met de auto naar Breuil Cervinia

we gaan in april voor de eerste keer naar Breuil Cervinia. Wat is dan de snelste en aangenaamste route? We vertrekken op zaterdag 6/4 en rijden in 2 dagen. Enkel in Noord Frankrjk en Belgie hebben ze dan vakantie. Via F of CH en welke tunnel? Hoe is de weg na de tunnels?
Dag 1 rijden we liefst zo ver mogelijk zodat we zondagochtend tijd hebben om site materiaal te huren en in namiddag oo de latten staan.

Als wij vanuit Zeeland die kant op gaan, rijden we het altijd in één dag, 's morgens rond 5 uur vertrekken en dan ben je er halverwege de middag wel, even skipassen regelen en de volgende dag meteen de piste op, maar dat is een keuze die je zelf maakt.
De route die wij het prettigst vinden is via Luxemburg, Basel, Montreux en de St. Bernardtunnel naar de Aostavallei.

Hangt er van af waar je vandaan gaat rijden. Wij rijden vanuit Arnhem naar de Aostavallei altijd via Duitsland en Zwitserland en dan, net als Zeeuwski, de St. Bernardtunnel. Mooie route ook trouwens, langs het Meer van Geneve en de weg tussen Martigny en Aosta is ook erg fraai.

Mr. Slow

Dankjewel. Wij rijden vanuit Antwerpen.
We stoppen elke 2 uur wel een half uur. Hotel kost wat veel om er pas ‘s avonds aan te komen.

Hier ook altijd door de st Bernard tunnel. Laatste keer wel in 2x gereden (was ook veel sneeuw op de aankomstdag voorspeld) en dat beviel goed. Ook een keer op zondag gedaan en dat beviel ook heel goed.

Het is wel erg fijn als je dag voor je gaat skien al de passen kan kopen. Op zondagochtend bij mooi weer zijn de rijen (zeker in
Valtournenche) erg lang. Maar jij komt dan op zondagmiddag aan denk ik? Dan is er niets aan de hand.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plan is tot de tunnel te rijden, daar te overnachten en in de ochtend het laatste stuk te rijden. Skipas hebben we al via het hotel.

Wil je daar boven overnachten? Dan ben je er echt al bijna…dan zou ik zelf denk ik doorrijden en overnachten in Aosta, dan skien en dan einde dag inchecken in je definitieve hotel, of gewoon kijken of je niet een nachtje eerder in dat hotel terecht kan.

Ik denk dat het vanuit de tunnel bovenop nog een dik uur rijden is?

Edit: anderhalf uur blijkt het te zijn…maar ik zou zelf dan echt doorrijden tot in Aosta, meer accomodatie denk ik en zeker de Zwitserse kant van de tunnel zal ook wel wat duurder zijn…

*bericht bewerkt door Roy83 op 18 jul 2018 15:53

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niemand gaat dus via De Mont Blanc tunnel? Google maps toont die wel als voorkeur.
Wat voor weg is het na de tunnel tot Cervinia?
Kettingen nodig in April?

*bericht bewerkt door ih op 18 jul 2018 16:27

Wij gaan ook altijd via Zwitserland. Vertrekken vrijdag na het werk (ok, dat is wel een beetje pittig soms), overnachten dan in Aosta, zodat we de volgende ochtend meteen kunnen skiën. Scheelt een smak geld als je in Italië overnacht en niet in Zwitserland. Vanaf de St. Bernard tot Cervinia rij je over prima bergwegen, halverwege rij je een stukje over de snelweg. Wel oppassen voor herten trouwens, in maart konden we een aanrijding op het nippertje voorkomen. Wij gaan altijd eind maart en hebben altijd wel (veel) sneeuw in die week, vanaf Valtournenche heb je soms echt wel kettingen nodig.

Als het sneeuwt heb je kettingen nodig. De wegen zijn wel heel snel schoon en vrij, dus wachten is dan ook wel een optie.

De meesten die hier reageren komen uit Nederland (en dan allemaal nog een beetje dezelfde regio ook), dat is misschien ook de voorkeur voor deze route.

*bericht bewerkt door Roy83 op 18 jul 2018 19:37

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niemand gaat dus via De Mont Blanc tunnel? Google maps toont die wel als voorkeur.
Wat voor weg is het na de tunnel tot Cervinia?
Kettingen nodig in April?

ih op 18 jul 2018 16:26

Ik neem vanuit Gent de Mont Blanc tunnel wel, ik vind het een redelijk doenbare route in één dag mits buiten de vakantieperiodes.

*bericht bewerkt door hanss op 18 jul 2018 20:42

Plaats een reactie