Kerst sneeuwzeker en niet de hoofdprijs

Net terug van de zomervakantie en dan natuurlijk meteen kijken naar een mooie sneeuwzekere bestemming, maar niet voor de hoofdprijs en op redelijke rijafstand. Te veel gevraagd? Wie heeft er tips?

Groetjes en bedankt,

Jan Willem

Het feit dat het Kerstvakantie is en dat je sneeuwzekerheid wil (per se een wit dorp, of bedoel je eigenlijk eerder ‘skizekerheid’, en zijn bijvoorbeeld witte linten in een verder bruin landschap ook goed?), maakt het natuurlijk al wat duurder dan veel andere weken.
Wat voor jou de hoofdprijs is, weet ik natuurlijk niet.

Dus:

  1. De week staat vast?
  2. (Vrijwel) zeker kunnen skiën is een must? Of gaat het ook om een wit dorp?
  3. Ben je bereid dagelijks wat te rijden naar bijvoorbeeld een nabijgelegen gletsjer (waar het mogelijk druk is als er lager niet veel sneeuw ligt)?

Sowieso zou ik de Dolomieten niet uitsluiten. Qua skizekerheid voor mij de place to be in de kerstvakantie. Ja, het is een uur verder rijden dan praktisch alle bestemmingen in Zwitserland of Oostenrijk. Maar de relatieve rust, de geweldige pistepreparatie ook met weinig natuursneeuw en de zeer betaalbare accommodaties en dagelijkse zaken maken de extra kilometers voor mij meer dan goed.

Bedankt voor je reactie, ik zal daar zeker naar gaan kijken. Leuke website heb je trouwens. Groetjes, JW

Ik heb afgelopen jaar in Les Arcs gezeten. Dorp op 2000m hoogte, dus was volledig wit (ookal was er natuurlijk al heel veel gevallen voor die tijd van het jaar) Met de terugreis, 2 dagen voor oudjaar, sneeuwkettingen verplichting, afgesloten wegen enz… (Redelijk) groot gebied (Arc 2000 + overkoepelend Paradiski) en ik vond de prijs voor een week halfpensioen meevallen.

Moet overigens wel zeggen dat ik de accommodatie en het eten niet echt goed vond, maar dat was ook niet helemaal te verwachten voor die prijs. Wij zaten in Bellambra Clubs L’Aguille Rouge, die zou ik toch niet snel weer boeken…

Wat GiGi ook zegt; ik weet niet wat je “hoofdprijs” noemt, maar ons halfpensioen in die periode kostte €750,- pp inclusief alle boekingskosten, halfpension en skipas.

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 13 aug 2018 15:57

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Plaats een reactie