Liften bij Grands Montets: wachttijden en extra betalingen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Chamonix Mont Blanc

Hallo allemaal,

de temperatuur is weer gezakt tot beneden de 25 graden, dus ik mag van mezelf weer gaan nadenken over waar we deze winter eens gaan skiën… Ik ben 4 jaar geleden in Chamonix geweest voor een paar trailruns en was zó onder de indruk van de omgeving dat ik hier graag eens terug wil komen om er te skiën. We zijn fanatieke skiërs, liefst zo zwart mogelijke pistes of off-piste, en het Grands Montets-gebied boven Argentière lijkt ons te gek.

Maarrrrr… ik schrik een beetje van de verhalen over urenlange wachttijden bij de liften en reserveren / bijbetalen voor de bovenste lift daar. Heeft iemand die recent in Chamonix is wezen skiën ervaring hiermee? Zijn de wachttijden inderdaad zo dramatisch en is vooraf reserveren voor het tweede “troncon” van de Grands Montets inderdaad nodig? Wij hebben de luxe dat we buiten de schoolvakanties kunnen gaan skiën. Iemand recente ervaring met de drukte in het gebied buiten de vakanties?

Alvast enorm bedankt voor de tips!

Als de condities goed zijn, dan is het wachten daar enorm lang. Soms staat er al een rij een uur voordat de lift open gaat. Als de condities minder zijn zijn de wachtrijen minder lang. Zeker de lift naar Grand Montets, dus de echte top, is gevoelig voor wachtrijen.

Afhankelijk van de skipas (ze hebben verschillende type skipassen in het Chamonix dal) moest je vorig seizoen extra bijbetalen voor de klim naar de hoogste top.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie