Transport/opbergen skihelm

Hallo, ik heb sinds kort een skihelm gekocht, maar nu vraag ik me af hoe ik deze best opberg tijdens de reis naar en van onze bestemming. We gaan met de bus, dus we kunnen hem niet zomaar ergens “veilig” apart leggen. Steken we deze best gewoon in de valies? Iemand ervaringen of tips?

Gewoon in de duffel/tas, evt. opvullen met sokken, ondergoed, enz…

I even pee standing sideways...

Je kan ook een paar skishops afgaan en vragen naar een soort helmcontainer (eigenljk een bol in de vorm van een helm). Maakt transport iets makkelijker, ook als je eens begint rond te rijden.

Valies? Duffel?

onze Vlaamse mede-forumgebruikers :)

Wat ik in de bus ook altijd mensen zie doen, helm apart houden en als handbagage mee.

Als je hem liever “veilig” wil houden gewoon als handbagage meenemen in de bus. Heb ik 2 weken geleden ook gedaan, samen met een jas en een rugzak met spullen. De bus was helemaal vol, maar dat ging prima en ik was niet de enige die z’n helm als handbagage had.

Hahaha, wat een moeite… gewoon in je tas stoppen, de holle ruimte opvullen met kleding om optimaal in te pakken: klaar!

Valies? Duffel?

RR op 3 jan. 2012 10:51

Google is your friend, friend!

I even pee standing sideways...

Helmen zijn kwetsbaar, ik zou 'm als handbagage meenemen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Dat is dus ook precies waar ik op doelde in mijn vorige post.

afgelopen week in italie een skihelm gezien met geintegreerde bril. ( lijkt op helm met vizier) Echter geen gepolariseerde glazen. De verkoopster wist ook niet of dit bestond.
op Google kon ik ook niks vinden. Weet iemand waar ik meer info kan krijgen?

Handbagage.

Ik doe hem altijd bij mijn skischoenen tas in, maar ging vooheen altijd met de auto… Zit nu ook te denken om hem in mijn handbagage mee te nemen (rugzak) en dan vol te proppen met broodjes of zo…

Ik zou uhm (zoals andere dat al aangaven) gewoon volproppen met kleding en uhm in je kledingtas stoppen en uhm in het laadruim leggen. Ook je back-protector kan gewoon in je kledingtas.

opzetten lijkt me het veiligst!

Seriously snow addicted family!

Als je bang bent voor beschadigen kun je hem inderdaad in je handbagage doen (rugtas). Zelf doe ik hem altijd gewoon tussen mijn kleding, zoals vele zeggen inderdaad lekker opvullen met sokken, ondergoed, enz. En dan beetje tussen kleding stoppen. Beetje aan alle kanten wat lagen er omheen hebben. Ze kunnen verder best wat hebben. Uitgezonderd de helmen met eigen vizier, daar zou ik wel voorzichtiger mee zijn, maar moet denk ook wel kunnen.

opzetten lijkt me het veiligst!

Jeffrey op 21 jan. 2012 17:02

:D

Gewoon in de duffel/tas, evt. opvullen met sokken, ondergoed, enz…

op 2 jan. 2012 17:01

:) kan er niets meer aan toevoegen

afgelopen week in italie een skihelm gezien met geintegreerde bril. ( lijkt op helm met vizier) Echter geen gepolariseerde glazen. De verkoopster wist ook niet of dit bestond. op Google kon ik ook niks vinden. Weet iemand waar ik meer info kan krijgen?

newbi op 21 jan. 2012 16:23

Het zinnetje “skihelm met vizier” levert met google al gauw diverse hits op, waaronder: http://www.wintersporthelmen.nl/skihelm-met-vizier

De prijzen van die dingen liegen er echter niet om… aan de andere kant, je kan er ook jaren mee vooruit, dus op jaarbasis bezien kan het dan weer meevallen… :)

daarom zei ik ook dat het lijkt op een helm met vizier. Echter is het niet een vizier maar een bril die je net als zo’n vizier voor je ogen schuift. Ehter wil ik het wel gelolariseerd hebben. Of lopen we in NL gewoon erg achter?

Helmen zijn kwetsbaar, ik zou 'm als handbagage meenemen.

Constant op 3 jan. 2012 12:00

Que?!

in het uiterste geval kan je hem ook gewoon opzetten tijdens de reis :D

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@michelvat, ik denk dat ze na 3 jaar inmiddels wel een passende oplossing hebben gevonden, maar bedankt voor het omhoog schoppen van dit topic…:-(

@michelvat, ik denk dat ze na 3 jaar inmiddels wel een passende oplossing hebben gevonden, maar bedankt voor het omhoog schoppen van dit topic…:-(

gerald88 op 15 feb 2015 12:30

probeer alleen maar een positieve bijdrage te leveren. Jammer dat je reageert met een treurige smiley gerald

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@michelvat, dan verschillen wij zeer waarschijnlijk van mening wbt een positieve bijdrage…

Plaats een reactie