Waar komende winter heen?

Hallo allemaal,

Nu buiten de zon weer schijnt en de temperaturen oplopen ben ik de wintersport weer aan het plannen. Afgelopen jaar zijn we voor het eerst naar Gerlos geweest, een mooi dorp maar wil nu eigenlijk wel wat minder Hollands (en minder mannen haha) en misschien juist wel wat verrassends waar ik nog niet eerder geweest ben. Wie heeft dus de gouden tip voor me?

We zijn een groep van 6 mannen van 27 jaar, houden van een goede apres ski en nachtleven, maar ook uitdagend en groot gebied (zijn gevorderd) waar we ons hele week kunnen vermaken. Verder zouden betaalbare prijzen altijd fijn zijn en willen we in de 2e week van januari gaan. Hierbij gaat de voorkeur naar Oostenrijk uit aangezien we met de auto gaan en ik met Frankrijk en gezelligheid niet de beste ervaring heb. Overigens dacht ik zelf aan St. Anton, maar lees dat dit wel wat prijzig is.

Hoor graag jullie tips!

Groet,

Niels

Groot, goedkoop, Oostenrijk, minder Hollands(, minder mannen)… dat maakt de keuze overzichtelijk:

  • Saalbach (Hinterglemm is meer Hollands)
  • Schladming

Eventueel ook nog:

  • Fiss (wel meer Hollands)
  • Ischgl (wel duurder, al lopen de meningen daarover uiteen)
  • en idd St Anton (ook duurder, heel internationaal)
  • Kitzbühel (ook duurder)
  • Kirchberg (zelfde skigebied en goedkoper, maar Hollandser)

Skiwelt Wilder Kaiser, apres ski in Westendorf is super nederlands, andere dorpjes wat rustiger. Qua skigebied is het groot, en als je de grote skipas neemt kan je ook nog naar Kitzbuhel om daar te skiën.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Plaats een reactie