Lenzerheide of Lenk/Adelboden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arosa - Lenzerheide

Voor komende winter twijfelen we tussen Lenzerheide en Lenk/Adelboden.

Heeft iemand ervaring met deze (beide) gebieden? En wat zouden jullie dan aanraden?

We zijn met een gezin met 2 kinderen (16 en 14 jaar) en komen redelijk makkelijk rode pistes af.

Geen ervaring met allebei maar ik weet dat alllebei schitterende skigebieden zijn! Staan beiden op de lijst om te bezoeken. Dit vergemakkelijkt je keuze misschien niet, maar welke je ook kiest: het is sowieso top!

Mr. Slow

.

*bericht bewerkt door Quick op 08 sep 2018 09:39

Mr. Slow

Blijkbaar niet echt gebieden waar veel Nederlanders heen gaan 🤔.

Verder echt niemand die mij hier iets over kan vertellen?

Ik ben alleen in Arosa-Lenzerheide geweest. Heerlijk gebied. Maar in Adelboden-Lenk ben ik niet geweest, dus een vergelijking kan ik niet maken.

Hier staat ergens ook mijn review bij van Lenzerheide: https://www.wintersport.nl/skigebieden/lenzerheide/ervaringe…

Dat sowieso niet… @Rogier is wel eens in Adelboden geweest, en @Arjen wel eens in Arosa. Misschien dat die je kunnen helpen?

Het kan er ook aan liggen dat je wellicht erg vroeg bent met je vraag. Weinig mensen checken dit forum nu nog frequent.

Mr. Slow

Net langs Adelboden gereden, ziet er prachtig uit nu deze tijd van het jaar. Helaas geen ervaring in de winter, maar mag wat mij betreft nu op mn lijstje.

Net langs Adelboden gereden

Ben je zeker op de fiets …
Ik ben toch al meerdere keren in Adelboden geweest, maar het is me nog nooit gelukt om er met de auto langs te rijden.
Ik liep telkens vast aan het einde van het dorp, waar de openbare weg ophoudt? -:)

Rob

Voor komende winter twijfelen we tussen Lenzerheide en Lenk/Adelboden.

Heeft iemand ervaring met deze (beide) gebieden? En wat zouden jullie dan aanraden?

We zijn met een gezin met 2 kinderen (16 en 14 jaar) en komen redelijk makkelijk rode pistes af.

Ewald op 8 sep 2018 08:25

Lenzerheide ken ik niet, het is ons vorig jaar niet gelukt om er te komen vanuit Arosa.
Arosa, dus wel, 1x geweest en pracht gebied om te skiën, Arosa zelf is een beetje vergane glorie, niet veel te beleven volgens mijn vrouw die niet skiet, maar de omgeving te voet verkent.

Adelboden is een prima gebied, wij zijn er nu 3x geweest en is ons prima bevallen.

Echter, om de skiën heeft het iets verderop (ipv bij Spiez rechtsaf, even doorrijden en bij Interlaken rechtsaf) gelegen Grindelwald de voorkeur.

Rob

‘Een prima gebied’ - Kijk, dát is een review waar je wat aan hebt. ;)

*bericht bewerkt door GiGi op 09 sep 2018 21:30

Ik ben bekend met Adelboden (zomer en winter). Prima gebied. Heeft iedereen wel wat te bieden. Er zijn mooie ontspannen piste’s (maar beslist niet saai), maar zeker ook uitdagende (o.a. de befaamde Chuenisbärgli WC-piste). Het grote gebied loopt van Sillerenbuehl (Adelboden) over Hahnenmoos naar Lenk. In Lenk kun je weer naar Stoss/Leiterli (wel stukje met bus van de ene naar andere lift). Mogelijkheden te over. Daarnaast heb je nog drie op zichzelf staande gebieden: Elsigen/Metsch (tussen Frutigen en Adelboden), Tschjenten (centrum Adelboden) en Engstligenalp. Wij waren er afgelopen voorjaarsvakantie en eigenlijk nergens hoeven wachten bij de lift. En de omgeving is schitterend. Beslist een aanrader.

Ben ook in Grindelwald geweest. Ook erg mooi. Alleen liggen de beide skigebieden (Männlichen/Kleine Scheidegg) en First behoorlijk uit elkaar. En daar was het toen ik er was (2011 dacht ik) wel behoorlijk drukker en stond je 's ochtends beneden in een lange rij voor de lift/trein (boven was het over). Weet niet hoe het daar nu is, want ik begreep wel dat het in ieder geval in Adelboden rustiger is geworden toen de frank enkele jaren geleden zo duur was.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
Zoals al gezegd is kan ik eigenlijk geen foutieve keuze maken; beide gebieden zijn volgens mij voor ons geschikt.

We vinden het nl. leuk om kleine tochtjes te maken maar het gebied moet redelijk overzichtelijk zijn; mijn vrouw en mijn dochters zijn nl. niet zo best in het lezen van skikaartjes 😉.

Dan laat ik de keus nu dus maar afhangen van het meest geschikte appartement wat ik vinden kan.

Ik ben bekend met Arosa en met Adelboden. Beide om te skien prima gebieden. Persoonlijk vond ik Adelboden/Lenk landschappelijk veel mooier. Daarbij is Adelboden een fractie goedkoper dan Arosa (blijft natuurlijk wel allebei Zwitersland).

Mijn voorkeur: Adelboden. Ben er ook deze zomer geweest. Is gewoon een heel erg leuk dorp!

Mijn review: https://www.wintersport.nl/skigebieden/adelboden/ervaringen…

Ik vond Adelboden een erg leuk gebied. Sportiever dan ik had verwacht vantevoren. Het is wel belangrijk om lekker rode pistes te kunnen skiën. Veel erg mooie rode en steile zwarte pistes. Her en der een oude lift, maar voornamelijk snelle liften (sneller en moderner dan ik gewend ben in Zwitserland) Ook vond ik de prijs voor Zwitserland meevallen. (Nog steeds ‘duur’, maar ik at er zonder schuldgevoel een lekkere lunch op de piste ;-) )

Het dorp is ook mooie en gezellig. Kortom ik kan geen vergelijk maken, maar als je voor Adelboden kiest heb je een prima gebied :-)

Click. Click. Peace

Ben ook in Grindelwald geweest. Ook erg mooi. Alleen liggen de beide skigebieden (Männlichen/Kleine Scheidegg) en First behoorlijk uit elkaar. En daar was het toen ik er was (2011 dacht ik) wel behoorlijk drukker en stond je 's ochtends beneden in een lange rij voor de lift/trein (boven was het over). Weet niet hoe het daar nu is, want ik begreep wel dat het in ieder geval in Adelboden rustiger is geworden toen de frank enkele jaren geleden zo duur was.

skiservice op 10 sep 2018 10:41

Dat laatste kun je van Grindelwald ook wel een beetje zeggen, maar ik moet wel toegeven dat wij er de laatste jaren met name in het naseizoen komen (medio maart) en dan is het sowieso rustiger.

En First en S/M liggen inderdaad een stuk uit elkaar, maar echt als probleem hebben wij dat nooit ervaren.
Gewoon per dag kiezen: Voor het hotel muntje opgooien … kop is linksaf, munt is rechtsaf :-)

Rob

Ook vond ik de prijs voor Zwitserland meevallen. (Nog steeds ‘duur’, maar ik at er zonder schuldgevoel een lekkere lunch op de piste ;-) )

De laatste jaren begint het verschil wat te nivelleren, maar inderdaad is Zwitserland nog steeds aardig aan de prijs.
Maar dat weet je van te voren, dus ook ik heb geen schuldgevoel als ik op de Kl. Scheidegg en Rosti eet bij de Rostizzeria :-)

Rob

Blijkbaar niet echt gebieden waar veel Nederlanders heen gaan 🤔.

Open deur, maar je komt daar inderdaad niet zoveel Nederlanders tegen.
Je zult er ook geen uitbundige disco vinden met Anton aus Tirol of Andre H.
Daarom (en nog een paar andere redenen) gaan wij er ook zo graag naar toe.

Rob

Plaats een reactie