Dames skischoen X Max 110 W maat 41/42 (26/26,5)

Beste mede wintersporters!

Op 6 april 2018 heb ik een heel domme fout gemaakt, namelijk… een te grote skischoen gekocht.

Paar dagen op geskied (op de gletsjer), en écht niet tevreden… Ik hoopte nog een oplossing te vinden op het forum, maar eigenlijk komt er toch steeds hetzelfde uit namelijk ‘nieuwe skischoenen kopen’.

Dus hierbij bied ik mijn zo goed als nieuwe ‘oude’ skischoenen aan!

Zoals ik al zei paar dagen op geskied dus nog in super goede conditie. Nieuwprijs was € 399,99 (de bon is aanwezig, gekocht bij de Intersport in Kaprun). Vraagprijs is € 300,-.

Passen (heel erg belangrijk heb ik wel weer gemerkt) kan in Arnhem!

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/7fa6380dece8c2a8be3f317b...
https://cdn.wintersport.nl/forum/22/4b29f927b892157111975054...

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/21c66adb4fb8970aebb0d788...

Handig voor een koper: is er iets mee gedaan kwa aanpassing naar jouw voeten? Of alleen uit het rek gepakt en aangetrokken?

Die fout maakt bijna iedereen de eerste x alleen liggen de redenen hiervan soms ver uit elkaar… Waarom niet ermee terug gegaan naar de winkel want een goede winkel zou naar een oplossing kijken samen met jou, alleen als jij deze schoen persee wilde dan hoeven ze in mijn ogen niks te doen.

LA NORMA😍☃️

Hebben ze bij Intersport Brundl in Kaprun je dan geen advies gegeven betreffende de maat en pasvorm? Normaal staat deze zaak heel bekend om zijn goede advies en bootfitters-service.
Als dat wel zo is dan zou ik zoals @piefke al zegt, even terug langs de winkel gaan.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

“Schat, ik ben even naar de winkel. Over drie dagen weer terug”. 😜

Bij de Brundl hebben ze me zeker wel advies gegeven. Ze hebben mijn voeten opgemeten op een 3D apparaat (?). Vervolgens heb ik 3 verschillende schoenen aangepast (die volgens de verkoper allemaal zouden moeten passen) en deze zat nou eenmaal het lekkerst (misschien wel juist omdat het denk ik de grootste was).

Zooltjes (enigszins) op maat laten maken voor m’n doorgezakte voet (maar deze kunnen er natuurlijk makkelijk uitgehaald worden).
En de schoen zelf is wel via het 3D custom system van Salamon aangepast.

De kans is groot dat ik aankomend skijaar wel weer naar Kaprun (of ergens daar in de buurt afreis). Heeft het dan nog enigzins zin om daar langs te gaan? Ik bedoel: met een te grote skischoen kunnen ze denk ik ook niet zoveel meer, of wel?

Dankjewel voor de reacties trouwens!

*bericht bewerkt door Suzanne1999 op 22 sep 2018 12:12

Misschien even een mailtje schrijven en je probleem uitleggen, ze begrijpen ook wel dat je niet even snel op en neer rijdt voor te ruilen, maar dan kan je in ieder geval al zien hoe ze daar reageren. Ze hebben ook een verhuur, dus ze kunnen je gebruikte schoenen makkelijk in de verhuur doen.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Bedankt voor de tip! Ik zal ze zo eens even een mailtje sturen :)

Ik heb net vandaag de X Max 90W gekocht, exact in die maat, bij Duyvestein. De verkoper zei dat als hij uiteindelijk toch niet goed zit, (en ze hem ook qua fitten en kleine aanpassingen niet goed kunnen krijgen) dat ze hem dan voor 2/3e van de prijs terug nemen. Je krijgt dan een bon waarmee je nieuwe schoenen kunt kopen.
Vond ik een geruststellende gedachte. Ik zou zeker de winkel benaderen.

Plaats een reactie