zomervakantie in de bergen met kinderen 10 en 12

Wat zijn aanraders voor zomervakantie met (bijna) tieners?
Wandelen in de bergen doen ze nog graag, ze vinden het vaak leuk als er onderweg dingen te doen zijn (beetje klimmen en klauteren) Zwembad in de buurt is wel een vereiste. Binnenbad zou helemaal fijn zijn voor de mindere dagen.
Verder houden we van mountainbiken, rodelen.

Aangezien elke dag wandelen nogal duur kan worden in liftgebruik zijn we op zoek naar plekken met voordeelkaarten.
Zelf hebben we al gevonden:
-bramberg (met hohe tauern card)
-saalbach (met joker card)

  • maria alm (met hochkönig card)

Wie heeft er tips, aanvullingen etc? Bedankt!!

Ik denk dat veel (Oostenrijkse) dorpen tegenwoordig een zomerkaart hebben. Ik weet dat je in elk geval in het Paznauntal terecht kunt.
In See is een buitenzwembad, er zijn meerdere binnenzwembaden in de buurt. Naast wandelen zijn er volop activiteiten te ondernemen. Ook daar is See niet uniek in. Even zoeken via de VVV levert je waarschijnlijk al snel een activiteitenprogramma op in het dorp/dal naar voorkeur.

Serfaus/Fiss/Ladis heeft ook een Sommer Card. Worden ook veel activiteiten georganiseerd.

Hi Mariel, in Kleinwalsertal hebben ze 7/14 dagen aanbiedingen (Gipfelspass) voor alle liften. 1 week voor volwassenen is € 80,-- 2 weken € 113,50. Kinderen vanaf het jaar 2000 en jonger zijn gratis als de ouders een pas kopen. wij hebben dat dit jaar gedaan en dat is prima bevallen en niet al te duur. ik kan mij voorstellen dat diverse skigebieden dit soort aanbiedingen hebben. Mountainbiken kan prima en rodelen kan op een zomer rodelbaan. een
binnenzwembad is niet in het dorp.

Bedankt SkiTirol. Meteen even gekeken. Paznauntal idd gratis Silvretta card wanneer je in de deelnemende dorpen verblijft met veel mogelijkheden. Dat wordt zeker een optie! Gratis alle liften, alle zwembaden en openbaar vervoer.

RolfK idd serfaus ook mooi gebied. Dat is het enige gebied waar we in de zomer al ooit zijn geweest toen de kinderen kleiner waren :) :)

Kleinwalsertal ga ik zo eens bekijken, maar lijkt me dan wel wat duurder als ik 160 euro moet betalen voor twee kaarten (4). Of zit het verschil dan in de accomodaties, zijn die dan weer goedkoper? Ben benieuwd ga zo lezen

Hermagor/Nassfeld, bijna alle accomodaties zijn inclusief de zomerkaart, verschillende meren in de buurt, Presseggersee, Weissensee(bekent van alternatieve elfstedentocht), Zomer rodelbaan, klimpark met Flying fox, diverse klettersteigroutes, vele activiteiten met of zonder water.Gelegen op het drielandenpunt Oostenrijk, Slovenië, Italië, perfecte uitvalsbasis om diverse dingen te bezichtigen.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Wandelen kan heel goed zonder lift ;)

Solden zou ook kunnen.

Not all who wander are lost

Plaats een reactie