Wintersport met vader (suggesties nodig)

Hi forum,

Ik wil volgend jaar met mijn vader wintersporten (leeftijd 50 en 25). Hij heeft al een aantal jaren niet meer geskied, dus voor hem zou het weer even wennen zijn. Ik heb hulp nodig van het zoeken naar een leuk gebied en welke tijdsperiodes het gunstige is qua prijs.

Ik heb de volgende wensen:

  1. Skigebied in Oostenrijk, niet al te moeilijk, we zullen alleen blauwe en rode pistes doen
  2. Apres-ski is niet belangrijk, maar een beetje apres-ski is altijd wel gezellig
  3. We willen niet tijdens de hele drukte periodes skiën (dus buiten de Nederlandse vakantieperiodes). Graag de goedkoopste periode met nog wel goede sneeuw op de bergen

Heeft iemand suggesties qua tijd en gebied? Alvast bedankt! :)

Qua gebieden in Oostenrijk ben ik niet helemaal op de hoogte, persoonlijk ga ik vooral naar Frankrijk, maar wanneer je voldoende sneeuw wilt en niet al te hoge kosten zou ik zeker voor half maart gaan. De dagen zijn dan al een stuk langer aan het worden, het zonnetje is al een stuk lekkerder en de sneeuwhoogtes zijn maximaal. Om gebieden te zoeken kan je de zoekopties hier op de site gebruiken.
https://www.wintersport.nl/wintersport/oostenrijk#beginners:…
De zoekopties kan je zelf nog aanpassen.

Born to Ride

Italië: Reschen/Schöneben. Netjes op de Reschenpas dus absoluut niet ver of moeilijk bereikbaar.

Toevallig afgelopen winter met mijn dochter 4 daagjes gaan skiën, zowat zelfde leeftijdsverschil).
Goed te combineren met Nauders (Ö) en evt. St. Valentin, Trafoï,…

Periode: tussen kerstvakantie en eerste krokusvakantie, dus januari.

Klein gebied maar lijkt me ideaal om het skiën terug op te nemen en een paar dagen plezier te maken. ;)

We gaan vermoedelijk eind jan '19 ook weer een dag of 3 à 4.

Bla, bla, bla.

Italië: Reschen/Schöneben. Netjes op de Reschenpas dus absoluut niet ver of moeilijk bereikbaar.

Toevallig afgelopen winter met mijn dochter 4 daagjes gaan skiën, zowat zelfde leeftijdsverschil).
Goed te combineren met Nauders (Ö) en evt. St. Valentin, Trafoï,…

Periode: tussen kerstvakantie en eerste krokusvakantie, dus januari.

Klein gebied maar lijkt me ideaal om het skiën terug op te nemen en een paar dagen plezier te maken. ;)

We gaan vermoedelijk eind jan '19 ook weer een dag of 3 à 4.

bartvwg op 17 jul 2018 11:10

Italie is te ver weg voor ons.

Half januari of vanaf half maart is gunstig qua prijs.

  • Hochfügen - Hochzillertal heeft lekker veel rood/blauw, niet te groot gebied
  • Montafon, qua gebied groter, maar je kan kiezen om in een deelgebied te blijven. Veel rood/blauw ook. St. Gallenkirch ligt het meest centraal, maar niet echt veel te doen. Andere dorpen zijn qua dat betreft leuker.
  • En qua veel rood/blauw vind ik Ischgl ook helemaal geweldig, maar als je in het dorp zelf zit wel een kermis. Sneeuw in ieder geval genoeg, prijs ligt wel hoger dan bovengenoemde gebieden.

Kleinwalsertal!

Let it snow

Ik vind 4 bergen schaukel wel aanrader. Periode tussen kerstvakantie en eerste voorjaarsvakantie, of vanaf half maart.

Idd kleinwalsertal!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Dienten am Hochkönig, week vijf niet druk en in het dorp gaan de liften/pistes. Ook betaalbare appartementen. http://www.hochkoenig.at

Dienten Die Alte schule

Montafon Bregenzerwald of Lech
Makkelijk aan te rijden 800 km vanaf Utrecht.

  1. Skigebied in Oostenrijk, niet al te moeilijk, we zullen alleen blauwe en rode pistes doen
    Ik moest ook meteen aan Kleinwalsertal denken.
    Makkelijk aan te rijden en relatief dichtbij NL.
    Veel eenvoudige pistes.
    Gevarieerd doordat het uit deelgebieden bestaat. (wij vonden trouwens Ifen het leukste deelgebied. En met de nieuwe liften zullen de wachtrijen voor de lift ook verdwenen zijn)
    Ondanks dat het deelgebieden zijn kan je toch de hele week de auto laten staan omdat de wintersport-infrastructuur zo goed is. (rijden veel bussen).

  2. Apres-ski is niet belangrijk, maar een beetje apres-ski is altijd wel gezellig
    In Kleinwalsertal kun je zelf bepalen hoeveel drukte je wilt opzoeken.
    Er zijn veel restaurantjes en gezellige stubes.
    Een dorp als Mittelberg (verder het dal in) is rustiger dan Oberstdorf, maar nog steeds gezellig.
    Wij hebben goede ervaringen met https://www.gaestehaus-mathies.at/
    maar er liggen veel vergelijkbare accommodaties.

  3. We willen niet tijdens de hele drukte periodes skiën (dus buiten de Nederlandse vakantieperiodes). Graag de goedkoopste periode met nog wel goede sneeuw op de bergen.
    medio januari en en medio maart zijn rustiger en sneeuwzeker. Wij waren er medio maart en de dagen waren al langer met een stevige zon, maar de sneeuw was nog perfect. (geen garanties natuurlijk). Als je trouwens echt de ultieme rust zoekt dan is Kleinwalsertal niet je ding, want ook in het lage seizoen is het er nog aardig gevuld en gezellig. (in vergelijking met Frankrijk dan hé. Daar staan we in maart zowat alleen op de piste. Wat wij erg fijn vinden!)

sneeuw witje en de 7 bergen

Dank iedereen voor jullie suggesties! Het is uiteindelijk Brixental geworden.

Plaats een reactie