wandelen en skiën

Hey,

dit jaar gaan we weer op skivakantie samen met onze kinderen van 4 en 5 jaar en onze ouders. Wij skiën dan meestal en onze ouders komen dan graag al wandelend met de kinderen naar een middenstation gewandeld om daar samen iets te eten of te drinken. We zijn op zoek naar een gebied van minstens 50 km pistes in Oostenrijk waar deze mogelijkheden zijn. De vorige jaren zijn we al in Lermoos en Sankt johan im Alpendorf geweest. Ik hab al wat afgezocht maar veel vind ik niet echt…

Als er sprake is van een middenstation, dan is dat vaak ook een stevige wandeling. Ik zie dat mijn oudste kinderen (4 en 6) niet snel wandelend doen. Die zijn er na een paar honderd meter toch wel klaar mee (voorkeur: sneeuwpoppen, sneeuwballen en sleeen). Wellicht op zoek gaan naar een gebied waar je meerdere opties hebt met 1 pas, danwel waar je eenvoudig vanuit het skigebied in het dorp uitkomt.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Wald am Arlberg, klein skigebied (Sonnenkopf) in het dorp zelf, maar ook makkelijk om bijv. naar Stuben te gaan voor het grotere Arlberg skigebied. Van Wald ook eenvoudige dagtripjes naar Zurs, Lech, St. Anton. In veel van deze plaatsen is er niet echt sprake van een ‘middenstation’, maar ski je gemakkelijk het dorp in. Erg makkelijk voor je familie.

Montafondal ben ik zelf niet geweest, maar daar zijn verschillende skigebieden met 1 skipas toegankelijk. Allemaal op korte afstand en met goede busverbinding.

Paznaundal, ook hier 1 skipas voor 4 skigebieden. See, Kappl, Ischgl en Galtur. Goede busverbinding.

Maar ook Zillertal (Koningsleiten), Obertauern, Serfaus/Fiss/Ladis zijn goede opties.

Ik zou zoeken naar een skidorp dat echt in het skigebied ligt. In Oostenrijk zoiets als Obertauern, Zauchensee, Katschberg, Hinterglemm, Hochfugen, Kühtai, SFL, Damuls, etc. Of denk eens aan een Frans skistation, die zijn meestal grotendeels autovrij, en je stapt vanuit je hotel of appartement zo op de piste.

Ok, bedankt voor de reacties. Vorig jaar in Sankt Johan im Alpendorf zijn ze toch mooi mee gewandeld/geduwd tot de hut zo 'n kleine 500 m hoger dus ze kunnen wel wat hebben :-)

Gaan de kinderen niet leren skiën? Bij ons in het skigebied heb je geen midden stations maar zijn de hoogste pistes plus Almen niet zo hoog. Er zijn er een paar waar je makkelijk heen kunt lopen, of af en toe een gondel kunt nemen om boven af te spreken. De liften en pistes beginnen en eindigen in het dorp.
http://www.hochkoenig.at

*bericht bewerkt door Elly3 op 18 aug 2018 14:11

Dienten Die Alte schule

Volgend jaar gaan de kindjes pas skiën denk ik. Dan kunnen ze samen op de les. Maria Alm zijn we paar jaar geleden geweest. Dat was een mooi gebied, ook voor te wandelen.

Ik snap trouwens niet waarom ze een ticketje op de lift voor de wandelaars zo duur maken. 17 € voor een retourtje???

Plaats een reactie