Welke tourski (80mm > 90mm) voor zwaardere skier?

Ik ben op zoek naar een ander tourski omdat ik mijn huidige te breed en ook iets te lang vind. Ik zoek iets tussen de 80mm en 90mm onder de voet en een lengte tussen de 175cm en 180cm. Omdat ik aan de zware kant ben (100kg bij 181cm) wil ik een ski die redelijk stijf is.

Heeft iemand suggesties voor welk merk / model ik kan kijken? @GiGi @Rogier @SPAM

When life gets too complicated.... SKI

Wil je een pure toerski of (zoals je nu geloof ik hebt) een one-ski quiver?
En heb je nog last van je enkel/knie (wat was het?)? En ga je daar last van blijven houden?
Ski je snel of niet al te snel? Korte of lange bochten?

Click. Click. Peace

En in wat voor prijsklasse zoek je het?

Ik wacht de antwoorden op de vragen van Rogier even af. Overigens heb ik nooit dedicated toerski’s geskied, dus daar kan ik alleen maar suggesties doen op ‘van horen zeggen’ (Blizzard Zero G 85, Black Crows Orb of Ova Freebird, K2 Wayback, etc.). Andere suggesties kan ik wel uit eerste hand geven (de one-ski-quiver variant). Maar afhankelijk van wat meer info dus.

Wil je een pure toerski of (zoals je nu geloof ik hebt) een one-ski quiver?
En heb je nog last van je enkel/knie (wat was het?)? En ga je daar last van blijven houden?
Ski je snel of niet al te snel? Korte of lange bochten?

Rogier op 11 sep 2018 16:18
  • Een pure toerski, want ik heb andere latten voor andere doeleinden.
  • Knie is artrose en is niet per definitie een probleem tijdens het skien. Enkel is nasleep van het accidentje van vorig jaar. Is meer de combi van voet en schoen. Een drukpuntje zorgt voor irritatie op mijn bovenste spring-gewricht.
  • Ik ski niet snel en hou van middellange bochten.
  • Prijsklasse max. €600,- excl. bindingen. Op mijn Automatics zitten Dynafits met Quiverkillers dus ik kan ze overzetten.
When life gets too complicated.... SKI

Volgens mij zijn die Blizzards vrij stevig, maar durf het zo niet te zeggen. Moet ik even navragen bij iemand.

Hmm, ik heb niet zoveel verstand van toerski setjes. In de afgelopen jaren mijn ski’s gezocht bij Volkl, Rossignol en K2. Deze merken bieden latten met wat extra stevigheid. Wil je stijf en licht dan kun je ook denken aan de carbon versies van White Dot

Ik zag hier veel aanbiedingen van Amplid ski’s, die (net zoals DPS) veel stevig en licht op de markt brengen dacht ik…

https://www.vanbellen.nl/wintersport/1/ski/4/ski%27s/34…

Als je niet hard skiet, moet je jezelf de vraag stellen of je ‘per se’ stijf wilt zeker als je geen lange bochten maakt. Een Frans mannetjes van 60 kilo zet misschien wel meer kracht op de ski dan jij…

Ik denk zo uit mijn hoofd aan, ik heb deze drie ski’s gestaan en ik vind ze eenvoudig te skiën (de nordica is de hardste) en ze zijn ook erg goed in de kortere en middellange bochten.

Dynastar Mythic 87 (top ski, eenvoudig te skiën, in alle sneeuw, en biedt erg veel power als je meer wilt)
Salomon MTN EXPLORE 88 (ook een echte alles kunner)
Nordica enforcer 93 (hier heb je stijf)

Click. Click. Peace

Ik zag hier veel aanbiedingen van Amplid ski’s, die (net zoals DPS) veel stevig en licht op de markt brengen dacht ik…

https://www.vanbellen.nl/wintersport/1/ski/4/ski%27s/34…

GiGi op 11 sep 2018 20:44

Dank. Zelf heb ik de Amplid Alter Ego (rode) en dat zijn helaas geen tourski’s, maar allmountains. Fantastische ski, BTW.

De Ego Trip Evolution die wel als tourski te boek staat hebben ze dan weer niet 🙁

When life gets too complicated.... SKI

Ik zie bij Ekosport de Mythic 87 met de goede lengte staan voor €349,-. Tempting… 😌

When life gets too complicated.... SKI

De Mythic is een hele fijne ski die vrij eenvoudig geskied kan worden, en vooral uitblinkt in alle verschillende mogelijke sneeuwsoorten. Voor die prijs heb je een hele goede ski!

Click. Click. Peace

Al contact gehad met 1 van de jongens van Snowcountry @Alex? Die hebben mij ook super geholpen met het samenstellen van een set die bij mij past en binnen mijn budget.

*bericht bewerkt door Skimams op 12 sep 2018 01:45

mama on a mission in the snow

Al contact gehad met 1 van de jongens van Snowcountry @Alex? Die hebben mij ook super geholpen met het samenstellen van een set die bij mij past en binnen mijn budget.

Skimams op 12 sep 2018 01:44

Nee, ik heb nog geen contact gehad met ze. Voorlopig is het nog chaos in mijn hoofd omdat ik ook eens na moet gaan denken over de rest van mijn quiver. Ik heb latten die alleen maar stof staan te happen op dit moment en daar moet ik ook iets mee doen.

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie