Skiles voor (licht) gevorderden.. regio Zugspitzarena

Beste mede-skiers. Na ca 10 ski seizoenen (lees 10-11 weekjes skieën) lukt t goed om overal zonder kleerscheuren naar beneden te komen. Echter aan de (basis?) techniek kan zeker nog gesleuteld worden gezien krachtsinspanning die soms nodig is. Nu dacht ik zelf dat een weekend privé les van een staatlich geprüfte of landeslehrer wel zoden aan de dijk zal zetten. Wie weet een goede skischool met echt goede leraren in regio Zugspitzarena of een ander gebied net voor of over de grens…? Alvast bedankt voor tips…

Met 11 weken ski-ervaring kan elke privé leraar in een fatsoenlijk gebied je nog beter maken, probleemloos. Ik zou lekker een gebied kiezen, dan de plaatselijke skischool een mail sturen om een privé les te reserveren. Ik zou echt niet, met jouw ervaring, een skigebied selecteren op de kwaliteit van de leraren.

Als het specifiek een weekendje skiën is, om beter te worden, dan is de Zugspitze Arena lekker dichtbij. Snowworld is waarschijnlijk nog dichter bij en daar kan je, serieus, ook veel opsteken een van de goede leraren daar of bijvoorbeeld skiexperience.nl

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat dacht je van wat lessen op een rollerbaan? Je bent op hét moment in je ski-carrière, dat je daar nog wel eens flinke stappen kunt gaan maken. Er gaat mijns inziens niets boven sessies van 10 minuten waar je direct veel feedback krijgt van een leraar, die direct naast je staat en waar je je eigen techniek goed kunt bekijken in de spiegel.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bedankt voor jullie input. Ga er nog eens over nadenken.

Ps heb jaren geleden wel eens rollenbaan les in NL gedaan; maar door veel wisselende leraren tussen de lessen, zonder overdracht, met wisselend succes.

*bericht bewerkt door Markus18 op 30 aug 2018 22:27

Plaats een reactie