Graag suggesties nieuwe ski

Ik ben niet zo wild met vervangen van een ski. Ik heb 2 paar: slalom ski (atomic) en Volkl P30 race carver.
Nu is die laatste ongeveer 100 jaar oud en wil ze eigenlijk een keertje vervangen. Ik betrapte me er wel op dat ik deze wel het vaakst gebruik, ondanks de leeftijd. En eigenlijk is er nog steeds weinig mis mee. Toch wil ik een keer wat anders maar wel vergelijkbaar.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
Greetz,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Heb je wat meer info?

Skiniveau? On/off piste? Behalve hoe goed je de techniek beheerst, wat vind je prettig aan skien? Racer? Cruisen? Lengte/gewicht? etc.

Hier wat meer concrete vragen die je kan beantwoorde inderdaad: https://www.wintersport.nl/forum/topic/417398

Excuses…
Man 49 jaar. Lengte 174 cm, gewicht 85 kg.
Skiniveau 8-9. Hoog tempo in het algemeen.
Ski voornamelijk buckel en zwart (indien mogelijk)
Huidige ski 183 cm, Volkl P30 racecarver (gaat dus om vervanging van deze). Andere ski Atomic beta race SL 11.12. Setting bindingen DIN 9,5.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Volgens mij wat die P30 in die lengte in díe tijd wat een consumenten GS ski is in deze tijd. En dan heeft elk merk wel een kandidaat. Van de gedempte, smooth kandidaten zoals de Head Worldcup Rebels i.Speed, Völkl acetiger GS UVO, Rossignol Hero Elite LT TI en Elan GSX tot de wat meer ‘snappy’ modellen zoals de Nordica Dobermann GSR (daarvan staat nog een mooie hier op het forum te koop voor een leuke prijs: https://www.wintersport.nl/forum/topic/418125), Fischer RC4 Worldcup RC en de Salomon X-Race SX GS. Daarnaast heb je nog de wat lichtere, lichtvoetigere Blizzard WRC en Atomic G9. Genoeg keus dus, afhankelijk van je karaktervoorkeuren…
Mocht je een minder FIS-afgeleid model hebben, dan heb je de wat bredere, maar minstens zo preciezen Fischer RC4 THe Curv of de (voor dit kaliber ski’s) écht brede Fischer The Curv GT, of bijvoorbeeld de Völkl COde L of dies opvolger van komend jaar, de Völkl Deacon 76. Veel van deze ski’s komen naast een standaard versie ook nog in een ‘Pro’-versie met raceplaat voor extra demping, krachtoverbrenging en prijs.

Sorry voor alle typfouten…

Plaats een reactie