Fischer rc4 worldcup SC versus SL

Hi iedereen,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Fischer rc4 worldcup SL en de SC?

Ik ski reeds van jongs af aan, ben sinds kort lid van een slalomclub (indoor trainingen) en wil graag in een slalomski investeren. Ik heb dit weekend kort de Fischer RC4 SL van 2012 getest (zonder palen) en die beviel me goed.

Heb reeds verschillende reviews gelezen en ik vermoed dat de SC ruim voldoende moet zijn voor een beginnend slalommer maar wou toch even jullie mening horen :)

Alle tips zijn welkom! Bedankt!

Ik denk dat de SC op zich voldoende moet zijn voor een beginnende slalommer. Echter, als je echt competitief wil gaan skiën, is een nog wat steviger model met raceplaat voor effectievere bochten wel een must. Dus: hoe ver wil je gaan?

Völkl heeft overigens tussen de gewone consumentenversie (Racetiger SL UVO) en de FIS-versi ook nog de Racetiger SL Pro. Met raceplaat en -tune. Dat is een soort van tussenvorm. Rossignol heeft ook dat soort versies van de Hero Elite ST TI dacht ik.

Ik heb altijd op Fischer RC4 SL geskied, ik vond het altijd een fijne ski voor de slalom. Op de RC nooit geskied.

Wel een goede aanbieding trouwens, voor een ski van afgelopen seizoen: https://www.xspo.de/artikel/fischer-rc4-worldcup-sl-fis-men-…

Als je toch een nieuwe ski moet kopen, dan meteen de fis versie pakken. Ben je in een keer klaar.
Dat was anders geweest als je de SC al hebt, dan kun je eerst daarmee verder. Maar als je echt slalom gaat trainen bij een club, dan kun je met de fis versie langer vooruit (als in: ook geschikt voor wedstrijden)

Wel een goede aanbieding trouwens, voor een ski van afgelopen seizoen: https://www.xspo.de/artikel/fischer-rc4-worldcup-sl-fis-men-…

GiGi op 19 aug 2018 22:58

Er komt nog wel een skibinding bij van 130 euro.
Vaak kan je via de club voor ongeveer de zelfde prijs aan nieuwe ski’s komen, is dat bij jullie niet?

Als je toch nieuwe ski’s wilt zou ik ook voor de SL gaan, zo heel moeilijk skien zijn ze ook niet.

Heb je al advies aan je trainer(s) gevraagd hieromtrent? Hij/zei is er ook om jou hierin ook advies te geven.
En veel clubs hebben een 2e hands-circuitje waar je prima voor erg weinig een paar goede skies kan aanschaffen; misschien bij jouw club ook?

*bericht bewerkt door Skimams op 20 aug 2018 09:02

mama on a mission in the snow

Bedankt voor alle input.

Ik heb even rondgevraagd en kan een Rossignol Hero FIS SL WC van afgelopen seizoen overnemen.

Plaats een reactie