Les 3 Vallees vandaag (zomer 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Zijn flickr account is gewoon actief @sandernogwat en daar kun je de foto’s zien, als je het gebied kent zie je in principe wel wat ze aan het doen zijn op de foto’s en kun je de tekst een beetje missen, vraag en antwoord daarentegen is dan wel een gemis…
Ik heb zelf gezocht op andere fora maar ik kan er niet een via google vinden behalve dit forum ;)

@Freerider
Snap jij wat de foto’s betekenen op de Flickr van @skifan ?
“Piquetage SP1”
Ik snap wel wat “Piquetage” is, maar waar het voor dient ? Wat is SP1 ?
Ja, we missen zijn commentaar.

Droopy2

@Freerider
Op de Flickr van @skifan staat: “Piquetage pour le TCD Orelle”.
Weet jij wat een TCD is ?
(Tele Cabine… ???)
Gaat daar een lift bijkomen en is de Piquetage voor de Pilonnen ?
Daar lijkt het op ?! @Skifan… je wordt gemist.

Droopy2

Of je zoekt het op via Google?

@Droopy2

Er zijn inderdaad plannen om een gondel vanaf Plan Bouchet naar de top van Cime Caron te bouwen.
Om zo de toegankelijkheid van ValTho te vergroten van uit Orelle.
Waarschijnlijk zijn ze daarom ook al bezig met de nieuwe blauwe piste daar.

*bericht bewerkt door SuperVictorje op 07 aug 2018 15:46

@Droopy2
Dit zijn afkortingen van liften

TK: Teleski (Sleeplift)
TS: Telesiege (Stoeltjes)
TSD: Telesiege debrayable (ontkoppelde, dus snelle stoeltjeslift)
TCD: Telecabine debrayable (juist…een ontkoppelbare cabinelift ;) )
TC: Telecabine (cabinelift)
TPH: Telepherique (Grote gondel)
Funitel: Gondelbaan met 2 kabels
Finiculaire: Treintje/metro

Dat kan ik je zo al meegegeven ;)
Wellicht dat @Rogier hier een keer een uitgebreid stuk over kan schrijven over benamingen omtrent liften, piste en dergelijke zaken in een Frans skigebied ;) :D

*bericht bewerkt door Freerider op 08 aug 2018 10:26

@Freerider
Dank voor de helderheid, is het dus duidelijk dat de voorbereidingen voor de lift van Plan Bouchet naar Cime Caron begonnen zijn. @SuperVictorje
Deze lift stond op mijn radar, maar ik dacht dat die nog niet door de gemeente goedgekeurd was, lijkt nu dus anders te zijn.

Ik ga er even van uit dat die lift dit jaar niet meer afkomt, wie weet volgend jaar.

Droopy2

@Rogier , heb jij zicht hoe het gaat met de sneeuw die ze opgespaard hebben in Courchevel voor de wb slalom (snowfarming) in december

@skifan heeft comentaar toegevoegd op zijn flickr.
Er komt volgend seizoen idd een lift in Orelle richting Cime Caron.

Sneeuw in Val Thorens!!! ;-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/1f2977df4c85a9227525e3b9...

Click. Click. Peace

Sneeuw in Val Thorens!!! ;-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/1f2977df4c85a9227525e3b9...

Rogier op 9 aug 2018 17:58

is dat niet skigebied orelle télésiège du bouchet et tyrolienne 3240m

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 09 aug 2018 19:04

Webcam bij de tyrolienne, inderdaad officieel oreille ;-) goed gezien

Click. Click. Peace

Jammer dat @skifan de handdoek in de ring heeft gegooid, zo wordt het veel minder interessant om regelmatig te gaan kijken, niets meer te beleven.

Pas op met blauwe pistes

Nu is het nog relatief rustig maar op dit topic na is er hier als het seizoen begint meer dan genoeg te beleven, het is vooral nu dat skifan met zijn foto verslagen het interessant hield.
Ik vind het ook nog steeds heel jammer maar ik ben al dankbaar dat hij commentaar in het Nederlands bij zijn albums plaats zodat je beter weet wat je op de foto’s ziet.
Ik weet niet of hij…of mods op dit forum het goedkeuren maar ik doe het ongevraagd toch omdat dit topic nog steeds kan bestaan als we samen erover kunnen discuseieren!

Hier een update van gisteren betreft de Cime de caron piste die in de maak is.

null

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215769861454826…

*bericht bewerkt door Freerider op 16 aug 2018 09:08

Ik vind het mooi om te zien hoe ze al dat rotswerk kunnen verplaatsen om zo een kilometers lange nieuwe piste te creeren!
Bovenin oogt het wat smal en vlak waarbij het zelfs een stukje omhoog loopt…niet echt fijn voor mij als boarder!, kan me voorstellen dat mensen met hoogtevrees hier niet vanaf zouden durven :P

*bericht bewerkt door Freerider op 16 aug 2018 09:13

Screenshot is uit een filmpje. Hier het daadwerkelijke filmpje met alle nieuwigheden voor komend jaar in val thorens:

Ik vind het mooi om te zien hoe ze al dat rotswerk kunnen verplaatsen om zo een kilometers lange nieuwe piste te creeren!
Bovenin oogt het wat smal en vlak waarbij het zelfs een stukje omhoog loopt…niet echt fijn voor mij als boarder!, kan me voorstellen dat mensen met hoogtevrees hier niet vanaf zouden durven :P

Freerider op 16 aug 2018 09:11

Aan de ene kant wel, aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje te. Is het nou echt nodig in zo’n groot gebied om nog weer een berg te slopen voor piste honderdzoveel…

als ik dat filmpje zie…zucht! @Jaco ik begrijp je volkomen maar een gangbare (blauwe) piste zorgt ervoor dat minder gevorderde mensen ook de Cime caron kunnen zien dus ik snap het wel.
zo krijg je ook weer drukte verdeling denk ik dan maar zo, plus in de winter als er een laken van wit goud overheen ligt merk je er helemaal niets van ;)
Het is toch al aangetast de bergen en natuur :)

@Jaco Liever in zo’n gebied dan op een maagdelijke berg, niet?

Click. Click. Peace

true

proost

Is er al een nieuwe pistekaart van L3V beschikbaar? Ik kan hem nog niet vinden, digitaal…

Voorpret is het halve werk, immers ;)

Heeft het niet te maken met de nieuwe lift vanuit Orelle naar de Cime de Caron?

@DrPhil Ook dat ja, maar ik geloof dat het in deze situatie een dubbele win is als er een blauwe/rode makkelijkere piste bijkomt in die hoek.
Zowel voor de nieuwe lift die komen gaat vanaf Orelle als voor de gasten in VT en LM de Cime de Caron willen zien. :)
@Rogier LOL inspecteer jij de grot van zon berg om te concluderen of deze nog maagdelijk is of niet :) :P (droge humor… ;) )

*bericht bewerkt door Freerider op 17 aug 2018 07:53

Hierbij weer een nieuwe update van 2 liften TSDB Legends en de TSD Cherferie.
Met grote dank aan Skifan voor de mooie foto’s en fotoverslag!!
Uitleg staat in foto album vermeld, wederom blijf ik met kort verhaal hier de update plaatsen zonder toestemming maar wel met grote dank voor de nieuwe foto’s en tekst die skifan in zijn album blijft posten…!!

null

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215769707812067…

Inmiddels al 2 updates geweest in het weekend voor degene die het niet wisten, met grote dank wederom aan skifan voor de updates en uitleg.

null

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/with/72157700073…

Er word behoorlijk hard gewerkt aan verschillende vernieuwingen i.i.g!
Sta soms met open mond te kijken hoe veel ze soms het landschap vormen/ aantasten om de wintersporter te dienen, als het sneeuwdek erop ligt merk je het wat minder maar zo in de zomer kun je het goed zien…

@GiGi ik heb nog lopen zoeken maar kan geen nieuwe ski map vinden, als deze word uitgegeven zal hij als eerst denk ik op de officeele site staan…daar heb ik deze 3D map gevonden die mij nog niet eerder was opgevallen, zo krijg je mooi beeld van het hele gebied al mis ik iets meer details.

http://www.valthorens.com/en/live/interactive-ski-map.426.ht…

@GiGi ik heb nog lopen zoeken maar kan geen nieuwe ski map vinden, als deze word uitgegeven zal hij als eerst denk ik op de officeele site staan…daar heb ik deze 3D map gevonden die mij nog niet eerder was opgevallen, zo krijg je mooi beeld van het hele gebied al mis ik iets meer details.

http://www.valthorens.com/en/live/interactive-ski-map.426.ht…

Freerider op 21 aug 2018 13:53

Ja die ken ik, thanks.

Wederom een nieuwe update over de vorderingen van de TSDB Legends en de TSD Cherferie. Met dank aan skifan!

null

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/with/72157694631…

Ik moet zelf zeggen als je de foto ziet zie je gelijk aan de houtstructuur van de lift dat het in Meribel of Courchevel moet zijn, ik vind deze “liftbekleding” velen malen chicker en moderner dan de oude witte bekleding die met name Les Menuires heeft en Valtho.
Ik weet niet waarom ze dit niet gelijk trekken maar het komt de sfeer en uitstraling wel ten goede t.o.v. Meribel en Courchevel!
Heb jij enig idee waarom dit zo kan zijn @Rogier?

Ik heb eigenlijk geen idee welke strategiën ze hier op na houden. Poma had/heeft wel een handje van dit witte polyester achtige spul, en doppelmayer zie ik steeds vaker met hout…
Ik zal eens vragen als ik iemand met verstand van zaken spreek. Maar misschien weten anderen hier op het forum hier mee over…

Click. Click. Peace

Ik heb eigenlijk geen idee welke strategiën ze hier op na houden. Poma had/heeft wel een handje van dit witte polyester achtige spul, en doppelmayer zie ik steeds vaker met hout…
Ik zal eens vragen als ik iemand met verstand van zaken spreek. Maar misschien weten anderen hier op het forum hier mee over…

Rogier op 22 aug 2018 14:02

Ik vraag me af wat meerdere hier eigenlijk van vinden en of ze dit ook bemerken?
Anyway weer wat foto’s van Valtho om van te genieten!, uiteraard dankzij skifan!
de Tyroliënne in de maak :)

null

Meer foto’s;
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215770015997108…

*bericht bewerkt door Freerider op 23 aug 2018 13:39

Plaats een reactie