Sauze d'Oulx

Is de sneeuw in Sauze d’Oulx half maart nog goed of smiddags pap? Is dat echt een kwestie van treffen of veel zuidhellingen?

In Sauze d’Oulx dorp zelf? Dat is een kwestie van treffen. Het skigebied zelf ligt echter hoog genoeg en er zijn ook meer dan genoeg noordhellingen te vinden.

Mr. Slow

Vorig jaar geweest in die periode. Zelfs vrij veel sneeuwval gehad, maar aan het einde van de week liep er een soort waterval door de hoofdstraat van Sauze, dus de gevolgen kun je wel raden. De lager gelegen pistes werden toen erg zacht, ook al redelijk vroeg (lees: vanaf 11u) waren de pistes richting het dorp zelf een stuk minder. Je hebt echt een enorm gebied waar je uit diverse hellingen kunt kiezen. Boven bij Sauze hebben we het nooit slecht gehad, pas onder Sportinia werd het minder.

Kan me voorstellen dat het bij nog warmer weer en minder sneeuw, snel slechter kan worden, maar als je dan de andere kant op gaat richting San Sicario zul je daar geen last van hebben. Buiten Sauze eigenlijk weinig slechte pistes tegen gekomen, maar ik zou het wel nalaten om voor de vorm Pragelato aan te tikken als het warm is. Dat is dan zeker de moeite niet waard ;).

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Het ligt heel erg aan het weer en de winter. Ik ben er tot in april over 2,5 maanden verspreid geweest afgelopen seizoen en het was super tot zeker begin april. Half maart is ook helemaal niet laat in het seizoen en met een beetje mazzel heb je een dump en de rest van de week perfecte condities.

Plaats een reactie