Niet enkel skiën...

Ik zou eventueel willen deze winter een (mid)weekje weggaan (niet te ver weg) met wat vrienden en (onze en hun) kinderen. De kleintjes zijn nog te jong voor wintersport. Ook zijn er een aantal niet geïnteresseerd in skiën of hebben ze het in ieder geval nog nooit geprobeerd.

Ik zoek dus een plaats waar je met een dergelijke groep makkelijk naartoe kan rijden en waarbij de niet-skiërs ook iets te doen hebben. Skiën zou zelfs eerder bijkomstig moeten zijn. Ik zou zelf ook niet de hele tijd op de latten staan maar slechts een dagje of hooguit twee. Voor de rest zou ik (en bij uitbreiding de andere skiërs) gewoon meedoen met de andere activiteiten (wandelen, stadje bezoeken, museum…).

Graag tips waar zoiets eventueel mogelijk is. Kan je bv. in de winter in La Bresse iets doen als je niet van wintersport houdt? Of ga je je daar gewoon steendood vervelen?

Innsbrück zou best kunnen passen dan, of bijvoorbeeld Annecy. Ook zijn er plekken als de Achensee of Walensee of Luzern waar diverse soorten bekijks bij elkaar komen. Middelgebergte is altijd maar de vraag of er ook geskied kan worden. Plekken als Bregenz of Grenoble vond ik zelf er wat doods bijliggen zo 's winters, maar wie weet is dat best leuk.

Een andere optie die een uurtje verder rijden is, is Sion. Een leuke en gezellige stad midden tussen de machtige bergtoppen van Wallis. Skiën kan in het grote 4 Vallées of het kleine pittoreske skigebied van Nax - Mont Noble. Op een half uur rijden licht en sprookjesachtige Arolla een dorpje op bijna 2000m wat het zeer sneeuwzeker maakt. Je bent hier echt 1 met de natuur en je hebt een paar sleepliften om tot 3000m hoogte te skiën. Je zit daar midden tussen de toppen van rond de 4000m hoog.

Born to Ride

Is Zugspitz Arena een idee? Plenty mogelijkheden om te wandelen evt. met sleetje, rodelen, langlaufen, Zugspitze bezoeken (met of zonder ski’s)… naar Garmisch-Partenkirchen om te shoppen, kortom genoeg te doen, en het is ook nog eens relatief dichtbij, wel zo prettig met (kleine) kinderen in de auto…

Luzern is een leuke stad! Toffe restaurants. Mooi meer en dicht bij Engelbert bijvoorbeeld. Heel gemakkelijk te bereiken met de trein.

Je zou ook aan Portes du Soleil kunnen denken, met het Meer van Geneve met daaraan Evian, Geneve, Lausanne en Montreux binnen handbereik.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Oberstdorf, leuk centrum met winkels in wintersportsfeer en Kleinwalsertal om de hoek.
Verder genoeg te doen in de omgeving, Breitachklamm(erg mooi in de winter), Wonnemar subtropisch zwembad Sonthofen, meerdere liften omhoog voor niet skiërs, rodelbaan op Söllereck, sleetje rijden in Mittelberg bij de kerk, middenstation Nebelhorn Snowtubing of naar het dorp rodelen en veel wandelmogelijkheden.
Afstand ook prima te doen.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 15 aug 2018 19:19

Plaats een reactie