World's Most Advanced Ski Boots (Tijden veranderen)

Van deze heb ik er al heel wat door ‘plastic-moeheid’ gebroken naar beneden zien komen… Uit 1990

null

Click. Click. Peace

Geen helm, toen nog normaal.

Blits schoentje voor die tijd. Ik vraag me af, zo ergens gemiddeld genomen, hoe lang een schoen toen en nu meegaat?

Bla, bla, bla.

Welke flex hebben die?

Welke flex hebben die?

Anna86 op 13 jul 2018 16:47

92

Welke flex hebben die?

Anna86 op 13 jul 2018 16:47

92

Hessel op 13 jul 2018 17:16

Haha. Ik heb de SX91 Equipe gehad. Fijne schoenen. Hadden die dan flex 91 😁

Maar even serieus. De flex kon je veranderen door de zwarte klem met de blauwe bovenkant op de foto te verschuiven. Van heel soepel tot betonhard.

Maar waarom zijn ze ermee gestopt? Dit is toch DE toekomst!

Een vriend van me gebruikt nog steeds zijn SX62 voor indoor 😁

Tjeetje, vervlogen tijden. Die waren toen echt het neusje van de zalm, zelf had ik de SX92 equipe. Zaten super comfortabel maar nooit echt ‘strak’.
Inderdaad, toen zonder helm ennuhhh nog steeds zonder helm 🤫

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Geen helm, toen nog normaal.

Blits schoentje voor die tijd. Ik vraag me af, zo ergens gemiddeld genomen, hoe lang een schoen toen en nu meegaat?

bartvwg op 13 jul 2018 15:10

Skischoenen gaan veel langer mee dan fabrikanten je willen doen geloven. Hangt natuurlijk zeer af van onderhoud. Het eerder genoemde plastic moeheid hangt heel erg van de soort kunstof af. Gewoon goed inspecteren, indien er doffe/oneven plekken ontstaan, dan is de schoen aan vervanging toe.
Ik gebruik nog steeds mijn Atomic Beta Race Titanium 11.50. Zit als gegoten en wil ze alleen daarom niet vervangen. Ik heb namelijk best moeilijke voetjes 😏

*bericht bewerkt door dokteruk op 14 jul 2018 07:22

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Heb ze ook gehad SX92 (grijze model) geen equipe, kan me vooral het heerlijk eenvoudige in-en uitstappen herinneren…

Een vriend van me gebruikt nog steeds zijn SX62 voor indoor 😁

DrPhil op 13 jul 2018 21:39

Kan het zijn dat die vriend vaak op zondagochtend in Zoetermeer te vinden is? Dan weet ik namelijk wie je bedoelt…

Nee, nooit.

heb jaren lang prima mee geskied

Funkeysman

Ik heb toch best een aantal jaartjes de SX82 van Salomon gehad! Met daarbij Fischer Vacuum RC4 ski’s van 1.95 m. :-).

Roene Desjardijn

Mooie ski’s en pak ook. Zou ik zo willen hebben. Voor de carnaval in eigen land.

Tijd voor een uitpakparty?!

Volgens mij ooit de SX-90 gehad. Niets mis mee.

Plaats een reactie