Buckelclinics in Zoetermeer in september

Van 15 t/m 28 september worden op piste 1 in Zoetermeer buckels neergelegd.

Op zaterdag 15 en op zaterdag 22 september biedt de skischool van Snowworld zelf een buckelclinic aan van 10.00 tot 15.00 uur. Meer info hier: https://www.snowworld.com/nl/Clinic-Buckelskien-Zoetermeer…

Op zondag 23 september biedt skitraining.nl een buckeltraining aan. Zie hier voor meer info: http://www.skitraining.nl/event-registration/?ee=47…

Gewoon omdat ik denk dat veel skiërs hier wat aan hebben…

Ik heb me net ingeschreven voor de 15e. Ik haat buckels, maar ik vind dat ik hier meer op moet trainen.

*bericht bewerkt door Alex op 03 sep 2018 10:23

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb me net ingeschreven voor de 15e. Ik haat buckels, maar ik vind dat ik hier meer op moet trainen.

Alex op 3 sep 2018 10:22

Exact! Om die reden ga ik ook, de 23e met skitraining.nl

Ik vind buckels wel leuk, alleen mn bovenbenen niet 😁

Baan 1 is toch behoorlijk vlak? Ik ga zeker skiën als ze er liggen. Maar is het niet veeleer een blauwe piste aan het eind van de dag, met buckels? (Overigens erg leuk - zeker met een lichte ski). Die kosten nauwelijks kracht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 sep 2018 10:42

Mijn gaat het vooral om de training. Tips, tricks & drills voor in de buckels. Ze zullen niet manshoog zijn denk ik. Maar ik reken er ook niet op meteen op mach-snelheid Le Tunnel te kunnen ziplinen aan het eind van de dag…

@GiGi als je dat wel gaat doen, laat het dan even weten, kom ik wel een video opnemen. (ik neem aan dat ziplinen straightlinen moet zijn ;-) )

Click. Click. Peace

Haha ik zal het laten weten. En nee, ik bedoel echt ziplinen, zoals deze…

ah oke ;-)

Ziplinen is voor mij tokkelen

Click. Click. Peace

Het heet dan ook eigenlijk de Zipperline :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het heet dan ook eigenlijk de Zipperline :)

Shane op 3 sep 2018 11:16

Kijk, dáár ging het fout in mijn hoofd. Als we @Shane toch niet hadden…

Ik heb me net ingeschreven voor de 15e. Ik haat buckels, maar ik vind dat ik hier meer op moet trainen.

Alex op 3 sep 2018 10:22

Het wordt de 22e. De 15e zat al vol.

When life gets too complicated.... SKI

toevallig ergens iemand nieuws van gelijkaardige trainingen in België?

@GiGi, weet je toevallig ook qua inhoud wat de verschillen zijn tussen de Snowworld en skitraining.nl clinic?

Ik heb geen idee, @Lekoes. Zelf heb ik geen ervaring met de skischool van Snowworld (Ik zie ze wel bezig maar dat is doorgaans met de kleintjes en meer beginners, niet dit soort dingen); ook Skitraining.nl ken ik alleen maar van bezig zien met anderen als ik zelf toevallig ook op de baan ben. Daar ligt het niveau van de klandizie doorgaans wat hoger, maar dat hoeft niks te zeggen over de kwaliteit of het programma van de leraren.

*bericht bewerkt door GiGi op 03 sep 2018 19:37

Ik heb me ingeschreven voor de 22e!

Gisteren (of eergisteren) ingeschreven, maar was gisteren gebeld dat beide clinics al volzaten…

Machspeedstraightzipperlinen van de Tunnel, is dat niet meestal ongepland én head first?

Machspeedstraightzipperlinen van de Tunnel, is dat niet meestal ongepland én head first?

nr49 op 4 sep 2018 10:02

Haha ja ik geloof het wel. ‘Gewicht goed naar voren’ in extreme doorgevoerd :)

Gisteren (of eergisteren) ingeschreven, maar was gisteren gebeld dat beide clinics al volzaten…

PC2K op 4 sep 2018 09:44

En voor - zeg - zondag 16 september bij de skischool privéles boeken met de expliciete vraag om de buckels in te gaan? Of dat zelfs met een groepje te doen voor een paar uur? Zou dat een optie zijn?
@Snowworld

Ik vermoed dan ook binnenkort reactie te krijgen dat het volzet is. Spijtig! Misschien kunnen ze nog lesmomenten organiseren als de vraag zo groot is?

Gisteren ingeschreven, vandaag gebeld dat 't vol zit.

Ivm onverwacht succes zal er nog wel een keer navolging komen zei ze. Weten nog niet wanneer.

*bericht bewerkt door kjiratsiekoedel op 04 sep 2018 13:59

Is dan de hele baan 1 vol buckels of een gedeelte ? Wil met de oudste 1 van de werkende gaan ?

Een gedeelte maar. Ongeveer een strook van een meter of 3 breed helemaal aan de zijkant van de hal (van onderaf gezien de linker kant). De rest van de piste is normaal, inclusief de toegang van de lopende bandjes.

mama on a mission in the snow

Gisteren (of eergisteren) ingeschreven, maar was gisteren gebeld dat beide clinics al volzaten…

PC2K op 4 sep 2018 09:44

En voor - zeg - zondag 16 september bij de skischool privéles boeken met de expliciete vraag om de buckels in te gaan? Of dat zelfs met een groepje te doen voor een paar uur? Zou dat een optie zijn?

@Snowworld

GiGi op 4 sep 2018 10:30

Ze vertelden me de website in de gaten te houden. Intussen eens geïnformeerd bij de dichtste indoor piste… In ice mountain komen zijn geen gevorderde lessen te boeken op dit moment.

@miepmiep

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/b2fca9bc4ac4eadba0e8db32...

Skimams op 4 sep 2018 17:11

dankje
genoeg ruimte dus nog over :)

Gisteren (of eergisteren) ingeschreven, maar was gisteren gebeld dat beide clinics al volzaten…

PC2K op 4 sep 2018 09:44

En voor - zeg - zondag 16 september bij de skischool privéles boeken met de expliciete vraag om de buckels in te gaan? Of dat zelfs met een groepje te doen voor een paar uur? Zou dat een optie zijn?

@Snowworld

GiGi op 4 sep 2018 10:30

Ze vertelden me de website in de gaten te houden. Intussen eens geïnformeerd bij de dichtste indoor piste… In ice mountain komen zijn geen gevorderde lessen te boeken op dit moment.

derjean op 4 sep 2018 19:06

Zeide dat ook tegen mij.

Ja gewoon zelf gaan op een tijdstip waar het niet bezet is, is ook een optie. Ken ook nog voldoende skileraren die ik kan omkopen om mee te gaan. Maar nog niet echt in winter modus om er nu al vol aan de slag te gaan.

Zie er trouwens niet heel moeilijk uit, heb wel moeilijkere buckles zonder veel problemen gedaan. Ik zoek echt een beetje de moeilijkere cursussen/clinic om de puntje op de i’s te zetten. Als ik mijn zwakste punten gewoon diepe poeder…

@miepmiep

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/b2fca9bc4ac4eadba0e8db32...

Skimams op 4 sep 2018 17:11

Alsjeblieft. Veel plezier alvast @miepmiep

dankje
genoeg ruimte dus nog over :)

miepmiep op 4 sep 2018 20:07
mama on a mission in the snow

https://howtopow.nl/

Ik zag dit evenement passeren op facebook. 27 oktober in utrecht.

Ik heb geen idee, @Lekoes. Zelf heb ik geen ervaring met de skischool van Snowworld (Ik zie ze wel bezig maar dat is doorgaans met de kleintjes en meer beginners, niet dit soort dingen); ook Skitraining.nl ken ik alleen maar van bezig zien met anderen als ik zelf toevallig ook op de baan ben. Daar ligt het niveau van de klandizie doorgaans wat hoger, maar dat hoeft niks te zeggen over de kwaliteit of het programma van de leraren.

GiGi op 3 sep 2018 19:30

Ik heb zelf een paar keer een training van skitraining gevolgd. De trainers die ik heb gehad waren erg goed.
Wat betreft snowworld, zelf nooit lesgenomen, aantal leraren zijn volgens mij wel echt goed (en skiën zelf ook mooi). Lopen echter ook een paar rond waar regelmatig de gast (met name bij volwassenen/oudere kinderen) beter skiet dan de leraar zelf …:)

Buckels zijn denk ik goed te doen, wel redelijk vlak gegeven het is op piste 1 of 2.

Plaats een reactie