Welk skigebied makkelijk aanrijden?

Welk skigebied is makkelijk aan te rijden met de auto? Zonder veel te hoeven klimmen? Land maakt niet uit. En iets anders als Winterberg.

*bericht bewerkt door Wintersporter116 op 10 jul 2018 18:42

Zell am See, Saalbach. Het Zillertall tot Mayerhofen, Skiwelt zoek maar uit.

Winterberg.

Is maar een paar honderd kilometer van Utrecht en ligt niet zo erg hoog.

Paul

Overal waar het dorp laag ligt.

Montafon.

Maar wat is de vrees? Het rijden in de bergen? Haarspeldbochten?

Brandnertal/burserberg. Geheel snelweg alleen een berg op naar de accommodatie.

De vraag van @gigi is heel goed! Wat wil je niet doen? Steile wegen? Smalle wegen? Haarspeldbochten? Dichtbij?

Click. Click. Peace

Oberstdorf/Kleinwalsertal

Flachau
Altenmarkt

Engelberg
Stoos
Klewenalp

Toch de angst om met de Peugeot 107 steile bergwegen op te moeten?

Born to Ride

Winterberg.

Is maar een paar honderd kilometer van Utrecht en ligt niet zo erg hoog.

Denktank op 10 jul 2018 18:41

Winterberg hebben we al paar keer gehad :)

Maar wat is de vrees? Het rijden in de bergen? Haarspeldbochten?

GiGi op 10 jul 2018 19:07

Niet perse ergens bang voor, meer gemak en voor een eerste keer zelf rijden liefst niet zo veel van die hoge klimmen.

De vraag van @gigi is heel goed! Wat wil je niet doen? Steile wegen? Smalle wegen? Haarspeldbochten? Dichtbij?

Rogier op 10 jul 2018 21:26

Meer gemak en voor een eerste keer zelf rijden liefst niet zo veel van die hoge klimmen.

Toch de angst om met de Peugeot 107 steile bergwegen op te moeten?

Matthias123 op 11 jul 2018 05:52

Niet perse ergens bang voor, meer gemak en voor een eerste keer zelf rijden liefst niet zo veel van die hoge klimmen. En vanuit daar verder kijken.

Obersdorf en kleinwalsertal

Ski you later!

Er zijn heel veel gebieden die makkelijk te bereizen zijn. Met zo’n open vraag komt iedereen hier zijn eigen favoriet dumpen, dat is niet altijd handig.

Zijn jullie beginners of al ervaren wintersporters? Wat voor soort accomodatie zoeken jullie? In welke periode van jullie? Is apresski belangrijk? Hou je van tochten? Doe je die dan relaxed of wil je dikke uitdaging? Zoek je iets goedkoops, iets duurs of iets er tussenin?

Als ik wat aannames doe (relatief beginnend, een wat strakker budget, niet per se een heel groot gebied, wel een biertje na het skien maar geen dikke party en buiten de schoolvakanties), dan zou bijvoorbeeld Ehrwald wel wat kunnen zijn. Dichtbij, geen echte klim, best een leuk gebied (een stuk leuker dan Winterberg).

Maar met meer specifieke info, kunnen we je beter helpen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Toch de angst om met de Peugeot 107 steile bergwegen op te moeten?

Matthias123 op 11 jul 2018 05:52

Niet perse ergens bang voor, meer gemak en voor een eerste keer zelf rijden liefst niet zo veel van die hoge klimmen. En vanuit daar verder kijken.

Wintersporter116 op 11 jul 2018 07:47

Ok, best reëel om als je iets voor het eerst doet dat voorzichtig aan te willen pakken.

Ik denk dat de beste tip zou zijn: laat je in je keuze niet te veel leiden door de weg naar het dorp. Je zou de meest extreme aanrijdroutes kunnen vermijden, maar bijna elk wintersportdorp is echt prima aan te rijden met een 107.

Ik denk dat je er meer aan hebt om er voor te zorgen dat je de berg uitgerust, goed voorbereid en met alle tijd kan oprijden. Dat zou een hoop spanning en onrust voorkomen en je kan dan ook extra genieten van het vaak mooie laatste stuk in de bergen.

Praktisch is mijn tip daarvoor: rij een dag eerder weg, boek een overnachting onderaan de berg en rij de volgende dag als eerste wintersportactie rustig, uitgerust en in daglicht (met alle tijd) de berg op. Dat kan dan juist een hele mooie ervaring zijn!

Veel plezier alvast!

*bericht bewerkt door nr49 op 11 jul 2018 08:32

@wintersporter116 In je andere topic heb ik al wat tips gegeven…

Maak je geen zorgen, de infrastructuur in de Alpen is helemaal prima. ik ben jaren geleden met een Seat Arosa 1.0 naar Schoppernau gereden en elke dag naar Warth-Schrocken op en neer gecrossed 😎

When life gets too complicated.... SKI

Maak je geen zorgen, de infrastructuur in de Alpen is helemaal prima. ik ben jaren geleden met een Seat Arosa 1.0 naar Schoppernau gereden en elke dag naar Warth-Schrocken op en neer gecrossed 😎

Alex op 11 jul 2018 22:16

Maar dat is ook een auto die naar een bergdorp is vernoemd… 😎

Flachau, ligt naast de snelweg

Sankt Michael im Lungau. Rij je zo het dorp in vanaf de snelweg. Of nog een paar km doorrijden naar Mauterndorf, ook Lungau. Hoef je ook geen klim te doen.

Zonder klimmen en een leuk skigebied? Denk eens aan Schruns in Montafongebied. Veel gemakkelijker aan te rijden dan het Brandnertal. En een groter gebied toe op dezelfde pas.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

westendorf , en vlak naast autostrade, slechts 850 km van antwerpen

Toch de angst om met de Peugeot 107 steile bergwegen op te moeten?

Matthias123 op 11 jul 2018 05:52

Een paar jaar geleden de alpe d huez opgereden met een 107. Is echt geen probleem hoor… Wel even terug schakelen naar de 1

skigebied DreiLanderEck bij het drielandenpunt van Karinthie, Slovenie en Italie (http://www.3laendereck.at)
Mocht je een accomodatie zoeken, er zijn 8 nieuwe vakantiehuizen gebouwd op 50 meter van de skilift (nederlandse eigenaars)
Google op ‘Gluck Auf Arnoldstein’

*bericht bewerkt door rvanderveer op 08 aug 2018 11:33

Meer dan 1100 km rijden voor 10 kilometer piste lijkt mij toch ook wel iets te gortig @rvanderveer ;)… Of ben jij toevallig die Nederlandse eigenaar ;)?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja, ik ben een van de eigenaren en heb inderdaad een commercieel belang maar vindt los daarvan dat deze ski-gebieden meer aandacht verdienen. Het geeft tevens toegang tot de sloveense en italiaanse ski-gebieden. Wil je de drukte weer opzoeken dan kun je ook naar Nassfeld gaan. Dat zal jou dan iets meer aanspreken, denk ik.

Leuk hoor @rvanderveer. Ziet er uit als een mooie plek!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie