Aanrijroute Schladming, via Passau een goeie optie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schladming - Dachstein

We gaan in februari met de familie naar Schladming. Nog niet eerder in die hoek van Oostenrijk op wintersport geweest, dus ik was me alvast wat aan het verdiepen in de aanrijroute. Google Maps geeft standaard de route Neurenberg-Munchen-Salzburg, wat natuurlijk op de zaterdagen een gekend filetraject is.

Nu zie ik dat de route Regensburg-Passau-Wels maar 40 km langer is, maar ik heb geen enkele ervaring met die route. Echter, als de files op dat traject ook maar de helft zijn van Neurenberg-Munchen-Salzburg, dan kan 40 km omrijden wel uit…

Iemand positieve/negatieve ervaringen met de route over Passau?

Ik ben een paar jaar terug langs daar gereden om het skigebiet Dachstein west te bereiken.
Heb dan wel via de binnenbaan145 gereden (halfweg de A1 Wells -Salzburg) en dat was misschien niet de moeite waard om het stuk file Salzburg- Flachau te omzeilen.
Familie die meewas is toch over nurenberg-munchen- salzburg gereden en zijn 4 hr na ons toegekomen!
Was wel de zaterdag van de krokus vakantie (carnavalsWE)
grt

Als het echt maar 40km scheelt zou ik het zeker doen. Na Nurnberg merk je al dat het rustiger wordt en na Regensburg helemaal. Je rijdt tot aan Liezen gewoon snelweg dus ja, via Passau zou altijd mijn keuze zijn. Tenzij…er overstromingen zijn, dan is die hoek mogelijk een risico. Maar dat weet je vooraf.

Tweemaal via Passau teruggekomen van 4-bergen schaukel-Schladming en dit ging steeds vlotter dan de heenreis over München.
Was tweemaal in Krokusverlof.

Born to run. B.S.

Hoi, wij zijn ook al een paar keer daar langs gereden. Maar dan gingen wij bij Straubing nog weer binnendoor (Bundesstraat 20) richting Salzburg en zo door naar Flachau.

Hoi, wij zijn ook al een paar keer daar langs gereden. Maar dan gingen wij bij Straubing nog weer binnendoor (Bundesstraat 20) richting Salzburg en zo door naar Flachau.

KoopSteenbergen op 4 sep 2018 12:37

Zo heb ik het afgelopen jaar ook gedaan
Heel goed bevallen, deze winter ga ik het weer doen
En dan ook weer met een overnachting erbij (net na Regensburg)
Ik heb tenslotte vakantie

Ik ga op 2 maart (Carnavalsvakantie) naar Schladming en heb ook de route via Passau gekozen, met een overnachting in Erlangen. Die extra 40 km maak je qua tijd meer dan goed ten opzichte van de route via München denk ik.
Hoe is het laatste stuk over de B320 van Liezen tot Schladming?

dank voor alle reacties

Plaats een reactie