Is sport nu wel zo gezond topic

Ik zie redelijk wat duimen/vingers voorbij komen!? Is dat omdat jullie die bandjes van de skistok om de pols doen of gewoon dikke pech?? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zelf doe ik namelijk nooit die bandjes om, juist omdat als ik dan val denk dat m’n duim er vanaf wordt gerukt.

*bericht bewerkt door Arnie777 op 07 sep 2018 18:36

Freeride = Life

Ik zie redelijk wat duimen/vingers voorbij komen!? Is dat omdat jullie die bandjes van de skistok om de pols doen of gewoon dikke pech?? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zelf doe ik namelijk nooit die bandjes om, juist omdat als ik dan val denk dat m’n duim er vanaf wordt gerukt.

Arnie777 op 7 sep 2018 18:33

De meeste skiërs doen die bandjes verkeerd om. Dat kan een oorzaak zijn van de duim klachten.

Übung macht den meister!!!

1x een gekneusde rib opgelopen in snowworld Zoetermeer. Viel voorover precies op zo’n plastic dingetje om je bretels strakker te zetten. 😂🤣

Übung macht den meister!!!

1x een gekneusde rib opgelopen in snowworld Zoetermeer. Viel voorover precies op zo’n plastic dingetje om je bretels strakker te zetten. 😂🤣

RFKANGOO op 7 sep 2018 19:28

@RFKANGOO , serieus hoe? Ik bedoel hoe hard en/of met welke precisie moet je daarop terecht komen om je ribben te kneusen? Hoe dan ook zeer knappe prestatie 👏😀😜 +1

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik heb zoiets een keer gedaan (enorme blauwe plek, en zeer pijnlijk borstbeen) vanwege mijn camelbag slangetje ;-)

Over mijn gebroken en kwijtgeraakte tanden:
Vandaag zette mijn dochter Lisa in de speeltuin de traditie door… Twee melktanden kwijt ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier maar die van haar groeien nog natuurlijk terug 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

1x een gekneusde rib opgelopen in snowworld Zoetermeer. Viel voorover precies op zo’n plastic dingetje om je bretels strakker te zetten. 😂🤣

RFKANGOO op 7 sep 2018 19:28

@RFKANGOO , serieus hoe? Ik bedoel hoe hard en/of met welke precisie moet je daarop terecht komen om je ribben te kneusen? Hoe dan ook zeer knappe prestatie 👏😀😜 +1

Birdheart op 7 sep 2018 20:24

Met snowboarden maak ik een backside bocht. Glij wat weg en de neus krijgt weer grip en ik word voorover gelanceerd. Voor ik iets in de gaten had lag ik gestrekt voorover naar lucht te happen. Dit zal met een gangetje van zo’n 40km/h gebeurt zijn schat ik zo.
Gewoon doorgeboard natuurlijk maar na een dag of 3 werd het toch wat vervelend. Ff voor de zekerheid langs de dokter geweest en het was gekneusd.

Übung macht den meister!!!

Ik zie redelijk wat duimen/vingers voorbij komen!? Is dat omdat jullie die bandjes van de skistok om de pols doen of gewoon dikke pech?? Daar ben ik wel benieuwd naar. Zelf doe ik namelijk nooit die bandjes om, juist omdat als ik dan val denk dat m’n duim er vanaf wordt gerukt.

Arnie777 op 7 sep 2018 18:33

De meeste skiërs doen die bandjes verkeerd om. Dat kan een oorzaak zijn van de duim klachten.

RFKANGOO op 7 sep 2018 19:26

Ja, maar wat is “verkeerd om”, want daarover verschillen de meningen ook nogal eens. De een zegt: “Hand van bovenaf door de lus en dan het handvat van de stok beetpakken.” De lus zit dan dus relatief los over je hand heen, om je pols. Laat je de stok los, dan hangt hij aan de lus tussen je duim en wijsvinger. Je zou zeggen dat je hierdoor makkelijk een duimblessure oploopt. De ander zegt: “Hand van onderaf door de lus en dan de lus mee beetpakken als je het handvat van de stok pakt.” Laat je de stok los, dan hangt hij aan de lus aan je pols. Je duim zit dus nergens vast. Maar tijdens het skien heb je altijd die lus tussen je handschoen en het handvat. Wat doet dat met je grip?

By the way, bij mij op de skischool (rollerbaan) hebben ze niet eens lussen aan de skistokken zitten en ondanks dat heb ik eind mei m’n duim (en wijsvinger) behoorlijk gekneusd. Schiet mij maar lek ;)
Vroeger deed ik manier 2 (lus beetpakken), daarna heb ik jaren manier 1 gedaan, maar vorig jaar ben ik weer overgestapt naar manier 2. En soms doe ik helemaal niets met die lussen. Ik ski alleen maar op de piste en altijd in gezelschap, dus als ik m’n stok verlies, komt-ie echt wel weer terug.

Uitrusten doen we thuis wel!

Ja, maar wat is “verkeerd om”, want daarover verschillen de meningen ook nogal eens. De een zegt: “Hand van bovenaf door de lus en dan het handvat van de stok beetpakken.” De lus zit dan dus relatief los over je hand heen, om je pols. Laat je de stok los, dan hangt hij aan de lus tussen je duim en wijsvinger. Je zou zeggen dat je hierdoor makkelijk een duimblessure oploopt

charlottewinde op 9 sep 2018 13:38

Dat dus. Lijkt me een no-brainer.

Koop een leki stok. Opgelost.

Na bovenstaande verhalen gelezen te hebben, ga ik eerst mijn zorgverzekering maar even bellen. Lijkt mij terecht dat mijn premie naar beneden gaat en die van bovenstaande posters omhoog :)

Al met al heb ik dus nagenoeg geen blessures opgelopen met het sporten. Slecht 1 keer toen ik heerlijk met een gangetje van 35 km/uur liggend op mijn tijdritstuur op een auto klapte, gekneusde rug en een hoop schaafwonden.

Stuitje gebroken met snowboarden, eerste keer snowboarden… 3 weken later maar eens naar de dokter en bleek gebroken te zijn en ik maar denken dat ik me niet zo aan moest stellen en beetje moest bikkelen.
Gebroken teen met hockey
Enkel kapot (banden ingescheurd en een breukje) met hockey
Bovenarm finaal door midden met slacklinen
Skiduim opgelopen met volleybal

@Irene skiduim met volleyballen das best knap een wintersport blessure combineren met een zomersport 🤯 maar gave sporten beoefen je 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

“Hand van onderaf door de lus en dan de lus mee beetpakken als je het handvat van de stok pakt.” Laat je de stok los, dan hangt hij aan de lus aan je pols. Je duim zit dus nergens vast. Maar tijdens het skien heb je altijd die lus tussen je handschoen en het handvat. Wat doet dat met je grip?

charlottewinde op 9 sep 2018 13:38

De hand van onder eerst door de lus en dan lus en handvat samen beetpakken is bij mijn weten ‘hoe het hoort’ en hoe het wordt aangeleerd, juist om skiduim te voorkomen. Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met de grip, moet ik bekennen.

onderlip afgescheurd (mtb)
whiplash nek (mtb)
tibia plateau fractuur ( nog herstellende ) skien.

Weinig bijzonders hier…

Een keer met de motor onderuit gegaan, dat heeft me opgeleverd dat ik niet goed op mijn knie kan zitten.
Dat is gelukkig ook niet te vaak nodig.
Momenteel rugklachten… dus over een half uur naar de fysio. Het is een zwakke plek en komt af en toe terug.
Toch ga ik vanavond gewoon weer naar CXWorx (coretraining) en Bodypump. Deze week wel 2 x fysio…
Ik ga zaterdag acht dagen weg op de motor … core is alles!

It is an amazing world

Mijn lijstje valt gelukkig ook nog wel mee:

  • middenvoetsbeentjes gebroken tijdens een potje voetbal met oudste kind
  • duim uit de kom met skiën
  • wond in mn bovenarm die gehecht moest worden met skiën
  • scheur in wenkbrauw + hersenschudding met hockey

Even denken:

  • kapotte achillespezen (legerdienst)
  • zwaar gekneusd staartbeen (ski)
  • 2 versleten ellebogen (tennis)
  • diverse keren (zwaar) gekneusde ribben (Jiu-Jitsu)
  • artrose heupen (slijtage maar nog wachten met opereren)
  • lichte hersenschudding (ski)

Dat zou het moeten zijn.

Bla, bla, bla.
  • zwaar gekneusd staartbeen (ski)

Heb ik ook gehad, omdat ik op 10 jarige leeftijd (ofzo) dacht dat het een goed idee zou zijn om met mij eenwieler op het bevroren meer bij ons achter te gaan fietsen ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie