Ski les Inneralpbach (Nederlandstalig)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Inneralpbach

Wij gaan in de tweede week van de kerstvakantie naar Inneralpbach.
Graag zou ik voor onze 2 kids (6 en 7 jaar) ski les regelen met Nederlands-talige skileraren.
Zover ik kan beoordelen zijn er 2 skischolen in het dorp.
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik lees in het forum veel over ski les in auffach, maar helaas niet in Inneralpbach.

Bedankt alvast!

Weet je al of er komend seizoen NL skileraren zijn? Zo ja, ieder seizoen zijn er weer wat nieuwe gezichten, zeker voor het les geven door Nederlandse leraren aan de jongere kinderen, je moet het dus een beetje treffen. Of ging het je puur om de ervaring met de school?

In ieder geval een heel leuk gebied uitgekozen!

Uitrusten doe je maar in de lift.

Ik weet nog niet of er NL skileraren zijn?
Graag zou ik ook willen weten wat de ervaring is met de verschillende skischolen.

Wat raad je aan?

Ik heb daar 1 seizoen gewerkt, voor hotel Galtenberg wat een chaos was dat. Je kan advies vragen wat je wil maar het valt of staat met de leraar die je krijgt. Een goede skischool kan een mindere leraar hebben en andersom.

Skiën. What else.

ik heb bij skischool alpbach les gegeven.
gewoon nedelandse leraren te krijgen! elk seizoen weer :)

Ik wilde nog even laten weten dat wij gekozen hebben voor skischool Alpbach-Inneralpbach.
Ter plaatse gaf de eigenaar in eerste instantie aan dat de kans op Nederlands-talige les klein was bij deze skischool.
De jongste had, bij toeval, gelukkig les van een Nederlandse skilerares, de oudste helaas niet.
Verzamelen bij de ankerlift in inneralpbach, vanwaar de kids met busje naar de gondel gebracht werden in de ochtend. In de middag moest je ze boven op de berg ophalen.

Op aanraden van appartement eigenaar dit jaar voor mijn kids gekozen voor skischool Skicheck (hotel Galtenberg)
Wat een chaos!
Verzamelen bij het Hotel om daarna met treintje naar de gondel te worden gebracht. Het voor skiën duurde ruim 1 uur, zowel op zondag als maandag! Grote groepen van 10 kids.
Lunchen is verplicht met skileraar (10 euro op), volgens ski school is het lastig om de kids te vinden op de berg om samen te lunchen. Maar ze hebben alle dagen in Hornboden gegeten 🤔
Laatste minpunt is dat je ze om 15 uur weer bij het hotel moet ophalen, waardoor ze al rond 14.15-14.30 uur met de gondel naar beneden gaan! Kortom nooit weer voor ons…

Welke ski-school in Alpbach-Inneralpbach is wel aan te bevelen voor kinderen in leeftijd 6,7, 8 jaar? Ze hebben 3 x 4 dagen les gehad in Oostenrijk. Heeft iemand ervaring met ski Alpbach Aktiv? Nederlandstalige les zou fijn zijn; is geen must.

Geen ervaring met deze skischolen. Onze kinderen hebben les gehad van de skischool uit Reith.
Op basis van observatie op de piste zijn Alpbach Aktiv (blauw-witte pakken) en skischool Alpbach (de grootste met rode pakken / sneeuwvlok op de rug) prima skischolen. Maar ja, je moet het natuurlijk een beetje treffen met leraar en groep. Denk dat ze allemaal wel die lunch gezamenlijk willen doen. Zeker de minder ervaren skiërs nemen ze niet mee op de dalafdalingen dus boven eten. Als je in Alpbach dorp zit dan moet je sowieso nog met de bus of auto van lift naar hotel / huis. Inneralpbach zit je wat dichter bij de lift.

Ik zou kiezen voor skischool Alpbach - Inneralpbach (of skischool Activ)
Bij beide hoorde ik Nederlandse skileraren afgelopen week. Bij de eerste skischool mag je de kids ophalen om samen te lunchen op de berg, met skischool Activ heb ik geen ervaring.

Plaats een reactie