Werk gezocht als privéskilerares

Hoi! Ik heb mijn Anwärter, ben 21 en heb ervaring met lesgeven, maar nu zou het mij superleuk lijken om gedurende de Kerstvakantie mee te gaan met een gezin met kinderen/kleine groep beginnende skiërs aan wie ik les kan geven, in plaats van bij een grote skischool. Mocht er iemand zijn die hiernaar op zoek is, dan hoor ik het graag!

Er zijn al wat topics geweest de afgelopen jaren waarin vooral de risico’s worden bediscussieerd van op die manier werken (niet via een skischool of organisatie die zich goed kan verzekeren)… Ik snap wat je wil, maar er zijn mogelijk wat haken en ogen, vooral als er iets gebeurt met letsel tot gevolg.

De topics die ik zo kon vinden:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/393543
https://www.wintersport.nl/forum/topic/393625

Overigens zijn er wel organisaties die zonder skischool te zijn met klanten op pad gaan in skigebieden (en ook skiles geven geloof ik). Ik moet alleen even opzoeken hoe dat ook al weer heet… PM me anders even, dan kan ik je misschien in contact brengen met mensen in die branche.

Overigens zijn er wel organisaties die zonder skischool te zijn met klanten op pad gaan in skigebieden (en ook skiles geven geloof ik). Ik moet alleen even opzoeken hoe dat ook al weer heet… PM me anders even, dan kan ik je misschien in contact brengen met mensen in die branche.

GiGi op 31 aug 2018 23:14

Ik weet dat Ski like a Pro dat soort reizen organiseert. Als ik het goed heb begrepen moeten zij voor elk skigebied waar ze ingehuurd worden wel vooraf toestemming vragen om daar les te mogen geven. Dus zomaar meegaan is misschien niet heel verstandig. Al vraag ik het me af wie je wat kan maken als je met een paar kinderen de berg op gaat. Het is toch niet verboden om een ander te helpen met leren skiën.

Peter Pos

@Peterpos, voor de vele mogelijke overwegingen over je laatste zin gaan dus (onder andere) die twee topics die ik aanhaalde. Laten we die discussie hier niet nog eens over doen.

@GiGi, je hebt gelijk. Had ik even niet bij stilgestaan. Kan het niet meer weghalen, merk ik.

Peter Pos

Heb je negatieve ervaringen met een skischool, aangezien je het op deze manier wilt doen? Anders zou je misschien kunnen proberen om te solliciteren bij een skischool met de mededeling dat je enkel als “tageslehrer” aan de slag wilt. Als het op deze manier zou lukken zou dat voor alle partijen beter zijn denk ik.

Hoi! Ik heb mijn Anwärter, ben 21 en heb ervaring met lesgeven, maar nu zou het mij superleuk lijken om gedurende de Kerstvakantie mee te gaan met een gezin met kinderen/kleine groep beginnende skiërs aan wie ik les kan geven, in plaats van bij een grote skischool. Mocht er iemand zijn die hiernaar op zoek is, dan hoor ik het graag!

floooor97 op 31 aug 2018 23:01

Ik herinner me de vraag van een vrouw die een jaar geleden naar iemand op zoek was… ik zou nog even afwachten aangezien het nog iets te veel zomer is nu, succes!

Plaats een reactie