Skileraren gezocht voor Zwitserse skischool

Neige Aventure & OnTheMountain is een van de bekendste ski & snowboard school en sportwinkel in de 4 Valleien (Nendaz, Veysonnaz en Siviez), aangesloten bij de officiële trainingsprogramma’s Swiss Snowsport en de Britse BASI.

We zijn op zoek naar gemotiveerde en dynamische personen om ons team volgende winter te vervolledigen.
Specifiek zoeken we geschikte personen voor volgende functies:

Skileraar- of lerares

  • Skileraar voor het hele seizoen
  • Skileraar voor de vakantieperiodes

Functieomschrijving:
Als skileraar geef je les aan zowel kinderen en volwassenen. In groep of privéles. Voor het seizoen begint volg je een opleiding en indien je gemotiveerd bent om trainingen verder te zetten en mee te doen aan de examens voor een officieel Swiss Snowsport of BASI kwalificatie, voorzien we hiervoor een speciaal trainingscontract.

Vereisten:

  • Min. 18 jaar
  • Min. Vloeiend 2 talen spreken
  • Minimum skiniveau: comfortabel op alle pistes
  • Pluspunt: Diploma of vooropleiding van ski/snowboard monitor
  • Motivatie om te trainen
  • Je bent stipt, flexibel, dynamisch en je hebt gevoel voor verantwoordelijkheid.

Indien interesse, gelieve CV en motivatiebrief sturen naar team@onthemountain.ch

In welke taal wil je de reactie hebben? Je schrijft deze vacature in het Nederlands, maar het zou me niet verbazen als ze bij de skischool bijvoorbeeld alleen Duits en Engels spreken. Ik denk dat het handig is om hier duidelijk in te zijn.

Vriendelijke groet,

boarderfrank

P.S. Ik denk dat het wel wat voor mij is, maar ik ben niet bereid een volledig CV op te stellen en deze over het internet te versturen. Ik hecht aan mijn privacy. Als je interesse hebt in mijn vaardigheden, dan mag je me ernaar vragen.
En een motivatiebrief vindt ik persoonlijk ook grote onzin. Je hebt affiniteit met wintersport of je hebt het niet. Verder denk ik als volgt: De mens is over het algemeen een grote huichelaar / een achterbaks wezen en naar mijn mening gaat het dan ook eerder om de echte motivatie die iemand uitstraalt, dan om zijn vaardigheden iets te schrijven / verwoorden waar hij al dan wel / niet achter staat. Op brieven ben ik bijna altijd uitgenodigd omdat ik die vaardigheid wel bezit, maar voor zo’n functie ga ik echt niet eerst een leuk verhaaltje schrijven,

Ik kan goed snowboarden en zou graag leren skieen. Lesgeven vindt ik leuk. Ik kan een heel seizoen vrij nemen indien gewenst.

Als je niet bereid bent je CV elektronisch te versturen (zoals mail), dan wordt solliciteren wel erg lastig de rest van je leven…

CV en motivatiebrief is toch gewoon gebruikelijk inderdaad?

Mr. Slow

Vind ik is met een d. 🤓 Voor het geval je toch nog die motivatiebrief gaat schrijven 😉

@boarderFrank Ik heb je laatste reactie verwijderd. Op de man spelen en off-topic reageren is niet toegestaan op deze website.

Graag op dit topic alleen reageren als je geintreseerd bent in de functie van @Neige-Aventure. Ook discussies over het nut van motivatiebrieven zijn hier niet op zijn plaats.

*bericht bewerkt door Rogier op 29 jul 2018 07:41

Click. Click. Peace

Ziet er goed uit hoor, hier hun website: http://www.onthemountain.ch/en/about-us/the-na-team/job-oppo…

En Zwitserland is geen straf lijkt mij voor een seizoen. Niet voor mij weggelegd maar kan mij voorstellen dat een boel NLse/BEse instructeurs graag hier op reageren.

@boarderFrank, ik vind dat je wel enigzins negatief over komt hierin😉.
Voor de topicstarter. Frank heeft vorig jaar via mij les gegeven in Oostenrijk. Skischool was erg te spreken over hem👌😉

Dat is geen probleem hoor Rogier. Ik begrijp het volledig.
Wel jammer dat van alle mensen die reageren er GEEN ENKEL PERSOON is die op het belangrijkste punt ingaat he? (inclusief …) Daarmee doel ik dus op de eerste zin: " In welke taal wil je de reactie hebben?" Dat is ook handig voor anderen om te weten! Zoals eerder vermeld kan ik me goed voorstellen dat ze bij die skischool in Zwitserland geen Nederlands spreken.

@ Jehtro
Bedankt voor het vermelden dat ik verleden jaar les heb gegeven in Oostenrijk en dat de skischool daar ERG TE SPREKEN over me was. Het is altijd leuk om te horen dat mensen tevreden over je zijn en zeker als dat publiekelijk wordt gedaan. Ik heb daar een toptijd gehad en zou het zo weer doen!

*bericht bewerkt door boarderFrank op 29 jul 2018 13:25

Plaats een reactie