Zwaar ongeluk bij de nieuwe Zugspitzbahn tijdens routine-oefening

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Gisteravond na sluitingstijd is tijdens een routine-oefening één van de twee gondels van de slechts 9 maanden oude pendelbaan compleet beschadigd door een onbemande bergingskorf. De korf die ervoor zorgt dat personen in veiligheid kunnen worden gebracht, is met volle snelheid tegen de gondel geklapt, vermoedelijk door een gebroken kettingtakel in het bergstation. Er zijn gelukkig geen gewonden, maar de schade is enorm.

null

(bron: tt.com)

https://www.br.de/nachrichten/bayern/neue-zugspitz-seilbahn-…
http://www.tt.com/panorama/unfall/14801805-91/unfall-bei-%C3…
https://www.welt.de/regionales/bayern/article181517182/Unfal…

wow… fijn dat er niemand in zat…

Click. Click. Peace

Hopelijk is er geen schade aan de draagkabels door de impakt, anders zal die wel een tijdje dicht moeten.

Ja hallo zeg wat een schade aan die gondel!!
Hoe vaak controleren ze daar eigenlijk die takels? Als die ook nog maar 9 maanden oud was…

Bla, bla, bla.

Gaat lekker met de liften deze week…

Wat zouden een paar operators gevloekt hebben…

Wat zouden een paar operators gevloekt hebben…

Tim. op 13 sep 2018 15:05

Ik denk gewoon het ouderwetse “Scheisse!” ;)

Is dit de Zugspitzbahn (vanuit Ehrwald), of Eibseebahn, vanaf de Duitse kant? Op de foto zie ik namelijk de Eibsee.

Is dit de Zugspitzbahn (vanuit Ehrwald), of Eibseebahn, vanaf de Duitse kant? Op de foto zie ik namelijk de Eibsee.

Jay op 13 sep 2018 16:18

De voormalige Eibseebahn, want die bestaat niet meer. Deze noemt nu gewoon Seilbahn Zugspitze.

*bericht bewerkt door Joy85 op 13 sep 2018 16:27

…, vermoedelijk door een gebroken kettingtakel in het bergstation.

https://www.stol.it/Artikel/Chronik-im-Ueberblick/Chronik/To…

Het zou gaan om een gebroken ketting wat me logischer lijkt dan een gebroken takel maar dan nog, zo’n ketting mag gewoonweg nooit breken.
Dus ik vraag me af wat daar de oorzaak van is.
Geen idee hoe het in Duitsland zit met regelmatige controles, inspecties enz. maar het lijkt me nu geen land dat er licht over gaat.

Bla, bla, bla.

Klant van me fabriceert takelinstallaties voor containeroverslag. Die tests die op het materiaal worden losgelaten daar, zijn geen geintjes. Grote krachten in een sterk afgeschermde testruimte. Zal bij dit soort installaties toch minimaal vergelijkbaar zijn neem ik aan.

Edwin van Riel

Tuurlijk zijn daar strenge controles op. Maar niets is 100%… Mocht het aantal liften dat nu bestaat, pakweg 40 jaar geleden bestaan in dezelfde mate, dan waren er gegarandeerd meer accidenten. Alles is super veilig geworden, maar een risico blijft altijd bestaan, hoe klein de kans ook! Daar moeten we gewoon nuchter in zijn.

*bericht bewerkt door Joy85 op 14 sep 2018 09:21

Even langs de wasstraat en krasje wegpoetsen, zie je er niets meer van.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Even langs de wasstraat en krasje wegpoetsen, zie je er niets meer van.

Birdheart op 14 sep 2018 09:59

Ik moest gelijk denken aan de TV reclame van die ruiten boer

The older I get, the better I was

Het zit wel tegen in dat gebied de laatste maanden. Ik las dat in augustus ook al een lift in Biberwier afgebrand was (Marienbergbahn II).

Plaats een reactie