankl op 1 jul 2018 12:42

Nee, een telefoon zo te zien. Zo’n open-klap ding van voor het smartphone-tijdperk.

Plaats een reactie