Verbinding Lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Is er al meer bekend over de mogelijke verbinding van de skigebieden Lech en Warth? Komt die er nu of niet? En zoja, wanneer? Het zou fantastisch zijn om vanuit Warth ook eens het skigebied van Lech te kunnen verkennen…

Pieter, als je bedoelt verbinding over de weg?? Wij komen al vele jaren in Warth (wintersport)maar het is ons nog nooit gelukt om van Warth naar Lech te rijden met de auto,de bundesstrasse nr.198 is i.v.m sneeuw lawine"s maanden lang af gesloten,wel is het mogelijk om vanaf de S16 via Langen(B197)Zurs(B198)(prachtige bergpas)naar Lech te komen,maar dat is vanaf Warth een grote omweg via de Flexenpass!Je moet dan eerst de B200 af rijden richting bregenz en dan via de S16 richting Innsbrück, dit is wat ik je wilde meedelen.
Fijne ski vakantie gewenst!

De verbinding komt er. Wanneer weet ik nog niet. In ieder geval niet voor de zomer van 2013. Hij zou er zeker moeten staan binnen 9 jaar.

Verbinding is natuurlijk bedoelt dmv lifen en pisten, niet over de weg. Bekend is nog niet wanneer de liften komen, er wordt eerst geïnvesteerd in modernisering van de bestaande liften.

Onnozel manneke. Ga jij maar naar Valfrejus. Warth is al meerdere jaren uitgeroepen tot skigebied met het beste liftensysteem. Er moet dus niet geïnvesteerd worden in betere liften. Wanneer de Ochsenkopf er komt is ook nog niet bekend en ook niet de gondellift vanuit Schröcken.

Het kan natuurlijk ook over Lech gaan… .
Hier is er idd wat meer werk: vb de 5 dubbelstoeltjesliften.
Over Warth Schöcken niks dan goeds: voorjaarskiën is hier heerlijk:
In de snelle lift pal in de zon en op de pistes dikke noordhellingen!

De verbinding Lech-Warth komt er deze zomer. Het wordt een telemix van doppelmayr Auenfeldjet - Weibermahd met gondels voor 10 personen en stoeltjes voor 8 personen (denk zonder kap). De vraag is dan wel hoeveel de skipas gaat kosten.

Wie kan mij vertellen hoe ik het snelst in Warth kom met de auto

@de visser:
In Warth kom je veruit het snelste via de A7 richting Füssen. Dan vóór Füssen bij afrit Oy-Mittelberg de snelweg verlaten en de B310 volgen richting Bad Hindelang. Dan vóór Bad Hindelang de B308 / B199 op richting het Tannheimer Tal. Deze weg uitrijden tot Weissenbach am Lech en dan de B198 en die ook weer uitrijden tot je in Warth komt.

Geen file bij Pfändertunnel, geen file bij Fernpass, rustige en mooie route en geen tol betalen! :)

Buiten de vakantie periodes kan je op de A7 / B179 ook door blijven rijden tot Reutte-Süd en vandaaruit richting Warth rijden, maar in de vakantie periodes is dat niet aan te raden i.v.m. de file gevoelige Grenztunnel Füssen.

Bedankt voor de tip, Frans.
Wij gaan zoals jij dat voorsteld

@de visser:
Goede reis! :D

Hallo, wij gaan zomer 2012 naar die omgeving. Ik zag op google maps wel de Bundesstrasse 198 tussen Warth en Lech "ingetekend" maar als ik een route plan gaat het nooit over de 198. Kun je dus in de zomer ook niet over deze weg? En is deze weg dan helemaal niet aangelegd.

Bedankt als vast voor een reactie!

Die weg ligt er wel degelijk maar is in de winter nooit beschikbaar: zie o.a. hier: http://www.lech-zuers.at/xxl/_lang/de/_season/at2/_area/5813…

Zomers kun je er wel gewoon overheen rijden.

's Zomers is Lech-Warth gewoon open, maar “onderlangs”, via de Flexenpass, is altijd sneller

In het komende winterseizoen 2012/13 komt er een verbindingslift tussen Warth en Lech! Voor skiërs uit Warth komt er dan ineens 300 km aan pistes bij :)

http://www.tt.com/csp/cms/sites/tt/Nachrichten/4528655-6/die…

In het komende winterseizoen 2012/13 komt er een verbindingslift tussen Warth en Lech! Voor skiërs uit Warth komt er dan ineens 300 km aan pistes bij :) http://www.tt.com/csp/cms/sites/tt/Nachrichten/4528655-6/die…

Joop op 27 mrt. 2012 16:43

Ja, maar hoe ga jij vanuit Warth op één dag naar Sankt Anton, Rendl, Sonnenkopf en Brand? Die zijn nog steeds niet verbonden hoor.

"…"

Ja, maar hoe ga jij vanuit Warth op één dag naar Sankt Anton, Rendl, Sonnenkopf en Brand? Die zijn nog steeds niet verbonden hoor.

Mathijs op 27 mrt. 2012 17:19

Je hebt gelijk. Die gebieden zijn niet rechtstreeks verbonden. Hetzelfde heb je aan de andere kant met Bregenzerwald, Großes Walsertal en Brandnertal. Neemt niet weg dat, vanuit Warth gezien, het gebied een heel stuk groter en uitdagender wordt met Lech erbij.

  1. Wat heeft Brand hiermee te maken?
  2. De skiverbinding Warth-Lech is:
    a. oud nieuws
    b. nog steeds niet zeker voor komende winter (i.t.t. wat het stuk suggereert)
  3. Hier off topic, dit item gaat over de verbinding over de weg
  1. laatste klopt niet, bijdragen hier lopen door elkaar over ski en de weg. excusé!

Verbinding is nog steeds niet definitief omdat:

  1. Er nog een aantal grondeigenaren niet definitief toegezegd hebben

  2. Aantal weken geleden is het voltallige gemeentebestuur van Warth inclusief burgemeester afgetreden (vanwege ruzie met grondeigenaren…hoe zou dat nou komen…:-)). Verkiezingen pas in mei/juni. Valt niet uit te sluiten dat dit roet in het eten voor het bouwen van de Auenfeldjet (zo heet de geplande verlenging van de Weibermahdbahn) in deze zomer.

  1. Wat heeft Brand hiermee te maken? 2. De skiverbinding Warth-Lech is: a. oud nieuws b. nog steeds niet zeker voor komende winter (i.t.t. wat het stuk suggereert) 3. Hier off topic, dit item gaat over de verbinding over de weg
Langerzug op 28 mrt. 2012 00:32

Met Brand bedoel ik niet Brand im Brandnertal, maar het kleine skigebiedje brand dat in de buurt van Sankt Anton is en mee in de skipas zit.

De verbinding tussen Warth en Lech zou (als hij er zou komen) zonder piste zijn omdat ze die vergunning niet zouden krijgen.

Ik kom al een 20 jaar am Arlberg.
Een klein gebiedje met de naam Brand bij St.Anton bestaat volgens mij niet.

Ik kom al een 20 jaar am Arlberg. Een klein gebiedje met de naam Brand bij St.Anton bestaat volgens mij niet.

Langerzug op 28 mrt. 2012 14:02

Met dat skigebiedje bedoel ik Pettneu am Arlberg met de top Brand (2020m)

Ah, je bedoelt die failliete gondelbaan!
Maar welke mafkees gaat daarheen als je St.Anton of Lech aan je voeten hebt liggen?

Ah, je bedoelt die failliete gondelbaan! Maar welke mafkees gaat daarheen als je St.Anton of Lech aan je voeten hebt liggen?

Langerzug op 28 mrt. 2012 15:26

Sleepliften dacht ik? Het staat wel op de skikaart en het telt mee met de pistekilometers van Sankt Anton en Lech.

Skiverbinding Lech-Warth vertraagt; in ieder geval niet komende winter (zoals eerder voorspeld). Problemen met een grondeigenaar, en over de afspraken tussen de drie liftbedrijven:

http://vorarlberg.orf.at/news/stories/2527453/

Het is eindelijk zover: de liftverbinding Warth-Schröcken met Lech-Zurs komt er definitief!

Start bouw: voorjaar 2013
Opening: skiseizoen 2013-2014

Skigebied Warth-Schröcken-Lech-Zurs:
47 liften
190 km piste

Alle info op: http://www.auenfeldjet.at

Prachtig, ik kijk er echt naar uit…

Idd de verbinding komt er! Brochures worden. Daarover nu plaatselijk verspreid opening skiseizoen 2013

Sinds deze week is ook de ski-pas regeling bekend gemaakt.
De 3Taler pas zal niet geldig zijn in Lech.
Gasten in Warth kunnen kiezen voor de Arlbergpas, of de 3Talerpas

Alle info op http://www.auenfeldjet.at

Volledig akkoord met wat Mathijs schreef op 27 maart 2012.
Om de nieuwe Auenfeldjet te mogen gebruiken moet je een dure Arlbergpas kopen.
Als je in Warth/Steeg/Holzgau verblijft kan je alle mogelijkheden van die pas onmogelijk benutten, want je moet op tijd de Auenfeldjet terug nemen.
Echt wel jammer dat ze hiervoor geen nieuwe skipas maken voor alleen Warth/Schröcken/Lech/Zurs.

Een aparte pas voor Lech-Warth zou slecht zijn voor Bregenzerwoud/Lechtal, want zij zouden veel inkomsten gaan missen, omdat veel minder mensen de 3Taler pas zouden kopen.
Daarnaast zou het slecht zijn voor het "Arlberg-merk", dat hierdoor minder krachtig zou kunnen worden.
Bovendien kan Lech op deze manier de drukte beter kunnen controleren, gasten en hoteliers zijn bang voor overvloed van dagjesskiers.
Warth en Schrocken tenslotte gaan in de nabije toekomst snel en fors profiteren van de verbinding met Lech. Ik sluit niet uit dat W. & S. op een gegeven ogenblik zelfs uit 3Taler verband zal stappen, omdat dat hen te weinig inkomsten brengt, en teveel dagjeskiers en dus drukte. In W & S wordt al driftig gepland om fors te investeren in hotelbedden, en dat is veel interessanter dan dagjesskiers.

Samengevat: het lijkt me heel logisch dat er geen apart skipas L/Z/W/S komt.

Plaats een reactie