Tips eten & drinken Paradiski

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Vanaf 14 januari ben ik met een groepje in Plagne bellecote te vinden. Wie heeft tips voor restaurantjes in het hele gebied (ook voor lunch) waar je lekker en goed kunt eten tegen een niet al te hoge prijs. En welke cafe’s zijn gezellig om heen te gaan in deze periode in Belle Plagne of Bellecote?

Wij vertrekken vrijdag! We zullen elkaar dus kruisen. Enkele jaren geleden hebben we eens gegeten in de hut onder de roche de mio, dat was wel inorde.

Richting les coches/montchavin (vanoise express) heb je ook plan bois (of toch zo genoemd op de kaart), daar was het ook wel gezellig. Je hebt daar enkele hutjes.

In bellecote zaten we meestal in het cafe waar de verening ‘skikot’ zat (toenertijd weet niet of het zo nog is). Je kon er zo binnen skieen en we hadden nog eens korting ook, dus dat was mooi meegenomen.

K spreek wel over bijna 10 jaar geleden dus het zal wel wat veranderd zijn. Dus k volg dit topic ook even.

Goede plekken om te eten:

Les Colosses in Bellecote, Borseliers bij lift Borseliers Champagny, Verdon Sud aan piste richting champagny, Le Forperet Montalbert ( en dan s nachts naar huis sleeen als je in Montalbert verblijft), Le Petit chaperonne Rouge in Plagne 1800.

Wil je echt goed eten en ben je bereid een avond een half uur te rijden dan : Auberge de Cassiel in :a Cote d’Aime.

Veel plezier, Marieke

Als je de oversteek maakt, bij Les Arcs 2000 kun je bij het bulle café lekker eten! Is aan de piste, niet duur. Heerlijke broodjes, pizza’s en andere dingen.

Aan de piste richting plagne montalbert ligt in de bossen een leuk klein hutje waar je rustig kan eten. geen massa’s mensen, wel gezellig. Staat aangegeven op het plan des pistes.

http://www.forperet.com/index.php?curr_lang=uk&curr_page…

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Mocht je nog richting Arc1950/2000 gaan, dan is Luigi’s (Arc1950) een aanrader.
In La Plagne, richting Les Coches/Montchavin, al genoemd door Anoniem, ligt een heel leuk klein hutje, het ligt aan een groene piste, aan de linker hand. Het is van bovenaf gezien het 3e hutje dat op de kaart aan Plan Bois staat aangegeven.
Veel skiplezier, (en eet ze) !

Iedereen alvast bedankt voor de tips! Nog 1 weekje wachten en dan ga ik eindelijk…

Anders, maar wel lekker: In Plagne 1950 zit, 20m van de piste, een mc-donalds achtig fastfoodtentje waar je smakelijke hamburgers etc. kan krijgen. Geen savoyarde specialiteiten, maar wel vers bereid en lekker.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Plagne 1950? Ik neem aan dat je Arc 1950 bedoeld.
Ik vertrek a.s. zaterdag naar La Plagne, dus zal jullie tips zeker meenemen!

oeps :) kop er niet helemaal bij! ik bedoel idd arc 1950

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

bovenop Arpette (Arcs) een leuke afhaaltent bij mooi weer (vlak voor start rode Lac), op piste voor Arc 200 Chalets des Arcs (schijnen nu ook een vestiging in Arc200 te hebben) met eigen gemaakt brood en dito gerechten.
In Belle Plagne bij La Casetta heerlijke pizza gedaan. Bij Maitre Kanter gesteengrild met live muziek op de achtergrond. Prima tent, beetje masaal ingericht.

In Bellecote zit niet veel apresskie, maar ook eerlijk gezegd weinig gezocht.

euh... doen!?

Beste skiliefhebbers,

Vanaf 5 januari 2013 verblijven wij voor een week in la belle plagne.
Het is nu reeds een jaartje geleden dat er op dit forum nog een reactie is geplaatst.
Ik vermoed dat er in dit jaar reeds meerdere mensen in la belle plagne ervaringen hebben opgedaan. Graag had ik wat meer informatie waar we 's avonds na het skien het beste iets kunnen gaan eten en of drinken. Moest er iemand zijn die ook iets weet te vertellen over de prijzen ginder, (prijs voor een biertje, restaurantbezoek) alle tips zijn welkom.
Dank bij voorbaat,
Witte

L’arlequin in aime la plagne… waar de telemetro aankomt… godsgruwelijk lekker gegeten! Super lieve mensen ook.

Ja Bulle (zoals genoemd), lekker en betaalbaar.

Serfaus

Apres ski in bellecote en belle plagne trekt absoluut op niks! Heb al 20 tal skigebieden gedaan en deze scoort het slechts. Skiën in paradiski was wel erg goed!

Plaats een reactie