Tip winterwandelen + wellness + heel klein beetje ski?

Hoi,

Ben al wat vooruit aan het kijken naar een korte wintervakantie in Oostenrijk.
Heeft iemand goede suggesties voor een gebied (liefst Voralberg-Tirol-Salzburger Land) en/of hotels met goede mogelijkheden tot winterwandelen, spa/wellness en eventueel een beetje ski (makkelijke pistes)? We zoeken een rustig, klein gebied zonder het grote après-ski gebeuren ;-)
Dank alvast!
Peter

Buchensteinwand een optie misschien? Of Hochoetz. Dat soort gebieden misschien. Hoch-Imst?

Mr. Slow

Is Italië geen optie? Voor jouw wensenlijstje zou ik van harte de Seiser Alm aanbevelen, bijvoorbeeld hotel Floralpina.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bad Kleinkirchheim en het Zwitserse Scuol zijn bekend om hun wellness. Daarnaast ook heerlijk rustige regio’s met een authentieke uitstraling. Wel een stukje verder rijden.
Bregenzerwald heeft diverse mooie wellness hotels. Sonne lifestyle resort in Mellau, Hotel Post - Kaufmann in Bezau (bij het heerlijk rustige Andelsbuch-Bezau, Hotel Krone in Au of Jägeralpe in Warth.
Kaprun is ook een mogelijkheid. Wandelen dan wel in de diverse zijdalen, want rondom Zell am See-Kaprun vind ik zelf niet super interessant. Tauernspa is best prima en de Maiskogel leuk én met eenvoudige pistes.

*bericht bewerkt door Bennie op 24 jul 2018 18:29

Weissensee wellicht? Qua wandelen genoeg, heel klein beetje ski en valt vast ook nog wel een wellness hotel te vinden.

In Dienten am Hochkönig, mooi winterwandelgebied, ook onder begeleiding van het hotel.
kijk bij vlgd link https://www.vitalhotelpost.at/de
Gezellig klein bergdorp.

*bericht bewerkt door Elly3 op 24 jul 2018 23:00

Dienten Die Alte schule

Längenfeld in het Ötztal heeft qua wellness (Aquadome) en wandelen voldoende aanbod. Voor skiën ben je op de skibus/auto aangewezen voor Ötz of het drukkere Sölden. Qua hotels voldoende aanbod; hotel Rita, Waldklausehotel of het hotel bij het Aquadome zelf.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Konigsleiten… hotel Alpenrose, wandelen kan vanuit het dorp naar Krimml.
Andere wandelingen in de buurt, Jausenstation Wimmers bij Gerlos,
Schonachtal bij Gerlos, De Krimmler watervallen. Binnen 15 kilometer heb je een heel aantal hutten waar je heen kan wandelen.
Voor de makkelijke pistes zou ik aan de overkant van het dorp gaan skieen op de Platte.

It is an amazing world

Ze zoeken een rustig, klein gebied zonder het grote apres ski gebeuren…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bedankt alvast voor de talrijke reacties
Ik bekijk het allemaal eens grondig en maak dan een shortlist op ;-)
Nogmaals dank!!
Peter

Ze zoeken een rustig, klein gebied zonder het grote apres ski gebeuren…

Shane op 25 jul 2018 08:29

Ik denk dat je dan rustig een dorp buiten de grote ski oorden kan zoeken.
Alles wat er direct omheen ligt is al snel rustig.
Alleen starten die wandelpaden niet allemaal op loopafstand van de hotels.
Dan is de auto toch wel een noodzakelijk kwaad.

It is an amazing world

Sorry, maar je beide conclusies kloppen niet @Henrike en die Hollandse carnavalsregio is werkelijk het absolute summum van hetgeen waar mensen die zoeken naar een klein, rustig gebied dus niet naar op zoek zijn.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sorry, maar je beide conclusies kloppen niet @Henrike en die Hollandse carnavalsregio is werkelijk het absolute summum van hetgeen waar mensen die zoeken naar een klein, rustig gebied dus niet naar op zoek zijn.

Shane op 25 jul 2018 12:05

Je heb gelijk, mea culpa.

*bericht bewerkt door Henrike op 25 jul 2018 12:10

It is an amazing world

Silvrettahöhe… Hotel Piz Buin. http://www.buin.at/de/willkommen/ueber-uns.html

Wintersport? Yes please....

Plaats een reactie