Op zoek naar een skischool

Beste wintersporters,

Na lang twijfelen nu toch de knoop doorgehakt om deze winter het werk als skileraar een kans te geven! Dankzij dit forum ben ik al heel wat te weten gekomen over hoe dit precies in zijn werk gaat. Toch vind ik het moeilijk om een gebied/skischool te vinden. Vooraleer ik begin te solliciteren zou ik dus hier eens willen polsen naar een skigebied of skischool die ietwat bij mij zou passen. Momenteel mijn Duits terug wat aan het opkrikken waardoor het solliciteren wel wat tijd in beslag zou kunnen nemen.
Het liefst van al zou ik richting Oostenrijk vertrekken om aan mijn anwärter te beginnen die dan direct in een baan overloopt. Hier en daar op het forum heb ik gelezen dat sommige skischolen daarbij onderdak en de skipas dekken, waardoor je met een kleine 1000 euro wel toekomt. Wat ik vooral wil vermijden is een hele winter op de kinderweide doorbrengen. Met kinderen vanaf 6 jaar kan ik goed overweg maar door de jaren heen heb ik een hekel gekregen aan peuters en kleuters. Het skigebied zelf is dus niet zozeer van belang, maar een goeie apres-ski en wat off-piste mogelijkheden zijn mooi megenomen!
Alle tips ivm skischolen zijn dus welkom ! Als er nog mensen zijn rond mijn leeftijd die dit seizoen voor het eerst willen vertrekken, laat iets weten !

Over mijzelf:
25 jaar oud, net afgestudeerd als geograaf en al sinds mijn 6de levensjaar op de latten. Zoals velen op mijn 13de beginnen met snowboarden om dan op mijn 24ste terug over te schakelen op skiën. Vorig jaar heb ik de kans gekregen om mijn laatste masterjaar in Grenoble af te werken, waardoor ik het skiën terug onder de knie gekregen heb. Ook mijn Frans is er flink op vooruit gegaan. De voorbije vijf jaar altijd actief geweest in het jeugdwerk (jeugdbewegingen en jeugddienst). En daarnaast ook elk jaar wintervakanties begeleid bij het OZ (Belgisch ziekenfonds), vooral dan als snowboardmonitor waaraan een interne opleiding voorafging.

Check eens bij snow college in België of snow sports academie in NL.

zonder anwarter of iets gelijkaardig zal het toch niet zo makkelijk zijn een goede plek te vinden volgens mij.

Schiheil ⛷🏂🎿

Zonder anwerter kom je denk niet ver. En kies anders een niet kindvriendelijk gebied. Dan heb je grote kans dat weinig kleuters tegen komt.

Ik ken een Franse skischool die denk ik wel op zoek naar Nederlandse begeleiders . Is wel zo dat je dan geen les geeft maar wel meer begeleidende rol. Misschien is dat een opties . Stuur een pb als je interesse in hebt .

Vorige week stond hier nog een job-aanbod van een skischool in Saalbach die leraars zocht met kennis van de Franse taal.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Als je skien en snowboarden kunt, ga voor Anwärter duaal, dan is de kans dat je op Kinderland terecht komt het kleinste.

Ik geef zelf les in Ischgl en heb nog geen enkele keer in Kinderland gestaan (geef alleen de hoogseizoensweken les).
Eind november/begin december zijn er nog Anwärteropleidingen en probeer dan direct door te gaan naar je skischool, meestal wel te regelen. Ga het in ieder geval zelf regelen en laat de organisaties die pakketten aanbieden (opleiding, werk, verzekering e.d.) links liggen, tenzij je graag te veel betaalt ;).
Ik vind Ischgl een fijne skischool om te werken, een grote skischool, huizen goed geregeld (wel buiten centrum), niet alleen maar 16 jarigen en leuke groep collega’s.

Zonder anwerter kom je denk niet ver. En kies anders een niet kindvriendelijk gebied. Dan heb je grote kans dat weinig kleuters tegen komt.

Ik ken een Franse skischool die denk ik wel op zoek naar Nederlandse begeleiders . Is wel zo dat je dan geen les geeft maar wel meer begeleidende rol. Misschien is dat een opties . Stuur een pb als je interesse in hebt .

miepmiep op 22 sep 2018 12:33

Het is weldegelijk de bedoeling om de anwärter te behalen. Alleen zou ik daarbij de kosten zoveel mogelijk willen drukken. Maar als ik het goed begrijp heb je naast de opleidingskosten hoe dan ook kosten voor verblijf en skipas ?

Nee hoor. Veel skischolen bieden dat als je het hele seizoen komt. Nadeel van het hele seizoen les geven is dat de kans groter is dat je ook wel in het kinderland terecht komt. Ik denk dat meer diploma’s halen (Landes 1 in Oostenrijk) je ook wel uit het kinderland houdt.

Alleen je Landes 1 is in veel skischolen niets, pas bij Landes compleet verandert er wat.

Duaal geeft je meer kansen om uit Kinderland te blijven, je bent dan breder in te zetten en wordt vaak ingezeg op privé, maakt dan niet uit wat de gast wil, ski of snowboard, ze kunnen jou daar dan voor inzetten.

Bij de meeste skischolen worden verblijf en kosten voor skipas betaald, of er wordt een kleine vergoeding gevraagd (paar euro per dag), maar dan ligt je salaris ook iets hoger, dus dat zal elkaar uiteindelijk niet veel ontlopen.

Stuur Mike (skischule Finkenberg) een mailtje. Die heeft graag NLse mensen met Dual. Anders hier even kijken https://www.snowsporttirol.at/de/jobs/jobs-skischulen/…

*bericht bewerkt door moderator op 23 sep 2018 03:44

Skiën. What else.

Kom bij ons, je wordt hier intern opgeleid en dan kom je niet in het Kinderland terecht. Ga ff naar de site, vul het aanmeldformulier in en ontdek je mogelijkheden!
https://www.wintersport.nl/forum/topic/429060
http://www.skischule.ch

Plaats een reactie