Gebruik niet zomaar je drone in een skigebied

Meer en meer wintersporters hebben een drone. Hiermee kun je geweldige beelden maken (dat doen wij ook). Maar buiten dat je in de meeste Alpenlanden hier speciale papieren en toestemming voor nodig hebt (kans op enorme boetes) kan het ook zeer, zeer gevaarlijke situaties opleveren. De bergredding in Chamonix waarschuwt om heel erg voorzichtig te zijn met het gebruik van drones. In dit Franse filmpje laten ze zien waarom.

Heel eerlijk gezegd, als je de papieren niet hebt, gebruik dan geen drone in/nabij skigebieden. Er vliegen in de Alpen teveel helikopters en het gevaar is te groot…

null

*bericht bewerkt door Rogier op 17 aug 2018 21:07

Click. Click. Peace

+heleboel

Drones zijn geen speelgoed, weet waar je mee bezig bent in de lucht.

Eind juni ben ik al eens vrij dicht langs een drone gevlogen op circa 2000 m hoogte vlakbij een Duitse stad. Het gevaar komt verdomd dichtbij. Op die hoogtes ver boven het aardoppervlak zijn drones natuurlijk onder geen enkele voorwaarde meer toegestaan. De luchtvaartpolitie heeft er destijds een onderzoek naar gestart.

Nu is vliegen op grote hoogte in de bergen wat anders, omdat ook de bodem hoger ligt, maar alsnog is het een enorme verantwoordelijkheid die je draagt als drone-‘piloot’. Ook al vind ik drone opnamen prachtig om te zien, een verplichte verzekering voor alle drones plus een soort brevet zou ik zeer toejuigen. Weliswaar ben ik niet zo van extra verboden, maar het luchtruim moet veilig voor alle deelnemers zijn.

Van de week in Zion NP nog een waarschuwing gehad. Ik zoek altijd een plekje zonder mensen on mijn Drone te gebruiken. Kwam er ineens een Ranger om de hoek die afval aan het verzamelen was. Kleine preek over de Drone en daarna over zijn Hollandse voorouders.

May the ski force be with you !!

Van de week in Zion NP nog een waarschuwing gehad. Ik zoek altijd een plekje zonder mensen on mijn Drone te gebruiken. Kwam er ineens een Ranger om de hoek die afval aan het verzamelen was. Kleine preek over de Drone en daarna over zijn Hollandse voorouders.

CJAHulskamp op 18 aug 2018 06:00

Bij mijn weten zijn drones verboden in alle nationale parken in zowel Canada als de USA. Ik denk dat je niet mag klagen dat je alleen maar een waarschuwing hebt gehad.

Born to Ride

Klopt !! Dat is het risico wat ik neem. Overigens klaag ik niet

Vandaag gaan we met een Drone opstap waar we met 5 man in kunnen 😉

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 20 aug 2018 17:23

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie