Teleurstelling voorkomen

normaal boeken vakantie via een reisbureau en ook dat geeft geen garantie dat het goed is deze keer via internet geboekt maar eerst appartementen bekeken en recensies gelezen
nu hebben we met ze 2e een 6 persoons penthouse geboekt in saalbach een week voor kerst dus zijn benieuwd wat er treffen de recensies zijn goed maar smaken verschillen

nu al een beetje aan het oriënteren voor maart

Teleurstelling is een groot woord, maar wij zaten eens in een appartementencomplex “aan de piste”, maar het complex was zo mega dat je al 100m moest lopen om überhaupt buiten te komen. De krap bemeten lift zorgde ervoor dat het wel even duurde voordat je op de piste stond. We deden er trouwens ook meer dan een uur over om bij aankomst onze spullen in het appartement te krijgen. Zaterdagavond-spits bij de lift ;)

*bericht bewerkt door Martin7182 op 05 sep 2018 22:07

In Westendorf zaten we in een prachtig huisje aan de piste: op de foto’s alles ruim en licht. Er werd ook ‘geadverteerd’ met een groot tweepersoons bad, daar was ook een foto van. Keuken leek wel een balzaal. Natuurlijk keek ik naar afwijkingen zoals keukenkastjes en deuren die uit verhouding zouden zijn of rare bollingen; fototruukjes die bijvoorbeeld op Funda vaak gezien worden. Maar nee; alles zag er waarheidsgetrouw, ruim en licht uit.

Komen we daar moesten we onder elke deur bukken, er zaten vrij kleine raampjes in en vooral op de benedenverdieping was het donker, in de keuken kon je je kont niet keren en het tweepersoons bad leek wel een zitbad. Ik met mijn 1.80 m zat er met opgetrokken benen in  . Er waren overigens ook geen/weinig reviews te vinden want is geen gangbare accommodatie. Verder hebben we een prima vakantie gehad maar de beschrijving en zelfs de foto’s klopten helaas niet.

Tenzij je echt bedonderd bent (foto’s van een heel ander appartement publiceren, verkeerde gegevens opgeven, etc.) kan je met een avondje googelen al een heleboel teleurstelling voorkomen.

GiGi op 30 aug 2018 10:46

Als de foto’s misleidend zijn en er zijn nauwelijks reviews, dan kan je inderdaad nog steeds bedrogen uitkomen. Wel belangrijk dat jij dan op zijn minst hier melding van maakt in een review, desnoods op Facebook of op Google Maps. Dan hebben anderen tenminste wel meer informatie.

Wat trouwens wel zo is: in Oostenrijk is er in verhouding weinig op Google Streetview te bekijken. Zeker in de landelijk gelegen gebieden.

Bernard88 op 31 aug 2018 10:06

Dit heeft volgens mij met privacy-wetgeving in Oostenrijk en o.a. ook Duitsland te maken. Meen dat dit al eens in een topic behandeld is.
edit: kon de link naar het forum op wintersport.nl niet vinden. Wel deze link: https://www.mrgps.nl/duitsland-google-streetview/

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 06 sep 2018 10:56

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

P.S. Let ook op met reviews. Heel vaak worden enkel de negatieve dingen vermeld. Dat kan nogal eens afschrikken, terwijl het de beleving was van de bezoeker. “Klein” kan duiden op “ik woon in een villa en dan is zo’n accommodatie nogal klein”. “Oud”: alles was hout en bruin en reviewer is fan van wit en strak. Reviewer zijn ook negatiever als ze in bovengenoemde tips toch vergist hebben en/of als het weer en de sneeuw net wat minder was.
Daarnaast moet je ook opletten op de 5-sterren en de 10 punten “alles was top” reviews. Meestal staat hier weinig onderbouwing bij waarom reviewer het top vond. Ook kun je reviews kopen. Deze zijn dan ook altijd (zeer) positief.

Lees reviews dus goed en probeer meerdere reviews te koppelen om een duidelijk(er) beeld te krijgen.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik blijf Serfaus verdedigen. Nu 2x geweest (inderdaad niet tijdens NL krokusvakantie) en 's ochtends altijd snel naar boven. Zorgen dat je voor 09.00 uur in een van de gondels (Komperdellbahn dan wel Waldbahn) zit. Ik vind dat de drukte zich goed verspreid over het gebied. Zoek voor het eten ook de wat kleinere restaurants op (Sportalm, Frommes Alp, Wonnealm). Hier tussen de middag met een groep altijd plek weten te vinden.

Ik blijf Serfaus verdedigen. Nu 2x geweest (inderdaad niet tijdens NL krokusvakantie) en 's ochtends altijd snel naar boven. Zorgen dat je voor 09.00 uur in een van de gondels (Komperdellbahn dan wel Waldbahn) zit. Ik vind dat de drukte zich goed verspreid over het gebied. Zoek voor het eten ook de wat kleinere restaurants op (Sportalm, Frommes Alp, Wonnealm). Hier tussen de middag met een groep altijd plek weten te vinden.

RolfK op 10 sep 2018 14:09

Dit zijn inderdaad goede tips. De grote restaurants bij de skischolen en ‘Familienabfarhten’ vermijden en gewoon op tijd de gondel nemen. De kinderdrukte ontstaat zo rond 9.20 uur bij de lift in Serfaus, voor die tijd heb ik ook geen wachttijden ervaren.
Per (veel bezochte) bestemming een topic of ruimte op de gebiedspagina creëren voor dit soort tips & tricks? Gebied-specifiek dus?

Bump

*bericht bewerkt door Vosjje op 27 sep 2018 13:00

Het kan altijd korter, mand.

En aan de andere kant: het maakt het ook wel leuk om ergens voor de tweede keer(of vaker) te komen. Beetje voldoening dat je de rustige plekjes weet, de afstekers, de leuke restaurants, ed.

*bericht bewerkt door Slim op 27 sep 2018 15:34

We hadden voor komend winter een appartement in Val Di Sole geboekt, zou op minder dan 100 meter van de lift zijn en zag er allemaal goed uit. Bekeken op google maps en alles leek goed, dus hadden we geboekt.
Inmiddels al weer geannuleerd omdat het appartement waar je daadwerkelijk zat een paar kilometer verder op lag. We kwamen hier per toeval achter, maar op booking.com stond gewoon dat het bij de lift is etc.
Wat blijkt, daar check je in, dus is dat de locatie van het hotel/appartemtent, maar eigenlijk is het daadwerkelijke appartement een paar kilometer verder op.
https://www.booking.com/hotel/it/casa-paola-mezzana.nl.html…

Wintersport, het beste wat er is.

Adres staat erbij. Ik check altijd de werkelijke locatie. Nog steeds is het wél een leuk huis in het dorpscentrum ipv in een kaal stuk bij de lift. Skibus stopt zowat voor de deur.

Ja maar niet als je gewoon op het kaartje kijkt…
En alle afstanden die staan beschreven gaan over de incheck locatie.

Wintersport, het beste wat er is.

Plaats een reactie