Val Thorens 2 t/m 9 februari 2019

Komend seizoen wil ik weer eens naar Les Trois Vallées, meer bepaald naar Val Thorens. De week van 2 t/m 9 februari 2019 komt mij het beste uit; bovendien is dit buiten de drukke schoolvakantie-periode. Gezien de bestemming en het feit dat het over begin februari gaat, durf ik het risico wel aan om vroeg te boeken (en gebruik te maken van vroegboekkorting).

Want in dit gebied in die periode valt hoe dan ook te skiën. Dat doe ik graag off-piste als de condities en het gezelschap zich daarvoor lenen. Wel goed voorbereid, met alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen, gear, kennis etc. Maar ook op de piste weet ik mij zonder problemen een hele week te vermaken in dit uitgestrekte gebied, dat ik best aardig ken inmiddels. Mooie tochten maken, zowat onbeperkte mogelijkheden.

Val Thorens is daarvoor een perfecte uitvalsbasis. In welk complex je ook verblijft, het is nooit ver naar de piste en liften. Qua accommodatie ga ik niet voor het goedkoopste. In de woonkamer moeten slapen doe ik niet meer; wat wellness-faciliteiten zijn ook zeker een wat hogere prijs waard, wat mij betreft. Een ruim(er) appartement waar je ook gewoon goed kan koken, eten en de avonden doorkomen is dus wel een eis voor mij.

Ik ben zelf 37 en ik ga echt voor het skiën. ’s Morgens de eerste lift en dan zo lang als het leuk is. Après-ski is niets voor mij; samen koken, eten en ’s avonds een spelletje of gewoon een leuk gesprek met een flesje wijn is meer mijn ding. We hoeven echt niet elke dag te koken overigens, we gaan wat mij betreft ook zeker een paar keer uit eten. Ik heb zelf een zuinige, maar niet zo ruime auto met skibox. Met maximaal drie personen en bagage kunnen we daar prima mee rijden. Maar als we met meer dan drie personen gaan, moet er een ruimere of tweede auto aan te pas komen.

Dus: welke relaxte, ervaren skiërs/snowboarders (m/v) voelen zich aangesproken? Een beetje in dezelfde range qua leeftijd vind ik fijn (zeg 25-45 jaar). Elkaar eerst in levende lijve ontmoeten voordat we boeken heeft mijn voorkeur.

Heb je serieuze interesse? Stuur me een privéberichtje. Heb je vragen? Stel ze vooral.

null

hey leuk idee weer! wanneer wil je gaan boeken. weet namelijk nu nog even niet op het gaat lukken. maar een weekendje skien vind ik helemaal leuk! oh oeps verkeerd gelezen is iets langer. dan weekend… maar misschien kan ik het wel regelen hier… En weet nog wel een leuke accomodatie in val thorens aan de piste wij soleil.

*bericht bewerkt door miepmiep op 21 aug 2018 11:14

Nou als we gebruik willen maken van vroegboekkortingen, dan moeten we voor 31 oktober boeken dacht ik. Dus dat is de deadline.

Sowieso wil ik eerst eens wat geïnteresseerden verzamelen en dan kijken hoe groot de groep wordt en waar die de nadruk op wil leggen qua skiën, verblijf, etc.

*bericht bewerkt door GiGi op 21 aug 2018 11:33

hahaha tuurlijk!
ik ga hier in de week leggen :) . vertrouwen in jullie heeft ie wel :) ,maar nu even kijken hoe met kids gaat :) lopen school ect…

Klinkt als mijn ideale vakantie, alleen dan -/- het offpiste gedeelte, maar da’s dan ook het enige.
Val Thorens, heerlijk om hele dagen tochten en kilometers te maken!

Hartstikke leuk idee, ik heb zeker interesse om mee te gaan!
PB is onderweg

Komt mij ook wel goed uit eigenlijk!
Stuur je een PB.

Is dat de Belgische week in val thorens

Is dat de Belgische week in val thorens

Pieter230976 op 17 sep 2018 15:03

Yep lees ik nu

*bericht bewerkt door miepmiep op 17 sep 2018 15:19

Gratis frieten en stoofvlees? Lekkere biertjes?

Of echt van die overlast als in: de pistes niet prepareren om de Belgen zich er thuis te laten voelen?

*bericht bewerkt door GiGi op 17 sep 2018 15:47

Tot nu toe zijn we met 5 geïnteresseerden in totaal. Ik ben bezig om ieders contactgegevens te bemachtigen om een kleine meet & greet te organiseren. Dat betekent overigens niet dat daarmee de groep vol zit…

4 geïnteresseerden op dit moment. Nog meer gegadigden?

Omdat we niet al te lang willen wachten met boeken (ook gezien de vroegboekkortingen), hanteren we voor nu een deadline. Uiterlijk zondag 21 oktober kan je je nog door de ongelofelijk strenge ballotage werken. ;)

_

*bericht bewerkt door teunvanroosmalen op 11 okt 2018 15:44

Gigi,

Zelf ben ik een snowboarder, en ben benieuwd of in deze groep ook snowboarders aanwezig zijn?
Zoja dan wil ik wel mee.
Anders ik het vervelend wanneer jullie steeds op mij moeten wachten…(aangezien skiërs altijd sneller zijn dan snowboarders)
gr. Teun

Iep!

Ik vermoed dat we te laat gaan zijn om er nog bij te passen, maar zijn er toevallig nog 2 plaatsjes vrij?

Alvast bedankt voor de update :-)

Er is nog plek, want nog niks geboekt. Maar stuur even een pb met wat meer info over wie jullie zijn en wat jullie voor ogen hebben.

Ik stuur je een pb Gijs…

*bericht bewerkt door Harm op 08 nov 2018 07:38

Wij sturen vandaag ook nog een uitgebreide omschrijving ;-)

Hoi Gigi,

Ik ben 38 en ben fanatiek skier en woon in Den Haag. Is al bekend wat de samenstelling van de groep is, en is er nog een plekje vrij?

Groetjes,
Merel

Stuur me evene een pb met wat meer info en je nummer. Dat kan ik je ook bij de anderen introduceren. De groep zit nog niet vol, rond de 8 nu. Deze maand willen we concreet worden en wat boeken.

Hallo GiGi,
Ik ben 52 jr maar nog jong van geest en ik sport vrij fanatiek, en heb ook interesse om mee te gaan. Ik stuur je een pb en hoop dat je me meer info over de samenstelling van de groep en indien al beken over de accomodatie die jullie willen boeken.
Grt,
Rob

Rob

Voor nu hebben we een groep van 8 personen bij elkaar en gaan serieus kijken om concreet wat te boeken. Mocht dat niet lukken of er mensen afvallen en dus een plekje vrij komen, dan laat ik dat weten.

We hebben geboekt! Résidence Village Montana in Val Thorens. We gaan met 6 personen: 3 mannen en 3 vrouwen; 4 Nederlanders en 2 Belgen; leeftijden uiteenlopend van 27 tot 52.
En één van ons is jarig gedurende de week dat we er zitten. Feestje!

Plaats een reactie