Tijd voor virtuele verkoeling

Nu de droogte records breekt en de warmte dat misschien ook gaat doen (langste hittegolf ooit?) is het tijd voor virtuele verkoeling. Ik ga terug naar nog geen 5 maanden geleden toen een extreem koude fase aanbrak. Op 28 februari werd het in De Bilt niet warmer dan -4,6 graden.

null

Ik zat toen in Oberwiesenthal aan de Duits-Tsjechische grens waar het midden op de dag (foto) -20 graden was :-)
null

*bericht bewerkt door Roel op 24 jul 2018 08:15

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Dit weer wat we nu hebben had in de winter zeker een elfstedentocht opgeleverd. Helaas hebben we het nu in het verkeerde seizoen.

Born to Ride

Ik houd ook erg van een mooie koude winter @Matthias123, maar om te zeggen dat we het nu helaas in het verkeerde seizoen hebben gaat ook wel wat ver ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik moest er eerder deze week aan denken dat met zulke langdurige droogte in de winter er een tekort aan sneeuw zou zijn.

Ondanks het feit dat de afgelopen winter niet erg koud was, is er in de Alpen een enorme hoeveelheid sneeuw gevallen. De natuur heeft zo zijn eigen regels. Maar goed, over enkele maanden kunnen we daarover weer koffiedik kijken.

Hen48

Liever een relatief warme winter met veel sneeuw, dan zo’n ijskoude winter met zon…

Freeride = Life

Liever een relatief warme winter met veel sneeuw, dan zo’n ijskoude winter met zon…

Arnie777 op 25 jul 2018 14:53

Ik denk dat sommige bezoekers van lagergelegen skigebieden het daar niet helemaal mee eens zijn. Skiën in de regen is ook niet alles.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Regen op wintersport hoort niet, vind ik…

En toch is het mij de afgelopen jaren meermaals overkomen, ook in hogergelegen gebieden @Tiny-M. Een winter zoals afgelopen winter zou ik voor tekenen de komende tien jaar. In ieder geval geen schreeuwerige koppen met ‘grüne wiesen’ met Kerst.

Mr. Slow

Januari ook de modderstromen door het dorp gehad in Champery. Foto’s kwamen nog voorbij in een blog van Roel. Maar vind het weer nog steeds niet bijhoren.

Plaats een reactie