Skigebied met veel zetelliften

Volgens mij is nr 2 in Le Corbier toch wel een aardige lanceerlift, maar die hoef je niet te nemen. Ik denk dat je in de meeste gebieden alle slepers wel kunt mijden en toch een leuke vakantie kunt hebben. Maar waarom zou je niet genieten van sleepliften? Het vergt een klein beetje oefening en daarna heb je er je hele skileven veel plezier van. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar de lift die me het snelst boven brengt. Soms is dat een sleeplift (niet populair, dus geen wachtrij). Je hebt ook het voordeel dat je halverwege uit kunt stappen.

Het zijn wel hele vlakke slepers in Les Sybelles, wat verder een geweldig gebied is voor beginners… Ik heb er vorig jaar geskied en ik denk niet dat deze slepers voor ook maar iemand een serieus probleem kunnen vormen. Of we het nu beginnende wintersporters of snowboarders zijn. Het zijn niet van die moeilijke/steile lanceerslepers…

Rogier op 4 sep 2018 15:19

Ik heb juist liever steile slepers als er dan toch gesleept moet worden. Heb geen ervaring met Les Sybelles, maar als ik elke dag langs een sleper moet, vind ik dat toch niet prettig. Zoals al aangegeven niet omdat ik het moeilijk vind.
Deze week een aantal dagen in Zermatt en dan is er gewoon niets anders (helaas), maar ben ook niet elke dag in het zomerski gebied bezig.

Er is inderdaad een groot verschil tussen de ene en andere sleper en de lokatie ervan is ook nog van belang. Als ik in een dorpje zit waarbij ik iedere dag een lastige sleeplift móet nemen om überhaupt in het skigebied te komen en deze ook nog regelmatig moet gebruiken door de dag heen, dan is de lol er snel vanaf.
Maar is er één verbindingslift nodig om in een ander deelgebied te komen (zoals in Les Sybelles van La Toussuire naar St. Sorlin of bij La Rosière om naar Italië te gaan) dan is het voor mij geen probleem om één keer per dag die lift te moeten nemen. Vervolgens ski ik een groot deel van de dag in het andere gebied en aan het einde van de dag ga je weer terug.
Misschien speelt ook mee dat ik in de jaren 80 heb leren skiën en we het toen heel normaal vonden dat de helft van de liften een sleeplift was (en de andere helft 1- of 2-persoons stoeltjes…). Dan is alles nu beter dan toen, met uitzondering van de sneeuwcondities dan… ;)

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Als Gentenaar is Ischgl perfect aan te rijden. Gewoon doen.
Ga er al jaren en heeft maar 6 sleepliften die je in feite nooit moet hebben tenzij je echt nog nooit op latten gestaan hebt.

Ischgl: bijna geen sleepliften, perfect aaneengesloten gebied, iets meer dan 900km vanuit Gent.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Wat heeft men toch tegen sleepliften tegenwoordig? Ik vind het altijd wel wat, lekker dicht bij de sneeuw en weer even een ander perspectief dan die eeuwige stoeltjesliften. Maar ik zie het ook bij mijn kinderen, die laten de sleepliften ook links liggen…

Lekker dicht bij de sneeuw… Bedoel je de oude Franse Poma lanceerliften? 😂

Uitrusten doe je maar in de lift.

Beginners, dichtbij en stoeltjesliften. Ik zeg Winterberg. Alleen niet als je in de krokusvakantie moet gaan ivm de drukte. Buiten de vakanties is het zeker doordeweeks prima daar als beginner.

Lekker dicht bij de sneeuw… Bedoel je de oude Franse Poma lanceerliften? 😂

Roko op 7 sep 2018 22:56

Dicht bij de sneeuw kom je alleen maar als je te vroeg loslaat na lancering…

Plaats een reactie